fredag, september 11, 2015

11 september

God morgon, fredag!

Här går det undan. Dagarna är inbokade, precis som jag gillar.
Nu ska jag dra iväg med bussen till Skövde för att lyssna på en föreläsning på Högskolan.
Får berätta om det sedan.


Och just detta magiska datum - 11 september - för 14 år sedan. Tvillingtornen i New York.

Kolla in himlen nu kl 06.23!

Skönt att kunna visa en blå himmel! Det är foto från den soliga dagen igår, som visar hur de grejar och gör i ordning efter hand på det stora området. Vi var bland de första som fick fint runt husen och i parken och det är nog en 4 år sedan minst.


Det här bokmärket, eller vad man nu ska kalla det, har jag satt upp på väggen bredvid dataskärmen. Lite som att peppa mig själv. Det har suttit så sedan förra året. Men nu på de sista två veckorna har märket vänt på sig själv totalt, vid två olika tillfällen, när jag inte varit i rummet.

Jag har försökt att få det till att vända sig, men helt omöjligt. Jag har viftat och ställt tvärdrag, nej.
Visst är det konstigt?

 ♥Ljus och Kärlek♥

29 kommentarer:

  1. Det är hög tid att vi gör den 11 september till ett bättre datum så jag hoppas din föreläsning blir intressant!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir den! Nu drar jag iväg per fot till bussen......
      Kram

      Radera
  2. Ja tyvärr så minns man denna dagen livet ut... vi i västvärlden i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är konstigt. Tyngdlagen.
    Jag har ett märke hängande ovanför min dator, det märket vill gärna vända lite på sig också.
    Vilken himmel du har fotat, vackert och mäktigt.
    Trevlig dag till dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här himlen jag fick på fotot, den försvann strax efter. Det gäller att fånga ögonblicken!
      Ja, märket, det kan väl inte vända sig självt när det sitter fast? Hm.
      Tack o kram!

      Radera
  4. 11 september glömmer man aldrig någonsin.
    Gällande ditt bokmärke så är jag alls inte förvånad. Det händer ju saker ibland som får en att stanna till och fundera. Vi får små tecken ibland men det är upp till oss själva om vi väljer att "se" dem eller slå bort dem som om "de bara var en tillfällighet".
    Kram go´ing! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två upprepade gånger ser inte jag som en tillfällighet.
      Jag tror att "någon" ville påkalla uppmärksamhet, men vad?
      Kram goaste ♥

      Radera
    2. Just så kände jag också när jag läste ditt inlägg - att "någon" pockar på din uppmärksamhet. Och jag uppfattade att "du ska ta det lugnt och vara rädd om dig och inte fara runt i hundra knyck hela tiden."
      "Någon" är rädd om dig och vill dig väl. Det känns som om det är din älskade "Pusselbit". ♥
      ♥ Kram ♥

      Radera
    3. Känner att han är med mig, min älskade Pusselbit.
      Kram ♥

      Radera

  5. Viken brinnande himmel, den ser ju ut att stå ibland på riktigt.
    Kortet som vänder sig, skumt men så sker även hos mig.
    Ha en fin dag med din föreläsning.

    11 september väcker både frugan o avsky!

    KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Bra att det sker skumma saker även hos dig ;)
      KL ♥

      Radera

  6. Du ser vad telefonen ändrade orden. =(

    SvaraRadera
  7. Oj vilken himmel :) super fint och ja 11 sept ...vissa saker är meningen som i ditt fall kortet hoppas din fredag blir skön på alla vis kramen

    SvaraRadera
  8. Vilken himmel! Ser ut som det brinner....
    Hoppas du får en fin dag med föreläsningen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var tvungen hämta kameran, såg det brann ;)
      Blev så bra, detta idag, berättar i morgon.
      Kram

      Radera
  9. Vilka dramatiska moln! Wow! Hoppas att det var en intressant föreläsning och att himlen fortsätter vara blå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Föreläsningen var intressant och berör alla. Och himlen var blå!

      Radera
  10. Ja, vem lär någonsin glömma 911...
    Din tidiga morgonbild är helt fantastisk - som ett täcke som lagt sig över ditt fina bostadsområde. Otroligt bra!

    Det verkar vara liv i apan ser det ut som. Eller så är det bara ett vind-/korsdrag som är "boven".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara apan, som levat runt. Det fanns inga fönster/dörrar öppna, så korsdrag var helt omöjliga vid dessa tillfällen.
      Och morgonbilden var helt förunderlig, tyckte så. En kort stund.

      Radera
  11. Vilken vacker himmel hos dig i denna arla morgonstund. Vacker! Jag minns med fasa "Ground Zero" och jag minns vänner i Washington, där det också var hotade byggnader och där de befann sig. Men där gick det bra...
    Jag jobbbade den dagen...
    Hoppas du haft en bra dag med en bra föreläsning i Skövde,
    Vad gäller dun apa son vänder sig, så tror jag den försöker säga dig något. Men vad?
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hade en finemang dag igår. Skriver om den idag.
      Kram

      Radera
  12. Jag minns exakt vad jag gjorde morgonen då jag vaknade upp till nyheterna om terror attackerna och sedan vad jag gjorde även den kvällen. Det är liksom en sådan händelse som aldrig kommer försvinna ur minnet. Märkligt men trevligt att kortet på apan vänder på sig... Någon vill uppmärksamma dig av någon anledning =)) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet också vad jag gjorde, var vi satt, då jag fick se detta på TV, trodde inte det var sant.
      Tror också att någon vill uppmärksamma mig, men vad? Men det löser sig väl självt.
      Kram ♥

      Radera
  13. Som sagt....fruktansvärd händelse som kunde ha förhindras!
    Önskar dig en fantastisk lördag.
    Jag skall strax kliva upp och äta en god frukost med familjen innan jag börjar stöka runt inför kryssningen. Måste ju åka redan kl 13.30 för att hinna med en lunch på stan! :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till på din tripp, det kommer att bli super!
      Kram

      Radera
  14. Fantastisk bild på himlen! Och 11 september - det är ett datum man aldrig glömmer, minns allt som om det vore igår! Det var som på film, man satt framför sin tv och på första parkett och såg allt live. Vilken tragiskt och fruktansvärd händelse!

    SvaraRadera