onsdag, december 18, 2013

Otrolig bild

God onsdag morgon!
Detta foto, sammanfogat av tre foton, tagna av mig, har G+ (Google) fixat ihop alldeles självt, utan lov från mig.
Det blev en fin panoramabild från Rovinj i Kroatien. Den är jättestooor, går utanför kanterna, jag vet, men den kommer inte till sin rätt annorledes.

Ja, så det kan bli...
Min cykel är i vart fall återställd, precis som jag försökt med datorn. Datorn har strulat rejält, den store stationäre rackarn. Jag har rensat, komprimerat, ändrat inställningar vid start och slut. En massa program behöver inte vara påkletade jämt.

Likadant med reklamen, den är svår att bli av med, har nästan blivit som en plåga. Precis som Facebook, stickprovsvis, om någon spelar ett spel, så skickar Facebook ut spelförfrågningar till "vänner". Usch, jag bara säger det, tvi vale.
Ett sådant samhälle vi lever i.

Men det är till att ignorera, inte hissa upp sig, det finns trevligare saker att tänka på. Såsom verklig vänskap, kärlek och tillit.

Och röd och grann klädde jag upp mig igår, var på Event, som det så fint heter nuförtiden. Vad var det, då? Jo, vi hade Decemberkväll på Livsstilscenter, bjudna på god fika, fick se bilder från Indien och pratade om hur terminen varit med 24FitClub och Tabata.

Så här mysigt såg det ut hos mig i morse. När jag tassar omkring i morgonrocken. Kaffekoppen i ena handen och sånghäftet i andra. Nynnar lite på julsångerna, samtidigt som jag kollar nyheter och bloggar.

Sex dagar kvar till Julafton och Pensionsutbetalning idag. Har du koll på läget?
Jag har. Alltid. Medfött. Arbetsskada.

Sitter och tänker på dagens datum. Idag skulle min f.d. arbetskamrat haft födelsedag. Tänkte som så, att jag googlar och ser om han "finns", och - vad hittar jag? Naturligtvis, är han där "Curt i Smia"! - om än omskriven av annan person...

Men, hur är det med Tomten, har han verkligen koll?
♥ Kärlek och TilliT ♥

18 kommentarer:

  1. Tack kära du för din "styrkekram" den var så välkommen denna morgon som
    känns betydlgit värre än jag kunnat ana.
    Önskar dig en fin dag!
    kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥♥♥ Kram till dig!!! ♥♥♥

      Radera
  2. Det jag själv kan påverka har jag stenkoll på, om övrigt kan jag inte säga detsamma.

    Idag tänker jag på min dotter som fyller år (guskelov)!
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till din dotters stora dag! Kram!

      Radera
  3. God morgon! Jag har oftast stenkoll och det är väl inte helt illa nu heller. Men än återstår ett par saker.

    Ha en finfin onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror säkert du har stor koll nu, även om du nyligen varit på stor resande fot!
      Kram!

      Radera
  4. Verkligen en jättevacker bild så det gör inget att den sväller över kanterna :-)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också att ha koll både på det ena och det andra. Tandhygenisten frågade efter mina mediciner och var mäkta imponerad av att jag visste vad det är jag petar i mig. Jag har koll!!
    Hoppas att du får en fin dag!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, se där, vad bra!
      Tack, jag har koll på denna dagen, har varit framme och handlat, det gick riktigt bra, trots datumet.
      Varm kram tillbaka!

      Radera
  6. Jag hoppas att tomten har koll, för jag har varit snäll :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att hoppas. Att du varit snäll. Och att tomten har koll ;)

      Radera
  7. I Rovinj har jag faktiskt varit en gång för länge sedan. Det verkar fortfarande mycket genuint där av din bild att döma. Ett toppen foto förresten!
    Jo då, jag har järnkoll på julledigheten och det faktum att min lön betalas ut den 23 december;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är då så genuint man kan tänka, rent och snyggt. Tack, jag blev nöjd med fotoredigeringen som gick över mitt huvud!
      På tal om julledighet, så ska jag arbeta på söndag, och ja, det är alltid lite / mycket, som ska fixas under helgerna, men roligt!

      Radera
  8. Fantastisk bild....
    Tänkte låna din tomte om det är ok? :)

    KrameLuttarFörDagen❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, den blev bra.
      Låna du tomten, jag vet inte om han är ok, men jag är det ;)

      KrameLuttarTomtarPåLoftet?♥♥♥

      Radera
  9. Tomten har ingen koll alls; det är jag helt övertygad om.
    Vilken fantastisk bild!!! Men hur kan Google + göra om dina bilder utan lov? Det begriper jag inte.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det begrep inte jag heller, hur G+ kunde göra detta. Men det var bara dessa tre till en. Märkliga saker sker hos mig...
      Och tomten har ingen koll, nej ;)
      Kram!

      Radera