onsdag, augusti 26, 2015

Lugna puckar

God morgon, onsdag!

Nu får det vara måtta på slaveriet!
En lugn landskapsbild, tagen ute i Varnhem, får vi vila ögonen på.

Kort taget för en kort tid sedan.

Igår slet jag så att min rygg ömmade och sved.
Storstädade och vände upp och ned på hela sovrummet. Möblerade om för tredje gången sen flytt för två år sen. Hade fått in flugor, som jag måste få bort innan jag bäddade rent. Det är den varma perioden, som gett en massa flygfän och myror, sa fastighetskontoret.

Så körde jag fyra maskiner tvätt (höll på att skriva "tvättade fyra maskiner", haha, så dumt) allt, precis allt, ville jag ha rent.
Skötte om alla mina orkidéer, de får en duvning var tionde dag.
Och sen de vanliga vardagsbestyren på det.

Kan man be om manna från himlen, för att fylla igen hålet i plånboken, fast då har jag väl ingen sked...


Idag ska jag se över övriga fönster, det är ju inget sol- och badväder längre.
Om en vecka är det nog höst.

♥Ljus och Kärlek♥

36 kommentarer:

  1. Oj vilken energi du har - du är så duktig och effektiv som vanligt =)
    Jag älskar känslan när min lägenhet är storstädad, bra förbränning är det också ☺
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofrivilligt effektiv, blev jag. Men det är ljuvligt att ha totalt rent.
      Kram ♥

      Radera
  2. Godmorgon! Ofrivilligt eller inte men ork har minsann igen. Jag blir trött bara av att läsa hur effektiv du varit/är. Snart, när regnet kommer på tvären då ska jag njuta av att fara fram som en tornado här hemma men inte än, solen skiner och de stunderna tänker jag nu ta vara på in i det sista, mitt väder, lagom varmt.
    Solglasögon på, inte bara för solen, är biten... av en liten sak, på mitt ögonlock, mygg eller knott, onödigt, ser makaber ut. Får hoppas det hinner lägga sig något till begravningen.
    Var rädd om dig, ta det lugnt nu och vila ryggen inför nästa effektivitetsryck
    Kram kära Gerd från Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta flugjagande var inte frivilligt. Jag kunde inte hjälpa att flugorna bokade tid hos mig samma dag som jag bokat tvättstugan, haha! Liksom inget val, bara köra hårt, bort bort.
      Jag vill också ta vara på solen, så jag tänker inte flyga i något mer fönster annat än om det är regn i luften. Och så får jag vila min ömma käke lite med positiva tankar.
      Tack för din omsorg och kramar, det värmer! Kram!

      Radera
  3. Roginande bild, naturen är vacker ,-)
    OJ så du fixar hemma, härligt när det är gjort.
    Man ser när det är motljus ute hur mycket det är som flyger i luften.
    Borde sätta fart här hemma jag också ,-)
    Men valpen tar tid ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose -)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste ju göra detta. Inget val. Jo, det är mycket skräp i luften nu, men jag har lyckats slippa bett.
      Ja, du har tiden fylld om du har valp! Men roligt.
      Kram!

      Radera
  4. Oj vilket slit och släp! Själv är jag fortfarande konvalescent, och kommer nog att vara det ett braaaa tag till! Åtminstone när städning kommer på tal... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade starkt på att köpa städning ;) för detta var inte KUL =(
      Näää. Men nu är det gjort.

      Radera
  5. Skönt att få göra rent hus även om det inte är världens roligaste syssla! Det blir liksom ett evighetsarbete ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag går här och plockar lite hit och dit, i min egen takt nu, rumsterar lite i sovrummet, så det blir på bästa sätt.
      Kram

      Radera
  6. Oj, vad du sliter!
    Men börjar man, vill man gärna få allt gjort på samma gång!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slet mest igår. Idag är det lugna puckar än. Jo, möbler är tunga.
      Kram

      Radera

  7. Jag har längtat efter en mulen dag så jag får städat, men solen står sig här idag med.
    Här har inte en fluga hittat in, inga blomflugor som jag tidigare brottats med och det är skönt. Igår hade vi möte på gården och en råtta sprang förbli, såg paniken i ögonen hos några själv tog jag det bara med ro. =)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns ju bananflugor, blomflugor, spyflugor, haha, de stora är äckliga, men det har jag inga. Jag har nog skrämt bort alla flugor nu, hoppas hoppas.
      KL ♥

