tisdag, september 22, 2015

Och nu gick båten...

God morgon, tisdag!
 

En av många båtbilder förbi min bostad.
På fredagar kommer husbilar och husvagnar körande åt vänster håll och på söndagar går returen åt höger.
Samtidigt som söndagen ägnas åt att ha tagit upp båten för att köra den till båtgården eller hem till gården. Det gick många båtar förbi nu i förrgår.

Och igår morse vaknade jag av ett brum utanför fönstret. Trodde det var de förväntade inspektörerna av ventilationen, som skulle komma måndag eller tisdag mellan kl 07.30 - 16.00 (ogillar sådana obestämda tider).

Men det var ambulansen, som hämtade den äldre person, som ibland åker iväg, lugnt och fint.


Droppen dripp och droppen drapp, och 10 grader, hos mig idag.
Ända tills eftermiddagen.
Foto i nutid.
Gäller att klä i bra kläder, för det är inget kul väder.

 ♥Ljus och Kärlek♥

38 kommentarer:

  1. God morgon ,,,,ja när man bor i flerfamiljshus får man se en del genom åren , allt bra o dåliga saker :/ ja här är det oxå regn o grått men det är ok för min del ...jag bara läker så hoppas du har nåt skoj på G ta hand om dig du fina kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu kom ventilationsinstallatören och blåser i badrumsutsuget. Skönt, så blir det gjort, gillar inte att vänta på hantverkare.
      Annars, ja vi får se vad jag gör.
      Kram!

      Radera
  2. Inget direkt roligt väder här heller men man får klä sig därefter... Skönt att du inte fick vänta längre. Så svävande tider kan göra vem som helst tokig...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacksam att de kom nu och redan är iväg.
      Så nu kan jag planera min dag.
      Kram!

      Radera
  3. Här sitter vi och väntar på en leverans från Schenker som ska komma mellan kl 9 och 12 och på fredag kommer de och installerar fiber mellan klockan 12 och 16! Två sådana luddiga tider på en vecka är snäppet för mycket för mig! Jag undrar hur många som får använda semesterdagar och kompledigt för att sitta och hemma och vänta för alla kan väl inte jobba hemifrån!
    Regnet hänger i luften, men jag är tacksam om det väntar med att komma ner tills kvällen!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy för väntan. Här fick jag två sådana här långa obestämda tider, men nu är det gjort i alla fall.
      Regnet hänger inte här, det trillar ner, suck.
      Kram!

      Radera
  4. Så är det... Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... Ha en trevlig fintisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det sägs så, men jag har ett visst motstånd, men de är till för att övervinnas!
      Tack detsamma!

      Radera
  5. Nej fy vilket hemskt väder det är idag. Tur att båtägarna kunde dra hem sina båtar i fint väder.

    SvaraRadera

  6. Dessa tider 7,30 - 16,00 obestämda tider ogillas skarpt....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så två obestämda dagar i rad!
      KL ♥

      Radera
  7. Aha, "Båtlåt", jag passar nu på att ägna Robban Broberg en tanke för den roliga underfundiga låten. I Sörping ligger nu många båtar vid kaj för att snart "stuvas" in i Dockan på resp. hyrd plats. Roligare säsong när de manövrerar ut dem precis som med husvagnar, det känner du igen Gerd eller hur? Snart börjar det bli dags för oss att "tömma" husvagnen", men vi håller i ett tag än. Det blir en form av avsked det också, avsked gillar jag inte i någon form.
    Kram till dig från Elisabeth
    PS. sol i morse nu grå, gråare, gråast,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade husvagnslivet. Så roligt att ha packat och fara iväg, lite tråkigt att landa hemma igen och värst när hela alltet skulle tömmas och vagnen tvättas utvändigt och allt det där både inom och utom, vattentanken, ja du vet. Vinterförvaring hos bonden. Sen en ny vår...
      Tänker allt dessa tankar många gånger.
      Kram på dig! ♥

      Radera
  8. Jobbigt när inte hantverkare kan komma med ungefärliga tider. Att sitta inne hela dagen och vänta på dem är inget kul :(
    Regn och gråväder gillar jag inte heller speciellt mycket...Men du har så trevligt där på din balkong :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit ute i regnvädret, ingen rädder för vargen här, haha.
      Fast jag valde hellre solsken.
      Kram!

