måndag, september 21, 2015

Aliens och cykelkorgsloppis

God morgon, måndag!

En solig och grann dag i lördags och här kommer bildbevis, knappast på någon himmel, utan mera på gatunivå.


Cykelkorgsloppisen.
Herregud, det var hur rörigt som helst! Svårt att hitta till stället, inga skyltar om var, inga banderoller att det var loppis.
När vi påtalade detta, så blev svaret "det hade vi inte tänkt på".
Goddag, yxskaft.


Vi var tre, sedan kom det en till. Snart var två borta därifrån och snart även jag.
Man skulle få fylla en cykelkorg med grejer att sälja, men vad en cykelkorg är, därom tvista väl de lärde. Denna tjejen till vänster gjorde smart sin egen skylt.


Detta var däremot kul. Aliens cyklar!


Pyttans små cyklar!


Kolla, kolla, fram- och baklängescykeln!


Den här var också rätt omöjlig att styra, även om den inte ser så svår ut, men hjulen vinglade hit och dit. 

Jag fick sålt ett par skor för nästan noll och ingenting. Folk är kräsna och vill inte betala något, de är väl som jag, haha!

Resterande cyklade jag bort till Second Hand och skänkte.

Sen ska jag inte sticka under stol med gårdagen. En riktigt underbart solig höstdag, där jag kunde sitta hela förmiddagen på balkongen och känna solens vitaminer smeka mitt ansikte.

 ♥Ljus och Kärlek♥

38 kommentarer:

  1. Ja du så är det folk vill nästan ha det gratis hi hi men men ser ut att haft det skoj o så njut i solen här är det oxå skönt väder ...kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag kommer nog aldrig mer att "sälja" något. Detta var mer en kul grej.
      Tack o kram!

      Radera
  2. Oj, vilka konstiga cyklar! Att de ens kunde komma upp på dem :)
    Så skönt att du kunde njuta av solen igår!
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cyklarna var jättekonstiga och häftiga, aldrig sett något liknande.
      Tack detsamma o kram!

      Radera

  3. Härliga cyklar, Aliens var bara så söt...

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, firman hette Aliens cyklar, som lånade ut dessa tokiga saker, förväntade sig kanske att någon skulle köpa en sådan?
      KL ♥

      Radera
  4. Festligt ,-) allt i en röra.
    Ja folk vill nog ha allt jättebilligt.
    Fina bilder ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rörigt, var namnet, men rätt så kul.
      Ha det fint du med, kram!

      Radera
  5. Gråväder ute var det hos mig igår :( Kul med cyklar som är olika :) Tänk om alla ting och saker såg detsamma ut (att inga olikheter fanns) så tråkigt och trist det skulle bli så även med oss människor om alla hade samma tankar tycke och smak...Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är då evig tur att inte allt och alla är lika ;)
      Helt rätt.
      Kram ♥

      Radera
  6. Bakluckeloppis har jag hört talas om men nu var det första gången jag såg bilder från en cykelkorgsloppis :-D
    Tack för det och måndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykelkorgsloppis var väl ingen hit, fick ju inte plats med så mycket, och den ena tjejen där, det var ju knappast någon cykelkorg, det var ju en hel kärra.
      Måndagskram!

      Radera
    2. Cykelloppisen blev nog lite rörig. Inte får man plats med särskilt mycket i en cykelkorg än mindre kan man se vad de andra har i sina korgar, tycker det var en rolig ide
      Ta hand om dig och hela dagen på att bra sätt.
      Kram Elisabeth

      Radera
    3. Hej Elisabeth! Javisst, var det rörigt!
      Tack och det blir cykeltur till gospelträning ikväll. Kram!

      Radera
  7. Ja det såg ju rätt rörigt ut. Skulle inte våga testa någon av de där udda cyklarna. Verkligen underbart väder. Jag hade tur som prickade in en sådan dag för min utflykt med hästar till havet och stranden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var absolut en annorlunda dag!
      Och du, du fick säkert en underbar dag med hästar och havet, låter så härligt!