      Radera
    2. Oj vad du jobbat! Men ni har du slutat hoppas jag! Solen är ju framme igen. Åtminstone här!
      Kram! ♡

      Radera
    3. Ingen sol här, Kolonilotta, men jag tar det lugnt just nu ändå.
      Kram ♥

      Radera
  8. Bilden utstrålar verkligen lugn och ro och är raka motsatsen till din hektiska arbetsdag. Å dessa sysslor är ju inte så himla fotogenique direkt. Å hur fotar man ett hål i plånboken...
    Hoppas du tar det lugnare idag efter mottot "take it easy before you go crazy".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, tappade visst arbetslusten tillfälligt. Rätt skönt att ta igen mig också ;)

      Radera
  9. Så flitigt du är! Här är det jobb vid skrivbordet som gäller idag, men bredbandet krånglar så jag behöver nog vila blicken i din vackra bild en stund för att få ner pulsen.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lugna bilden är fin. Jag gör inte så mycket mer idag. Lusten var större i morse, nu värker en arm något.
      Kram

      Radera
  10. Jag väntar med storstädning tills vädret blir sämre. Eller bättre ur städsynpunkt. Städningen hos mig blir sorgligt eftersatt varenda sommar.
    Däremot tvättar jag ett par maskiner varje vecka (jo, jag säger så och tror att du förstår vad jag menar :) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger också så att jag tvättar ett par maskiner, blev bara full i skratt när jag läste och tänkte. Inte bra att tänka, haha.
      Nej, min storstädning blev något akut, ju.

      Radera
  11. Hoppas att du har vilat dig efter allt slit! Jag måste nog snart ta tag i mitt eftersatta hem. En mycket fin landskapsbild.
    Det är en fågelskalle hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har inte gjort ett fän mer än varit iväg och handlat. Blev liksom mer och mer lamslagen efter hand.

      Radera
  12. Usch dessa flugor! Du verkar ha städat bort sommaren och det är alltid bra, för att markera att en ny period har börjat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske är det jag gör, städar bort sommaren, för då kom flugorna. Jodå.

      Radera
  13. Vi har haft en härlig solskensdag och min granne åkte iväg till stranden precis som vanligt. Själv nöjer jag mig med att ligga på rygg i solstolen och småsnarka.
    Det där med storstädning skjuter jag på framtiden.....
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, då, så olika. Jag var ju bara tvungen städa bort flugisarna, så inget val där, inte. Och gjort är gjort, tillgodo har jag.
      Kram

      Radera
  14. Ja, flugor vill man inte bli väckt av fyra på morgonen...
    Ibland har man massor av energi, och det har du haft då du jobbat på.
    Ibland måste man göra saker fastän man inte skulle orka.
    Just nu är jag inne i en lite trött period, tror vi har åska på kommande och jag har haft riktigt full fart på jobbet.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man kan få oanade krafter ibland, men de tog nog slut i morse. Lusten fanns men den försvann så nu är jag trött och har inte gjort ett skapandes grand.
      Kram ♥

      Radera
  15. Ett rejält dagsverke! Och en vilodag kan behövas efter detta.
    Här är det fortfarande sol och sommar, lite regn i natt, men det drog vidare.
    Passar på att njuta av detta, men idag mest i tanken.
    Städningen får tas en regning dag.
    Och de kommer väl så småningom.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, den regniga dagen är här! Men nu slapp jag städa idag och flugorna är borta!
      Kram!

      Radera
  16. Säg till om det funkar att be om Manna från himlen! isåfall ska jag åxå testa hi hi ;)

    Städa städa, tvätta , damma & diska, uch så tråkigt, men ibland ett måste urk ;) fast jag är en slarvfia där hö hö ;(

    I morrn väntar vi på en urladdning av dunder & blixtar om vi får tro tv vädret ;) = behövligt då det är såååå kvalmigt ute hu hu ...

    Varm natt kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon, jag sov när du skrev ;)
      Trodde åskurladdningen skulle komma i morse, men den blev framflyttad, kommer senare idag.
      Nej, städa ingen hit, men flugorna...
      Kram ♥

      Radera
  17. Så skönt med lugn vilodag efter allt stök!
    Vilopulskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror jag vilar den mesta tiden idag också.
      Kram!

      Radera