söndag, september 06, 2015

Skyltsöndag 6 september

God morgon, söndag!

GRATTIS, min äldsta dotter Jessica för att återigen genomfört Tjejmilen i Stockholm! Det har väl blivit tradition nu, känns det som, och att ni tjejer från Ed har väldigt kul!

Hemkommen från Örebro och alla trevligheter. Får bli något  kort därifrån sedan, för nu är det skyltsöndag!

Och det är mysigt att komma bort och träffa familjen och kramas lite, samtidigt så är det skönt att komma hem. Precis som det ska vara.

Här är en annan fin cykel, än den stickade, som Lidköping har.
På detta Second Hand har jag skänkt många fina saker.

Detta är en vindvisare, uppsatt 2001 vid "älva" Lidan.
Man kan väl säga att detta också är en skylt.

HÄR!  kan du läsa mer om just denna vindvisaren!

Slutligen får jag ha med lite från Kajsa Warg.
Hennes förord "Sluteligen, mina Gunstiga Läsarinnor" till boken "Hielpreda i Hushållningen för Unga Fruentimber".

Skyltsöndag förvaltas av BP.
HÄR!  kan ni se andra som är med och skyltar!

Nu ska jag helga vilodagen och ta en liten lagom bloggpromenad!
Tack för alla goa kommentarer som jag fått under min paus!

Ljus och Kärlek

30 kommentarer:

  1. En skylt kan vara ett konstverk och tvärtom " ler "... Det finns många " sköna" skyltar att beskåda... Mysig cykel! De som springer tjejmilen gör det jättebra =) Att göra som Kajsa Warg - man tager det man haver har varit användbart många gånger i alla fall för mig... Ha en bra Söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kul att leta skyltar, har fått tag i ett gäng nu som jag har på lager. Fler nästa söndag *ler*
      Idag, tror jag att jag tager det jag haver, har ingen lust att handla, bara vara. Vila och njuta, så skönt att kunna känna så.
      Tack o kram ♥

      Radera
  2. Wadköping, Örebro, hos Cajsa Warg, vi har varit och tittat på hennes museum, trevligt.
    Så duktig din dotter är som springer tjejmilen.
    Annorlunda och rolig vindvisare.
    Ha en lagom avkopplande vilodag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska göra mitt bästa! Kram

      Radera
  3. Så duktigt av dottern din! Jag blir alltid lika imponerad av alla som gör sådana kämparinsatser!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är duktig, springer mycket hemmavid också.
      En gång i tiden har jag också sprungit/gått tjejmilar, det är något visst med det.
      Kram

      Radera
  4. Duktigt av dottern & vissa är mer kämpar än andra så är det ju hoppas du hade det bra då du var i väg :) kram njut av dagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hade det toppenfint, många kramar och goss med lilleman.
      Kram

      Radera
  5. Grattis till din duktiga dotter! Bara att gå en mil skulle överstiga min förmåga men jag vet ju att du inte är rädd för det!
    Till Pingstkyrkan här i Söderköping åkte vi ner med fyra eller fem fulla sopsäckar med kläder och skor i våras. De har ett barnhem i Lettland dit de åker med allt som samlas in. Nu är det dags för en åktur igen...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jo, jag klarar gå 2 mil om dagen, men springa nu, neej. Har gjort det förr, men det fixar inte min rygg nu.
      Det känns bra att skänka bort sånt som är överflöd. Har skänkt allt möjligt, även möbler och prylar under årens lopp. Även till Frälsis.
      Kram

      Radera
  6. Bra gjort av dottern (och alla andra som deltog).
    Idag helgar vi vilodagen, njuter och tar det lugnt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag också, de är superduktiga.
      Skönt att helga vilodagen. Kram

      Radera

  7. Fina skyltar, mjuka och behagliga att se på. En fin söndag till dig bästa du.

    KL ♥

    SvaraRadera
  8. Toppen skyltar! Cykeln med Second hand skylten verkar även leverera hem varorna med tanke på pakethållaren fram. Vindläsaren är urläcker. Har aldrig ett en sådan förut.

    Å gamla texter och böcker är alltid speciella och inte minst vackra.

    1 000 tack för dina fina skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag hittade äntligen lite mer info om vindvisaren, så har lagt in det i inlägget som länk.
      http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/163165/Vindvisare/

      Radera
  9. Min gubbes äldsta dotter har sprungit loppet åxo. Jädrans vilka hurtisar. Bra jobbat.
    Du har haft det mysigt förstår jag.
    Fin skyltsöndag.
    Skönt med lite kortare bloggpromenader i bland. Man Blir så trött i benen med långa promenader haha.

    En varm söndagskramelikram.till dig❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, så mysigt jag har haft det. Samtidigt så mår jag bra hemma nu, också mysigt då man varit borta ett tag.
      Söndagskram http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/163165/Vindvisare/ ♥

      Radera
  10. Det var fin reklamcykel!
    Vi fortsätter väl med våra söndagsskyltar? Det är ju ett nöje att kolla runt vad andra hittat :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar stavning Kajsa Warg använde! :)
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju den skrift som var på hennes tid. Härlig!
      Kram ♥

      Radera
  12. Gillar verkligen den där cykeln! Praktiskt med en pakethållare framtill också :-)

    SvaraRadera
  13. Så många fina skyltar! Kajsa Warg är ju en klassiker. Vindvisarna är jättesnygga och kul att skylta på en cykel. Grattis till dottern! Min son sprang Tough Viking i Stockholm förra helgen, en rolig o tuff tävling. Finns bilder på bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu ska jag kika in till dig!

      Radera
  14. Perfekta skyltar !!!
    På en vacker cykel perfekt skylt för loppis !
    Och vindvisaren var ju hur fin som helst ! N
    Och till gamla texter och böcker älskar dom !!!
    Vackra böcker med handgjorda ryggar är som en tavla :)
    Stor kram och Tack för din härliga skyltning
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, du hade så fint också! Kul!
      Kram

      Radera
  15. Fy & tvi för tjuvar!!! dom har härjat i vår by åxå, känns obehagligt att åka bort...

    Förstår att det var trevligt med lite familjemys! :)) & dina naglar är bara så vackra & ständigt föränderliga hi hi :))

    Varm kvällskram <3 & önskar dej en fin måndag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Lena! Nu är det måndag och vanlig vecka.
      Kram ♥

      Radera