      Radera
  9. Ännu har vi uppehållsväder och bra många flera plusgrader. Det är nu vi får kompensation för vår kalla vår.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. 13 grader här och förmodligen uppehåll vid 17-tiden. Så är det. Ändrar sig fort.
      Tror på morgondagen.
      Kram!

      Radera
  10. Alltså det är faktiskt första gången att jag se en båt bakom en traktor. Det var nå't nytt!
    Så hos dig är också OVK-kontroll på G. Det hade vi ju för två veckor sedan och fick lika obestämda tider. Iofs hade vi kunnat lämna in vår nyckel, men den här gången ville jag prata lite med killarna. Med andra ord var två dagar upptagna med tristess.

    Soligt imorse, grått och 15 grader här nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pj, dessa båtar bakom traktorer eller dragbilar, det är vardagsmat här. På våren går de åt andra hållet. Jag bor inte så långt från småbåtshamnen, campingen och båtgården.
      Och alla traktorer som kör sin säd till Lantmännen....
      Skönt, när den där kontrollen är gjord, jag ville också vara hemma, vill inte släppa in okänt folk.

      Radera
  11. Helfestligt med båten bakom en traktor! :)
    Kan tänka mig att det är många som tar upp sina nu!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, visst är det! Skrev utförligt i kommentaren ovan.
      Kram!

      Radera
  12. Varierande utsikt gillas här. Bara den inte bullrar för mycket....
    Att vänta på hantverkare dessa tider är rent oförskämt och jag gör det inte längre. Till mig får de ringa en timme innan de beräknar vara på plats. För hur gör de med de som arbetar. Förväntas de ta en semesterdag? Puh!
    Kramar! Och hoppas du inte behövde vänta hela dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det finns ingen som ringer i förväg. Vaktmästarna är OK, de får nyckel, men okänt folk, då ville jag vara hemma. Jag fick vänta 1,25 dag, men nu är det gjort.
      Kram!

      Radera
  13. Ser ut som om balkongblommorna har gett upp en aning i droppet... ;-)

    sv: Papperspåsar hittar jag där jag köper lösviktsbröd på Mercadona. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog så. Uppgivet. Hos blomstren. Inte mig.

      Radera
  14. Vad mycket spännande som händer utanför ditt fönster/balkong. Jag blir också väldigt trött/irriterad på personer som ska äga mig en hel dag. Kram Bosse

    SvaraRadera
  15. I söndags satt jag en stund i Råå hamn, där var det liv och rörelse må du tro.
    "Alla" båtar skulle upp ur vattnet så det var ett stånkande, lyftande och tjoande.
    Kul att bara sitta och titta på!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gör jag med i vår småbåtshamn. Väldigt rogivande med båtar och vatten.
      Kram!

      Radera
  16. Lyckost som bor så nära vatten :-) ...men regn kan man ju få slippa alltför ofta! Hade tur med vädret på förmiddagen idag, mest sol på bilfärden mot Falun. På kvällen kom regnet...trist...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att vara nära vatten, så perfekt. Har faktiskt sjöutsikt på vintern när inte löven är på träden.
      Föredrar solsken framför regn, men det är som det är!

      Radera
  17. Kanske gjorde rätt han som tog båten på släp, förväntade sig högvatten :)

    SvaraRadera
  18. Viktigt med bra kläder till rätt kläder.
    Regn hos mig i dag. Men int göre mig nåt. Jag ska ju vara inne hela dagen hehe.
    Ha en underbar onsdag.!
    Kramelikramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir inte så ledsen om man har bra kläder!
      Men här ska bli OK idag.
      Kramelikram!

      Radera
  19. När jag läser detta kommer jag på att jag ser endast en liten bit från köksfönstret ner på gården - och från balkongen på andra sidan ...bara trätoppar och himlen - den har växt igen i sommar så jag får fösa buskarna åt sidan om jag vill se ...uppskattar men ljud finns ju .. och jag trivs som det är.
    Väl klädd gör utevistelsen god!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en får rätta sig efter väderleken!
      Kram

      Radera