torsdag, september 10, 2015

Billigt bensinlock

God morgon, torsdag!

Har just satt igång två maskiner tvätt. Och bäddat rent. Sommar har bytt till vinter - duntäcke.


Har nästan varit frost i natt. Bilden tagen kl 06.21. Då 6,7 grader.
Men det ska bli soligt och upp till 20 grader idag.

Mössa/vantar på morgonen, shorts på eftermiddagen?


Så här fint var det igår förmiddags. Satt här och solade och njöt. Åt faktiskt både frukost och lunch här ute.


Medans går det bra att titta in i mitt badrumsskåp.
Hade lite bloggtorka, men då så fick jag idén, som har varit ute på bloggarna förr. Nämligen att visa upp sitt badrumsskåp. Badkaret har jag redan visat ju.

Någon mer som vågar visa upp sitt badrumsskåp? ;)
Jag gillar mitt och älskar att pröva lite olika grejer, så här finns både billigt och "dyrt" köpt till rabatter.

En jättepositiv grej. Jag var hos Vianor, som är mitt däckhotell, och de har lagat mitt bensinlock. Till det fantastiska priset av, jag vågar knappt skriva det, jag blev så lycklig! Tack, bussiga, ni!

 ♥Ljus och Kärlek♥

36 kommentarer:

  1. Du har ju jättemysigt på din balkong. Å så fint. Du har utsikt över bilarna. Jättebra.
    Jamen det var väl en rolig idé. Att visa sitt badrumsskåp.
    Få se om jag åxo gör det. Länkar till ditt inlägg i såna fall.
    Ha en jättefin dag. Lite höstkyligt men fin dag har vi.

    Kramelikramkramkram fina du❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Springer emellan husen nu och bråkar med tvättmaskinerna ;)
      Soligt och kyligt. Blir en fin dag.
      Visa gärna ditt badrumsskåp och kul om du länkar!
      Kramelikram finaste TantGlad ♥

      Radera
  2. Vad är de där gubbarna för ngt, i badrumsskåpet? Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte att någon skulle fråga... Jo, det är tacksamhetsfigurer, som jag fått då jag skickat efter. Kallas för kokeshi (liten japansk figur).
      Tack detsamma!

      Radera

  3. Jag hälsar bara kort godmorgon, skall iväg och medan jag ännu är i gång så stänger jag ditt badrumskåp så inte figurerna rymmer. =)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har öppnat skåpet igen, färdig med tvättstugan! Japanskorna rymmer inte, de trivs så bra hos mig, det luktar gott.
      KL ♥

      Radera
  4. God morgon ,,,,visst är det skoj jag tror jag har gjort det förr visat upp mitt alltså :) men kan göra det igen :) söta figurer där inne ...ha en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du Eva har visat ditt badrumsskåp förut, det hågar jag.
      Ha det fint, kram

      Radera
  5. Tacksamhetsfigurer?! vilka söta gubbar! Sådana har jag aldrig hört talas om förut. =)
    Och att visa upp sitt badrumsskåp är ju en kul grej, men jag väljer att inte visa upp vårt eget för jag delar ju det med gamle greven Skogs von Mulle och han har alltid den förmågan att stöka till i skåpet på sina hyllor.
    Stora KRAMAR till dig, min go´a vän! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Små japanskor, är det. Kokeshi. Har fått när jag skickat efter produkter.
      Det är skillnad om man delar skåpet med någon. Jag är petig av mig - på gott och ont ;)
      Stor KRAM till dig tillbaka, min goa vän ♥

      Radera
  6. Vad somrigt du har på din balkong ännu. Ser fint ut.
    Jag såg också de små söta figurerna i ditt badrumsskåp och undrade vad det är för något, men ser att du svarat här ovan så nu vet jag.
    Här har vi soligt men ännu kallt, 8,9 grader nu.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har inte hjärta att ta bort växterna än, även om de är lite risiga.
      Ska nog ut och sätta mig lite snart. Det är 16 grader nu och sol.
      Kram ♥

      Radera
  7. Så skönt att bensinlocket är lagat och att det inte kostade skjortan!

    Mitt badrumsskåp är i tveksamt skick just nu men vi får se...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en sten föll från hjärtat, jag hade verkligen inte råd med tusenlappar i detta läget med tandläkare och diverse annat.
      Kram

      Radera
  8. Vilken vacker soluppgång! Så härligt att kunna avnjuta god mat på sin balkong. Har inget badrumsskåp i den bemärkelsen att det hänger ovanför tvättfatet. Det hemska skåp jag har under tvättfaten vill jag inte ens se själv ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta hänger inte ovanför tvättfatet. Där har jag bara en spegel, utan detta är på motsatta väggen ovanför handdukarna. Så du har underskåp, det är praktiskt egentligen.

