måndag, september 07, 2015

Lowe ♥

God morgon, måndag!

Börjar med kort på Farmors goding, som fyllde 2 år i helgen.
Vem kan motstå detta leende?


Min yngste son skojar med sin son, min yngste sonson!


Lowe fick en traktor av sin mormor och morfar.
Lycka!


Mina grabbar, allihop!

Och vi smaskade bullar och blåbärstårta, det var så mumsigt så och jättekul att träffa familjen. Delar av, i alla fall. Svårt att samla alla.

 Vi fick en regnig lördag och när vi åkte hem så var det stundtals skyfall på E20.
Förstod sedan att, hade vi åkt som igår, hade inte vägen varit farbar. E20 var avstängd mellan Laxå och Örebro p.g.a. dessa vattenmängder och översvämningar.

Idag så ska jag lägga dyra pengar till tandläkaren igen. Har lite hål att laga. Och så ska jag ta en sväng förbi verkstan och se vad de kan göra åt mitt trasiga bensinlock.

Kvällen avslutas med körövning (Gospel, inte bilen).

♥Ljus och Kärlek♥

34 kommentarer:

  1. Det är allt bra fräckt av folk att sno ditt bensinlock. Tycker de skulle skämmas men antagligen gör dem nog inte det.. De är fina de dina =) och födelsedagsbarnet med sitt kopparblonda hår ser ut att vara en riktig spjuver, hihi... Lycka till hos tandläkaren när du ska dit... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fräckheten har inga gränser ibland. Finns ingen skam i kroppen. Om det någon gång funnits, har de nog skalat bort den.
      Tack, jag är stolt över min familj och den lille charmören, riktig goding.
      Tandläkaren, suck, inte rädd, men dyrt, han tätar hålen i tänderna men gör nya i plånboken.
      Kram ♥

      Radera
  2. Fräcka människor finns tydligen överallt. Trist med bensinlocket.
    Lowe....vilken sötis. Mysigt har ni haft.
    Lycka till hos tandis.
    Kramelikram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina TantGlad! Jag ska ta det lugnt hos tandis ;)
      Kramelikram ♥

      Radera

  3. Söt pojke, trist med hålen och bensinlocket.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får glädja mig åt Lowes äkta leende och blunda för hål och trasor.
      KL ♥

      Radera
  4. God morgon ...oh ja trist med tandläkaren dit måste jag oxå snart gå tappade en bit av plomben då jag kom hem :( hoppas inte det blir för dyrt :) gulligt barnbarn förstår att du glädjer dig åt att varar där :) ha en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tandläkaren ska väl leva och de på andra ;)
      Tack o kram!

      Radera
  5. God morgon! Det var inga trevliga uppgifter för dig i dag men helgens kalas får lillkillen var desto trevligare. Förstår att traktorn blev uppskattad :-)


    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var tandläkaren gjord, hålen lagade, men nya i plånboken. Bilen nästa.
      Kram

      Radera
  6. Nej, det finns nog ingen som kan motstå det leendet :-)

    Stackars du... Tandläkaren är INTE kul att gå till. Men ett nödvändigt ont, och det är trots allt bra att dom finns.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lille charmtrollet, är just vad han är!
      Och nu har tandläkaren, jaja. Det gör inte ont, det bara tär på mitt kapital, men tänderna är glada!
      Kram

      Radera
  7. Så fräckt med åverkan på din bil och tanklocket. Vissa människor har verkligen problem med att hålla fingrarna i styr. Så söt liten kille. Han är lik dig. ♥
    Kram, min vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stenfräckt.
      Tack, kul att tycker han är lik mig *sträcker på mig* jag är ju farmor, så något måste det ju finnas från mig, annars är han en kopia av sin pappa/min son.
      Kram ♥

      Radera
  8. Oj en sådan glad och söt födelesedagspojke!

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken liten goding! Förstår att det har varit en härlig helg för dig.
    Hoppas det går bra hos tandläkaren idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja han är go!
      Det gick bra hos tandläkaren och nu är jag färdig.
      Kram

      Radera
  10. Gud såååååå söt han är Lowe! Hans skratti ettan smittar ju av sig direkt:-)
    Tandis plus skadegörelse på Volvolina = ingen bra kombo alls. Bäst att du satsar dina tankar på gospelsång i stället;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag blir så glad bara jag tittar på kortet ;)
      Tandis är klar och Volvolina ska få lite nytt på onsdag.
      Nu ler jag åt gospel och det jag planerar i morgon, så skratt skratt ;)

      Radera
  11. Så söt han är 2-åringen.
    Förstår att du haft en fin helg med dina kära.
    Du har lite tråkiga utgifter, både tandläkare och bensinlocket.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lillgrabben är söt. Och det var så mysigt.
      Visst är utgifterna tråkiga! Det jag haft på sista tiden skulle räcka till en resa.
      Kram ♥

      Radera
  12. Vilken härlig liten Lowe! Ett jättefint foto! Redan två år! Mysigt att kunna vara med och fira.
    Skönt att ni kom iväg hemåt i tid så ni slapp bråka med en avstängd väg. Mycket regn här också men Hallsbergstrakten verkar ha fått det mesta.
    Lycka till med både tandis och bensinlock!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är härlig Lilleman. En underbar ålder.
      Vi hade väldans tur med hemresan, så tacksam.
      Tack o kram!

      Radera
  13. Tur att du inte fastnade i översvämningar! Har sett en del bilder på nätet. Bl a en från någonstans i stockholmstrakten där en gångtunnel var helt översvämmad.
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, ja - för översvämningar! Jobbigt, kostsamt och irriterande.
      Kram ♥

      Radera
  14. Vilken härlig liten kille! :)
    Ja. Det vräkte ner igår.
    Inte lika mycket här i sthlm Tack o lov.
    Hoppas tandläkaren inte tömmer plånkan helt! :(
    Hoppas du får en fin dag trots det! ♡
    All kärlek till dig!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du! Det är härligt med kärlek till folket. Mer av det.
      Kvällen blev fin, gospelövning, alltid kul.
      Kram ♥

      Radera
  15. Det är verkligen hemskt som det regnat. Jag "vadade" genom vatten med bilen på vägen till jobbet igår. Djupa pölar som gick en bra bit upp över hjulnivå.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, fy för katastrofer. Dock lindriga, finns värre.
      Kram!

      Radera
  16. Granna grabbar du har! Den allra minsta ser ut som ett riktigt litet charmtroll!
    Vi har inte sluppit regn men mängderna har varit rimliga (peppar, peppar ta i trä...)
    Lycka till med alla dina uppdrag idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag är stolt över dem. Den minste kan linda vem som helst runt lillfingret. Han fick mig till att springa runt runt och jaga varann, haha.
      Nu är alla uppdrag gjorda denna dag, så nu väntar snarkofagen.
      Kram

      Radera
  17. God morgon vill önska dig en fin dag i dag själv skall vi iväg strax :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det och detsamma! Kram ♥

      Radera