tisdag, januari 14, 2014

Mitt orkidéfönster


Mitt blommande orkidéfönster! Ett gavelfönster i min lilla lägenhet, som faktiskt har fönster åt tre väderstreck, galet härligt!

Nu snart ska jag strax iväg på studiecirkelträff nr 2 om EU, som så småningom mynnar ut i en resa till Bryssel. Det ska bli spännande tycker jag, att få lite mer kunskaper. De är så lätta att bära.

Jag bara måste få nämna ett program som jag såg på TV igår. Repris från 2012, förstås, många program är gamla. Det hette Outsiders, på Femman.
"Ung, till varje pris."
Tre personer på vardera 51, 62 och 70 år hypertränar och skönhetsopererar sig för att samtliga ska se ut som 35.

De viker all sin tid till operationer och kurer. Får ju inte gjort något annat! Ego!
Och detta såg inte naturligt ut. Usch nej, säger jag bara.
Det är bättre att vara en naturlig hönsket (läs skönhet) i rätt ålder!

Här snöar det, minus 4 grader, trösten är ett naturligt ansiktsvatten, nu när jag ska ut!

♥ Kärlek, Skönhet och TilliT ♥
(Såg du det, det hade kommit till ett nytt ord?)

28 kommentarer:

  1. God morgon!
    Vilket ljuvligt fönster, älskar orkidéer, och de är så tacksamma
    Och lätta att sköta om.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska aldrig ge sig, de blommar inte jämt. Kram.

      Radera
  2. Jag opererade mig nyligen, och det förändrade ju utseendet en aning. Fyra små pytteärr på magen sen dom tog ut gallan ;-)

    Fina orkidéer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var besvärligt ;) Men du kanske kan dölja detta med något tyg? Hihi...

      Radera
  3. Alla operationer är inte av godo. Jag tycker vissa ser alldeles gräsliga ut efter vissa ingrepp. Fast en galla kan få passera ;-)


    Kram och ha en trevlig kurs i dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och det är olika vad man har för hud. En del blir inte bra ens efter en skönhetsoperation av ärr. Gallan, ja, det är OK. Jag har ett fult ärr efter blindtarmen, men jag bryr mig inte.
      Kursen var bra, kram!

      Radera
  4. En resa till Bryssel låter spännande. Kul! =)
    Läskigt med operationer i "föryngrande syfte", där man "jagar tiden genom åldrandets gång". I slutänden hinner åldern ikapp dessa människor i alla fall. Vilket uppvaknande!
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli hyperintressant, och det handlar om flera dagar!
      Det syntes särskilt i mannens ansikte att han ändock var "gammal", det blir konstgjort. Kram♥

      Radera
  5. Alla operationer är läskiga. De ser ju inte ut som riktiga människor efteråt. En del av dem ser ut som Barbiedockor. Brrr! Och som Rozie skriver så kommer ju åldrandet ändå ikapp dem till slut. Nej, bättre då att åldras med någon sorts värdighet. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon 51-åringen såg ut som Barbie, tror hon kallades det också.
      Jag tycker man ska göra sitt bästa av sitt utseende och liv, utan överdrifter. Hel och ren, deo och en bra hudcreme.
      Kram♥

      Radera
  6. Vilket härligt "hav" av orkidéer! Själv har jag en (av två) som blommar, men inte så ståtligt och grant.
    Jag såg en glimt av det där programmet, en karl som tydligen var kompis med hela noblessen och lite till. Jag tyckte han såg helt förstörd ut men det gjorde inte han.
    Vilken tur att man inte har såna bekymmer - dvs att se så ung ut som möjligt till vilket pris som helst.
    Det får blir som det blir!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!, Jo, de blommar i omgångar. Flera av dessa har jag väntat länge på, men NU så är de i gång allihop!
      Den karln, ja. Hua mig! Han var då nöjd, men jag skulle inte.... nej, aldrig, han får vara ifred ;)
      Kram.

      Radera
  7. Åh, sååå fina orkideer du har.Vi är ännu kvar i Svedala men den 21 Januari bär det av till Malaysia:)

    Kraaaam finaste Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, så härligt! Kraaam och lycklig resa! ♥

      Radera
  8. Så fina orkidéer du har. Jag har fyra stycken som står och skäms i mitt sovrumsfönster, men igår fick jag se att den ena har skärpt till sig och kommer med en blomstängel.
    Här är det riktigt behagligt väder just nu. Jag var ute en vända och det var helt klart njutbart.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, orkidéerna tar semester ibland. Det verkar som om de trivs bättre i mitt nya fönster än det som jag hade i gamla lägenheten.
      Jag har varit ute och cyklat, faktiskt, och det var rätt gott. Kram!

      Radera
  9. Vilket vackert orkidéfönster du har. Jag är dålig på att klara av orkidéer, dom dör hos mig. Jag har fejkorkidéer som är fina hela tiden ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du ska genomdränka dem i vatten var 10:e dag bara, så klarar du det. Inget vattnande emellan.
      Kram♥

      Radera
  10. Vilka fina orkidéer! Det är min favoritblomma, har flera stycken och jag tycker de är lika fantastiska varje gång de blommar :)
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så roligt, för jag har aldrig tidigare haft dessa blommor, först de senaste 2 åren!
      Ha det bra du med!

      Radera
  11. Du måste då verkligen ha gröna fingrar så som dina orkidéer ser ut. Här är jag faktiskt lite avis. De orkidéer vi har haft (= fått i present) hade en livslängd på max fyra veckor. H*n levde längst. De andra dog efter tre respektive fem dagar.

    Wow Bryssel! Det ska bli spännande att se vad du tycker om den staden.

    Är helt emot alla ingrepp om de inte är medicinskt motiverade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då har de väl nyanserat sig, mina fingrar... jag är annars inte den som påtar i jorden.
      Jag är själv nyfiken på Bryssel och Brygge. Har tidigare bara campat i Belgien på en europarundresa och det regnade hela tiden då.

      Radera
  12. Orkidéerna ser verkligen ut att må bra hos dig!
    Det där programmet har jag missat! Nog för att jag gärna skulle bli av med mina rynkor, men det är nog bara att gilla läget och åldras med värdighet. Faktiskt tycker jag det är lite synd att vår drottning inte kan vara ett bättre föredöme för oss åldrande kvinnor! Det har nog varit många operationer där, för så slät är ingen 70 åring, inte ens en drottning.
    kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har allt tänkt många gånger på vår drottning, så otroligt dumt att operera sig, men tanken var väl god, fast resultatet mindre bra, blev stramt och stelt. Nej, jag skulle aldrig lägga mig under kniven och än så länge har jag nästan inga rynkor.
      Kram

      Radera
  13. Den här ung är vacker hetsen gillar jag inte. Varför är det fult att det syns att du levt? Känns liksom snett. Jaja. Massa kramar till dig i snön

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är den man är, så sant. Kramar!

      Radera