lördag, september 26, 2015

Modevisning

God morgon, lördag!

Som vanligt "Ring så spelar vi" fast med Peje Johansson och sedan får jag spa'a mig vacker, så vacker som jag aldrig har tid till att vara, haha!
Ska på festligheter i kväll. Vilken färg kommer jag att välja?

Och solen, den skiner och ska skina hela hela helgen, så underbart!

Gårdagen spenderade jag i klädesaffärerna och kollade in höstmodet.


Först ut med VeroModa's ena försäljerska! Kolla frisyren! Hon ville gärna vara med i bloggen! Och de hade 20 % på allt igår. Mycket vitt, svart och lejongult.

Och alla affärer har ponchos och även polojumprar är tillbaka, jag har sparade.
Så såg jag glittriga pastellfärgade koftor. Jag har en sen länge, haha, modern igen.





Här visar jag Lindex kläder. Det är många färger sen tidigare i min garderob, riktiga höstlövsfärger.
25 % rabatt på ett plagg för medlemmar.


På Kapp-Ahl var det mesta i dessa färger, väldigt svart, vitt och grått, men mycket blåjeans. 25 % på alla byxor.

Hela helgen är Jubileumshelg, så en hel del jippo på stan igen! Me like ;)

 Ljus och kärlek

30 kommentarer:

  1. Jag ser att ankellånga kjolar ser ut att vara heta i höst...
    Och att de bruna och kamelfärgade tonerna är höstens färger gärna blandat med svart. Det kan bli snyggt om man kombinerar färgerna kanske ....
    Du passar i poncho och i den färgen =) Köpte du den eller ? Ha en trevlig lördag och lördagkväll när du är ute på galej, hi hi... Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ska erkänna att jag köpte ponchon, den var så skön.
      Tack och kram ♥

      Radera

  2. Känner igen kläderna du visar, har varit och tittat på dem själv, hi hi hi....

    Du är fin i ponchon.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så bra att jag köpte den, då. Hade faktiskt kikat på den i onsdags redan.
      KL ♥

      Radera
  3. Häääääärligt och mysigt klädinlägg. Om jag visste du visade kläder i dag ......så här jag länkat till din blogg min vän. Här i blogglandet ska vi ha kul och sporra varandra.
    Jag ska åxo ut på shopping i dag. Kläder är ju så kul. Ibland ögonshoppar man. Det är åxo kul.
    Dendär dockan med orange och starka färger på kjolen var snyggt. Det skulle jag kunna tänka mig
    . Söta du i provhytten. Du har en fin kropp. Du kan bära vad som helst.

    Ha en underbar solig dag. Nu en kort fortsatt bloggpromenad innan shoppingen.
    Nu kör vi.

    Kramelikramkramkram.❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska vi sporra varandra! Vi hjälps åt till att ha kul, rätt tänkt, fina TantGlad ♥
      Tänkte faktiskt på dig med de färgsprakande kläderna. Sådant passade jag i när jag var i din ålder. Men hy och hår förändras med tiden.
      Tack tack (rodnar) jo, jag får sträcka på mig bara, hihi.
      Lycka till med din shopping!
      Kramelikramkram ♥

      Radera
  4. Vilken fin poncho! Jag har ett par i olika färger och modeller och de är verkligen användbara.
    Hoppas du får en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ponchos sen tidigare också, men denna gillade jag skarpt.
      Tack o kram!

      Radera
  5. Roligt med kläder, men jag handlar knappt nåt själv, jo.. men det är ett tag sen :)
    Hoppas du får en toppenkväll. Ponchon var fin.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul!
      Tack, ponchon föll jag för.
      Ska ha kul ikväll. Kram ♥

      Radera
  6. Fina kläder, känner igen det mesta. Modet är inte längre som förr- det viktigaste är att vara originell och då kan man ha på sig i stort sett vad som helst. Och gamla grejer är verkligen inne. Det är ju positivt, en ny frihet och möjligheter att kombinera plagg på olika sätt. Återanvända och prova sig fram. Hållbarhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är roligt att man kan kombinera det mesta, det är väl storlek och passform som kanske behöver bytas ut. Ett tag köpte jag för stora kläder, dumt.
      Kombinera, det är inte alls dumt. Ta vara på.

      Radera
  7. Tack för modevisningen! Kul! Och tänk, att det gamla kommer tillbaka. Men inte kommer jag att sätta på mig några utsvängda v-jeans som jag hade på 70 talet. Går bara inte....Men polotröjor kan jag plocka fram och koftor.
    Ponchon är praktisk och jag har ett par, varav en i cashmere som jag använder hela året. Så lätt, varm och mjuk. En favorit.
    Du var jättefin i din poncho! Bra köp och väldigt användbar.
    Önskar dig en trevlig kväll och roligt att se vilka kläder du valde.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir något jag köpte tidigt i sommar, så det blir ingen höstfärg denna gången. Men jag ska berätta senare.
      Tack o kram!

      Radera
  8. Vi väntar med att slå på radion till Melodikrysset. Ingen lrdag utan Melodikrysset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är en av de två populära radioprogrammen på lördagar.

      Radera
  9. Jag vågar inte gissa så jag ser fram emot att få se en bild på dagens utstyrsel!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Finns mycket fint i butikerna nu och jag noterade att polotröjan är tillbaka. Men den klarar jag mig utan.

    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket är fint och höstfärgerna känns lugna. Polotröjor har blivit lite jobbiga, ska det va, ska det va halvpolo.
      Tack o kram

      Radera
  11. Måste medge att du hittade betydligt mera färgglada kläder hos dig än vad jag gorde. Men det är klart, du var ju inne i fler butiker och letade ju efter nå't festligt.

    Dessutom verkar du vara betydligt smartare än jag med "sparade" plagg. Jag ger till Myrorna om jag inte haft på mig ett plagg på två år.

    Å Ponchos - herregud. Dom hade man ju på sig på 1960-talet. Snacka om att mode går i cyklar. Nu tycker jag ju iofs inte att jag har samma smak idag som jag hade då, inte samma kropp heller om man säger så, men ändå;-)

    Ha en toppen kväll nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag letade inte efter något festligt, för det hade jag klart hemma. Ville närmast kolla av modet och köpa den där grå ponchon, som jag föll för två dagar innan, med 25 % rabatt.
      Modet måste komma igen och igen, precis som man uppfinner hjulet gång på gång.
      Men kroppen, den stollen, den förnyar sig tyvärr inte, den slits. Och jag har gett på otroligt mycket kläder under åren, dock vissa göms i snö ;)
      Tack, hade trevligt!

      Radera
  12. Väntar också på en bild från gårdagen! Själv var jag på födelsedagskalas på restaurang, helt klädd i svart! Har varit i en massa butiker i veckan och letat efter en klänning i någon glad färg, men fick ge upp!
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bild! Nej, det jag hade igår, fanns inte i butikernas färgskala. Dressen köptes i somras och har hängt i garderoben i väntan på.
      Tack o kram!

      Radera
  13. Toppenfina kläder särskilt på första bilden. Och... är den där frisyren äkta? Trodde det var en peruk! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frisyren är INTE äkta, haha, de såg likadana ut i håret allihop på VeroModa! ;)
      Peruk.

      Radera
  14. Tack för visningen! Mogen kvinna modell!
    :-)
    Ponchokram till bloggvän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ponchokram tillbaka, vännen ;) tack tack.

      Radera