onsdag, december 04, 2013

Lovely Morning ♥

Onsdag idag. En gång i tiden, kallade jag den Lellelörda´. Nu är den bara Mitt i Veckan - Mittwoch på tyska.

Nytt projekt på G denna förmiddag. ...om det faller mig på läppen. Ja, jag har fler grejor på G, vad vore jag utan de, mitt namn som börjar på G!

Och lite senare i kväll så är det avslutningstest på Fitness Challenge. Denna tävling, som varit och är helt på den det gäller´s egna villkor och förutsättningar.

Jag har ingen aning om ifall jag förbättrat mig eller inte. Något, borde jag ha gjort. Och jag har haft 9 gånger närvaro av 10.

Minst en cykeltur idag. Radion säger "lätt regn" idag och 6 plusgrader, yr.no säger "stor sol" och lite mindre plusgrader. Jag får nog titta ut i verkligheten!

♥ Kärlek och Tillit ♥

14 kommentarer:

  1. God morgon!
    Mitt namn börjar också på G, så jag får väl se till att ha nåt på G...
    Jag tror att insikten om att man bör förändra nåt gör att man också
    verkligen gör det. Större eller mindre spelar ingen roll - ett steg i taget.
    Här hotas med storm men jag väntar att kolla tills solen har gått upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej G! Säg inte att du är Skytte också!....
      Ja, jag har alltid varit för förändring, medan andra sagt, vi har det bra som vi har det, det har alltid funkat.
      Det är blött på backen här.....

      Radera
  2. Här brukade vi kalla onsdagen för piglördag, för på onsdagseftermiddagen var pigan ledig. Jag jobbade som hembiträde i min gröna ungdom och då var jag också ledig onsdag eftermiddag, men jag fick förbereda kvällens middag innan jag gick så att "frun" bara hade att värma maten.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant upplysning, Ingrid! Tack för den.
      Tack, jo jag ska skynda mig iväg nu, så får jag se vad det blir av det hela.
      Kram!

      Radera
  3. Vacker härtlig ♥♥♥ morgon! :)

    Jag vakande till ett helt förfärligt väder, himlen gråter och jag ser att människor varit noga med att göra det lite trevligt och tänt alla sina stakar i fönstren. Oftast tänds de inte före till kvällen, men hos mig lyser de jämt! :) KrameLuttarKärlek ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! ♥ Nu är jag tillbaks, helskinnad. Det var en kul grej.

      Här är kallt och solen skiner! KrameLuttarMedStelaFingrar♥♥♥

      Radera
  4. Du är duktig och aktiv du, G :-)

    Ja, bästa (eller åtminstone den riktigaste) prognosen den får man genom att titta ut. Så: Tittut! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du J. G är aktiv, var på G:et nu igen. Och solen skiner!

      Radera
  5. Jisses så duktig du är! Du måste bara ha en bra kondition!
    Annat är det med mig :(
    Ha det gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jag? Tycker inte jag är så speciell själv......
      Tack och tack detsamma! Kram♥

      Radera
  6. Och jag har titta in i verkligenheten idag. En stilla dag på retreat. Kramar! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi gör alla olika. Går jag inte ut, så har jag tystnaden här hemma, Men jag går så gärna ut. Kram♥

      Radera
  7. Kikar in med en kvällskram♥ hoppas din dag blev bra! & i morrn kanske det blir vitt ute! regn i december är lite trist, förra året denna dag hade vi minus 20,1 grader!! och snö sedan länge

    Sov got♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det blir regn här och kanske snö sent på kvällen. Eller nåt.
      Kramar tbx ♥ Ska snart nana, trött efter tabatan.....

      Radera