tisdag, december 10, 2013

Nobeldagen 2013

Håll mitt hjärta - håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar och vill mig väl
Håll mitt hjärta - håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta - ta min själ

Håll mitt hjärta - håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig, allt jag begär

Håll mitt hjärta - håll min själ


Hörde denna sången med Björn Skifs i fredags på TV:n. Tårarna bara strömmade, så vackert känslig är den och min själ bara längtade efter min älskade Pusselbit ♥

Både fredagen och alla efterföljande dagar är förbi och nu har vi tisdag morgon här. God morgon, förresten! ♥ Sovit gott? Det gjorde jag, efter det att jag somnat om igen!

Jag smyger omkring och gör en massa saker inomhus och utomhus, som ingen vet om, hihi... alltid spännande. Och tänker, gör jag, massor. Är det december, så är det! ♫ ♪ ♫ ♪

Om inte om, hade varit, hade vi firat Nobeldagen idag, uppklädda till tänderna, flott 3-rätters middag, och skålat med Kungen, en tradition hos oss här sedan 1999, men klä upp mig själv, nä, jag gör plankan i stället...




Njut så länge du varar......
♥ Kärlek och TilliT ♥

18 kommentarer:

  1. Ja, det är en fin låt och en väldigt vacker text. Jag kan riktigt se dig där du smyger omkring med dina hemligheter, hi hi hi.... KrameLuttarFinaDu ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, är hemligheter mysiga!
      KrameLuttarFinasteKaisa♥♥♥

      Radera
  2. Jag ser bilden framför mig av ett kattdjur, när du skriver att du smyger omkring och gör hemligheten. :)
    Åh ja, det är en helt underbar låt med Björn Skifs som jag fastnade för för några år sedan, då jag hörde den för första gången. Om jag inte missminner mig finns det en psalm som har en text som påminner mig om Björn Skifs låten.
    Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu satte du igång mina tankar! Försök komma på den psalm du tänker på!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  3. En av de finaste låtar som gjort av en av våra finaste artister.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, underbar! Både låt och artist!

      Radera
  4. Den är så vacker och jag har för mig att det diskuterats om den inte borde vara med i psalmboken.
    Nobeldagen firar jag inte något speciellt, men visst ska jag se på ståten på TV i kväll.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den borde absolut vara med i psalmboken.
      Nej, jag firar inte Nobel i år... kanske jag ser på TV bara rätt och slätt. Kram!

      Radera
  5. Jo det är en mycket fin låt som jag lyssnar till lite om sänder. Nobeldagen idag. Det hade jag nästan glömt bort var idag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, denna Nobeldagen, kanske man inte tänker på så mycket i vanliga fall. Det var bara det att vi gjorde det till en egen festlig grej, och nu saknar jag det. Kram♥

      Radera
  6. Den låten är så vacker minnena från en speciell begravning och minnena väller fram.
    Nobel firar jag inte alls, har nog missat alla festligheter eller?
    Lycka till med hemlighetsmakeriet!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hörde faktiskt på TV 4 i morse att den där "plankan" inte alls är något bra att göra, blir statiska belastningar! Vissa saker suger jag åt mig av... för nu har jag ju verkligen skäl att inte göra den! Om man nu kan lita på den där TV doktorn.
    Vi brukar också göra lite festligt på Nobeldagen, men i år blev det inte någon festmiddag. Min energi är låg.
    Däremot hade mitt barnbarn Victor nobellunch i skolan, så han tog på eget initiativ med sig frisyrgelé och kavaj. Även en 6-åring kan det där med Nobelfestligheter!
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter här med glädjetårar. Mitt barnbarn W har fått ortens nobelpris i engelska! Fatta lyckan!
      Själv är jag som vanligt, tittar inte ens på TV.
      Kram!

      Radera
  8. Låten är underbar <3
    Kramarom dej <3 /Lena

    SvaraRadera