måndag, december 16, 2013

Kom vila hos mig!


Den här sången gick direkt till mitt hjärta!
Detta skulle jag / gjorde jag, nog - för min Pusselbit! Så mycket Kärlek i denna sången!


Såg fina Marie Fredriksson på TV i fredags. Hon har kämpat hårt för att komma tillbaka efter sjukdomen. Och hon berörde mig starkt.

Idag är början på veckan. Jag kollar outfiten, vet att de har görbilliga julkläder på Kapp-Ahl, den som bor i staden, kan göra fynd. Jag älskar vackra kläder, det bara är så. Det gjorde min mamma också.

Just nu, snor ihop ett par raggisar av restgarner, det är väldigt inspirerande, blir som en målning. Vet inte hur det slutar. Får ut och jaga lite mera garn, tror jag, ska nog göra en sjal till.

Har pratat med svåger och svägerska återbördade från Gran Canaria - hade väl sisådär-väder, ska prata med hårt arbetande väninna lite senare idag. Alla gnor, i sitt anletes svett.

Själv har jag precis gjort plankan 1,5 minut dag 12 av 30. Det är lite tufft... men jag gillar utmaningar.

♥ Kärlek och Tillit ♥

16 kommentarer:

  1. Så fina dom blir, sockorna. Du är duktig du!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och det är kul, att göra annorlunda......

      Radera
  2. sv: Förr om åren har vi bara hittat bautastora skinkor. Men då har vi löst det genom att frysa halva - och vips! så har man en påskskinka på kuppen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom ni är två och jag är en, så kanske jag kan dela skinkan i 4? Och vips får jag en vårskinka och en extra kalasskinka till! Tål att tänkas på...

      Radera
  3. Hi hi hi, läser kommentarerna ovan och tänker: Varför inte göra julskinkan till en årsskinka? :)
    Jag tänker inte köpa någon julskinka, men fårfiol det måste jag ha....
    Såg också Marie och precis som du berördes jag starkt. Påmindes om det viktiga i livet.....

    KrameLuttarFinaRaggSockor, hjärta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst. Året-om-skinka, kanske? Framtidens melodi.

      KrameLuttarFinaste♥♥♥

      Radera
  4. ja blir mkt kalasande men det är bara trevligt.
    inte långt till jul nu heller.
    men nu ska vi iväg till bvc.
    kraaam kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det trevligt med kalas!
      Ha det så gott och kraaam!

      Radera
  5. Hej kära vän! Hoppas allt står väl till med dig så här nära på jul och allt. Titade själv en stund på på Marie Fredriksson, men som det brukar va när det gäller Tv finns det alltid nåt minst lika intressant att se på nån annan kanal, händer ofta jag/vi tittar på reprisen. Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är bra. Tvärtom hos mig, jag tycker det finns väldigt lite att titta på i TV-utbudet.
      Kram!

      Radera
  6. För en som är helt ovetande, vad är plankan för något?
    Förr lyssnade jag mycket på Marie Fredriksson, men jag har tyvärr tappat lusten för musik. Den fångar mig inte riktigt längre.
    Jag är som du, jag bara ääälskar vackra kläder!!! Det gör så mycket positivt för måendet om man är snyggt klädd.
    Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här:
      http://gerd-geddfish.blogspot.se/2013/12/nobeldagen-2013.html
      har du länken till där jag visar plankan i slutet. Plankan är styrketräning.
      Kramar ♥♥♥

      Radera
  7. Tack snälla, söta, rara du för julkortet!
    Att du som har så många bollar i luften haft tid att tänka på mig med en julhälsning uppskattar jag verkligen.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kortet sa, raska fötter springa tripp tripp tripp, Gerd hon har så bråttom klipp klipp klipp. Jag lyder ofta min magkänsla....... kram ♥

      Radera
  8. Visst är det roligare att bära kläderna om de är snygga,
    fast i vissa situationer tycker jag att det praktiska är viktigare.
    Din gröna är jättefin!
    Plankan? Vad är det?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar fritidskläder och praktiska kläder där de behövs också!
      Jag ska visa vad Plankan är i mitt nästa inlägg, har visat det förut också.
      Kram!

      Radera