      Radera
  9. Ja, nu börjar hösten där hemma....Svårt att veta hur man ska klä sig!
    Vilken ordning och reda du har i ditt badrumsskåp :)
    Och så skönt att bensinlocket inte var så dyrt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är svårt med klädseln. Hellre för mycket än för lite, gäller för mig, hatar att frysa.
      Tack och tack och kram

      Radera
  10. Välfylld, välstädat, välgörande och hög välbefinnande faktor ... vis mitt?? :-)
    Roligt med goda fixare till bra pris - särskillt m det var oväntad!
    Här kallt i morse men sol nu ... har också tvättat!
    kramen o ha en god dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, tack, gillar mina olika produkter, lika med välmående, ja. Eget SPA.
      Så nöjd med reparationen och nu är tvätten klar, hej balkongen, nu kommer jag!
      Tack o kram!

      Radera
  11. Hej - vacker balkongbild och kul att kika in i ditt badrumsskåp också. Ja mornarna kan vara småkyliga nu, men sen på dagen kan det bli riktigt sommarvarmt. Ha nu en fin dag - kram. (jag har skrivit flera kommentarer i detta inlägget, men jag vet inte om det blivit nåt fel när jag publicerade dom, så nu försöker jag igen - ursäkta om det dyker upp en hel drös här hihi)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått kommentarer av dig till annat inlägg men inte till detta förrän nu. Kollade också skräpposten, där låg inget. Trist när det inte funkar, men nu gick det ju bra!
      Nu ska jag ut på balkongen, ja nu äntligen. Kram

      Radera
  12. Visst är det skönt med den härligt, krispiga höstluften men svårt att klä sig "lagom". Temperaturen kommer här upp till omkring +20 mitt på dagen och kväll och förmiddagar nöjer vi oss med +10. Mysigt att du ännu ett tag kan njuta av balkongen och gör det.
    Vi sitter också ute så fort det går och det blir snabbt varmt därute.
    Kul med en titt in i ditt badrumsskåp, Vårt är under förnyelse. Vi ska göra om badrummet så bild kommer när det hela är klart och med nya badrumsskåp.
    Det gläder mig att bensinlocket inte blev så dyrt...Skönt!
    Kram från ett soligt Stockholm.
    Önskar dig en fin t

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har suttit och solat mig på balkongen, det var stark solstrålning. Sedan ute och gått i långärmat. Nu kyligare. Så det skiftar.
      Men såpass så jag kan skicka solig kram från Lidköping!

      Radera
  13. Bytte till varmare täcke redan i juli månad ja, resulterar väl i att jag vill ha ett ännu tjockare i vinter...
    3,4 var det hos oss i morse, satte i gång dieselvärmaren till och med när ja skulle iväg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ni har kallare, har jag förstått. Detta mitt täcke ska räcka hela vintern. Sedan finns det värmedyna att förvärma bädden med i fall det behövs.
      Kram

      Radera
  14. Ler stort när jag ser din bild från balkongen. Läckra gladfärger och SOL! Å det blev faktiskt betydligt varmare än 20 grader här och har så varit hela veckan. Å dessa "nattemperaturer" slipper jag ju, då jag inte går upp förrän termometern klättrat till 18 grader;-)

    Badrumskåpet ska kolla hur det ser ut där. Idén är ju skitrolig:-)

    Grattis til den billiga reparationen av tanklocket. Ibland ska man ha tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med färger och sol! Jag har njutit nu i ett par dagar med att kunna sitta och sola och fika på denna plats.
      Visst är badrumsskåpet lite kul... och så hade jag tur...

      Radera
  15. Fantastisk ordning i skåpet! Jag tänker inte visa upp mitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är frivilligt, haha... olika.

      Radera
  16. Jag räknar med att innehållet i mitt badrumsskåp kan avslöjas då folk, mest barnens kompisar besöker toaletten när de hälsar på.... Jag tror inte de kan låta bli att glutta in i skåpet "ler" och som tur är har jag ingenting intressant däri... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta kan jag förstå. De gluttar säkert, sånt är ju så spännande!
      Ha det bra och kram ♥

      Radera
  17. Svårt att veta hur man ska klä sig när vädret skiftar så... Här är det fortfarande shorts och linne som gäller för det mesta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite lättare, om man säger så...

      Radera
  18. Bör nog städa i mitt badrumsskåp innan jag skulle lägga upp det. Men jag tror nog inte att mina bloggvänner skulle vara särskilt intresserade av att se det :-) Varför står de små figurerna där och inte på någon hylla i ditt vardagsrum?
    På tal om städning så städade jag sängkammaren och bäddade om i förrgår och badrummet igår. Har fått ont i ryggen som ett brev på posten.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch då, för ont i ryggen. Det kan jag få också, måste tänka på hur jag rör mig, så går det bra.
      Jag fill ha figurerna i badrumsskåpet, men visst, de kan stå lite här och var!
      Kram

      Radera