måndag, oktober 28, 2013

E-böcker...


... var en bra idé. Jag har strävat emot, men gett mig.

Och sådär, då var e-boken "Fjärilseffekten" av Karin Alvtegen utläst.

Den var tänkvärd, tycker jag. Tillfälligheter, som vävs samman i ett oändligt nät, som bildar ett nu.  Fjärilseffekten, handlar om våra gärningar, som verkar långt utanför våra egna liv.

Jag nickade igenkännande flera gånger, det finns människor till allt.

Nu har jag e-lånat igen och det blev nobelpristagaren Alice Munro´s bok "Brinnande livet", 14 nyskrivna berättelser. De handlar om smärtan, värmen, kärleken, korta ögonblick som får hela livet att ta en ny vändning.

Jag är nyfiken på henne, men jag har 28 dagars lånetid på mig, som jag måste varva med stickning också. Julen närmar sig...

Idag ska jag på en personlig besiktning, hoppas jag mår lika bra som jag känner mig. Man pratar om att man är så noga med bilen, så att den är smord och fin, luft i däcken och bensin i tanken. Jodå, den ska jag besikta också. Nu på torsdag.

♥ Glädje, Kärlek och TilliT ♥

16 kommentarer:

  1. Nja... Själv vill jag ha en bok att hålla i. Så är det bara :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är speciellt med att läsa på plattan, men fördelen är att jag får det jag vill ha DIREKT! Jag vill ha vanlig bok också, har en jag beställt och väntat på hur länge som helst.
      Kram.

      Radera
  2. Jag har försökt med E bok, men jag tyckte det var så obekvämt! Jag läser ju gärna i sängen innan jag ska sova och Ipaden var så jobbig att få över näsan när jag somnade!
    Här blir det vanliga böcker i fortsättningen!
    Besikta mig själv är jag dålig på, men de gånger jag tagit mig i kragen och gjort det tycker jag mest att jag blivit illa bemött. Precis som vad har jag där att göra när det finns sjuka människor!
    Hoppas både du och bilen går igenom besiktningen utan anmärkning!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det inte är så bekvämt att läsa då jag lagt mig, men jag läser i allmänhet inte alls då, eftersom jag tar ögondroppar och jag somnar så lätt. Men i en skön fåtölj, så!
      Jag ska till en kvinnlig privat, och där blir jag väldigt fint bemött, annars så! Nej, bemötande är A och O.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Jag hoppas att du går igenom besiktningen utan anmärkning.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också, ska snart iväg! Kram.

      Radera
  4. Jag ger mig aldrig när det gäller e-böcker. Dels vill jag hålla i en riktigt bok när jag läser - det taktila är viktigt för mig - och mina ögon bara vägrar att läsa långa texter på dator och liknande. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker man kan kompromissa, jag. Nej, valet är fritt.
      Kram! ♥

      Radera
  5. Inga e-böcker för min del, jag vill ha en riktig bok att hålla i när jag ska läsa.

    Dungen som jag varit och fotat i ligger alldeles runt husknuten i princip. Bra att ha ett ställe som ligger nära när man vill ut på en snabb liten tur och fota :) Har rekat av området ganska så bra nu, och när våren så småningom kommer då kommer det förmodligen att finnas en hel del att fota där borta i "min" dunge.

    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lät ju jättefint med din dunge alldeles nära! Jag har "bara" campingen nära, och det är rätt utnött i min kamera.
      Ikväll busväder, men hoppas på bra dag i morgon! Kram

      Radera
  6. En besiktning är inte då dumt, jag misstänker att Greddisen är i toppform!

    ❤️ KrameLuttarFörDagen ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska inte ha några misstankar, hihi.......
      KrameLuttarTackarFörDagenNuNanaKudden♥♥♥

      Radera
  7. Anders läser e-böcker från biblioteket.se. Jag är fortfarande konservativ och vill ha en "riktig" bok i min hand :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en fiffig möjlighet att kunna låna e-bok från bibblan alldeles gratis. Men jag ska snart hämta ut en riktig bok där också!

      Radera
  8. Jag tillhör oxå de som helst vill läsa boken själv. Men man vet aldrig, jag kanske ändrar mig en dag. Hoppas att du gick igenom besiktningen.
    Måndagskramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ändrade mig. Fast inte tvärt. Bara lite försök.
      Jag kom hem iaf, hihi... kram!

      Radera