      Radera
  8. Oj, för att sälja någonting är det viktigaste nästan hur sakerna läggs fram, cykelkorgen är verkligen inte optimal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var dumt, rent ut sagt. Gör jag inte om!

      Radera
  9. Ta vara på D-vitaminerna. De kommer att behövas, denna vinter som alla andra. Men tänk inte på vintern ännu, sola på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, de kan behövas i den vinter som kommer, den vinter jag vill mota bort ;)

      Radera
  10. Förhoppningsvis har arrangören lärt sig av sina misstag och satsa på info nästa år. Jag menar tre deltagare i en loppis är ju ett relativt dåligt skämt.

    Precis som du gillar jag aliens cyklarna och dessa "konstiga" cyklar som jag faktiskt aldrig sett. Toppen att du visade upp dessa skapelser:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stor blunder, hoppas de lärde sig något, ja.
      Visst var cyklarna häftiga! Fanns fler, men jag fick inte alla på bild.

      Radera
  11. Det finns visst hur många varianter av loppisar som helst. Cykelkorgsloppis har jag aldrig hört talas om förut och det har inte mitt rättstavningsprogram.
    Nu får man verkligen passa på att ta vara på de solskensstunder då man kan få sitta ute och njuta.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykelkorgsloppis är nypåfunnet, så det finns inte i ordlistorna än, om nu den loppisen överlever.
      Jag fångar alla solstrålar!
      Kram!

      Radera
  12. Gerd; nu har jag läst in det jag missat sedan sist, Ditt inlägg om föreläsningen i Skövde fick en spec.plats i mitt hjärta så där har du en mer fyllig kommentar!
    Cykelkorgsloppis låter kul och helt nytt för mig!
    kram du nu är jag med igen .. :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tove, jag har redan läst din andra långa fina underbara kommentar, tack!
      Tack för dina ord, kramkram!

      Radera
  13. Kul idé! Synd att du inte sålde bättre bara :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idén var det inget fel på, bara det hade arrangerats bättre.

      Radera
  14. Nästa gång lär det bli bättre och vilka härliga cyklar :) min son var fantastisk på att cykla enhjuling, lärde sig lite men tappade sugen när han blev blind på ena ögat.. kanske kommer tillbaka att vilja cykla så :)
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt roliga cyklar och barn gillar ju sånt. Hoppas din son får lust igen.
      Kram!

      Radera
  15. ok åh så skoj
    ja Norge är underbart vackert vilken natur.
    nu är vi dock hemma igen
    kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Sverige och Norge är vackert, alla har sitt.
      Kram!

      Radera
  16. Verkar som om tanken var god, på så sätt att det lockade människor. Men hur ska man se vad som finns i en cykelkorg av vanlig storlek. Inte direkt åskådligt....
    Kanske behöver arrangörerna fila på det praktiska till nästa gång. Om det blir någon.
    Aliencyklarna skulle jag gärna prövat.
    Och visst är soliga och vackra höstdagar mysiga!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lockade ju inte ens, eftersom det inte annonserades var platsen var och att det var försäljning, nej dåligt skött.
      Och sen, precis, hur ska man se i en liten korg?
      Oj, då, ville du prova Aliencyklarna, hihi... jo, leklustan är bra att ha!
      Kram!

      Radera
  17. Kul idé!!! Å visst njuter man av solstrålarna så här i september!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, nyper åt mig allt som heter solsken. Nu regnar det...

      Radera
  18. Hej. I vår lilla stad fick man under sommarmånadernas söndagar mellan klockan 10 o 15 ha loppisbord i strandparken. Först drog jag mej för att ställa ut mina prylar, men sen fick jag en kompis med och kunde konstatera att det var jätteroligt. Bekanta o obekanta stannade o pratade bort en stund. Vi hade picknick o njöt av solen. Ibland sålde vi något, ibland nästan inget, men roligt var det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting blir ju lättare när solen skiner och man får mat i magen!

      Radera