söndag, september 20, 2015

Skyltsöndag 20 september

God morgon!

Cykelkorgsloppisen är över, det var sådär.  Jag ska berätta mer i morgon, för nu är det skyltar, som gäller!

Skyltsöndag förvaltas av BP.
HÄR!  kan ni se andra som är med och skyltar!


Hittade den här skylten i Wadköping, Örebro.
Och visst tar tankar tid!


Denna och nästa, finns på Skomuséet i Kumla.

"Va skorna dina äro fina, som soln i Karlsta jämt de skina..."
"En gnutta Viking varje dag, har frugan gjort till allmän lag."

Putsa skor, var tydlige kvinnogöra.





Detta är ingen skylt, det är dagens sanning.
Sol och 8,6 grader.

♥Ljus och Kärlek♥

36 kommentarer:

  1. Godmorgon, här skiner solen också. :)
    Men det ser jag inte för jag ligger kvar i sängen och tittar på Nyhetsmorgon.

    KL ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon! Jag, uppe med tuppen, hihi.
      Önskar ibland att jag kunde ligga kvar, är jag väl vaken, måste jag upp.
      KL ♥

      Radera
  2. Älskar första skylten " Tankar tar tid" , den är så fin !!! :D Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hej, där var du ju och läste mina tankar, hihi...
      Söndagskram ♥

      Radera
  3. Ännu fler trevliga och tänkvärda skyltar här hos dig i dag. Duger gott att skylta med :-)

    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Kul och tack för att du länkade till andra som skyltar, så hittar jag även nya sådana.
    Du hittar många intressanta skyltar!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan kopiera och länka själv också! Rätt bra.
      Kram!

      Radera
  5. God morgon ...roliga skyltar, blev det nåt att sälja i går? ja just nu pratas det om vädret o det klassas som sommar här nere :) önskar dig en fin söndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goförmiddag nu och svaret kommer i morgon!
      Tack o kram!

      Radera
  6. Jag tycker om dina skyltar som ofta har en blandning av humor och tänkvärdheter. Båda är viktiga ingredienser i tillvaron.
    önskar dig en fin söndag.
    Soliga hälsningar från Åland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är bra, även solen! Vi behöver allt möjligt i vår tillvaro ;)
      Tack o kram!

      Radera
  7. Du har en sån finurlig härlig humor. Texten till den sista skylten.....hur det ser ut i dag hehe.
    För övrigt underbar skyltning. Gillade alla skyltningar. Många skyltar har mycket att säga oss.
    Ha nu en jättefin söndag min fina bloggvän.
    Varm KRAMELIKRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det ;) lite kul att ordblanda och hitta på.
      Tack detsamma och kramelikram!

      Radera
  8. Solen skiner faktiskt även här i Wales. Det är fortfarande dimmigt nere i dalen, men här på kullen skiner solen på oss.
    Kul skyltar!
    Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har hittills varit en underbart solig dag!
      Skönt att ni har detsamma!

      Radera
  9. Vilka trevliga skyltar!
    Men ert kalla väder tycker jag mindre om :(
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, men idag hade du nog kunnat acceptera, det har varit en kanondag med svenskt mått mätt ;)
      Tack o kram

      Radera
  10. Flörsta skylten är så fin & visst Tar tankar tid ♡ ...
    /Kram denna ljuvliga soliga Höstdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och kram, en helt suveränt ljuvlig höstdag!

      Radera
  11. Härliga skyltar, men dagens sanning ser jag inte. För uselt internet... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagens sanning? Hade jag väl ingen osynlig? Hihi...

      Radera
  12. "Tankar tar tid" - vilket bra meddelande! En sån skulle man ha - som påminnelse!
    Kram♥

    SvaraRadera
  13. Tankar tar tid. Den skylten gillar jag verkligen. Å tid är ju det enda man har - egentligen. Den kostar liksom ingenting heller - tiden alltså. Med andra ord kan jag tänka hur mycket och länge jag vill... om det inte vore för alla rynkor som man får när man tänker alltför mycket;-)

    Även de andra skyltarna var toppen! Kul att du är med och skyltar och länkar. 1 000 tack:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då. Man får inga rynkor om man tänker ;) det är bara att slappa ;)
      Nu nattar jag mig strax efter en underbart solig och fin dag.

      Radera
  14. "en gnutta viking varje dag, har frugan gjort till allmän lag"...hm, så var det säkert, ett kvinnogöra att putsa skorna...kul med gamla skyltar, men förhoppningsvis är det fler män som putsar skorna idag, hihi!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror helt säkert att skoputsningen är väck som kvinnogöra, för länge sen!
      Ja, tänk...

      Radera
  15. Tankar tar tid! så sant så! ;) Slotts Barbro bor här i stan på en otroligt vacker gård, vi var med i samma församling en gång långt bak i tiden & träffades ofta då. Jag var in på Turistbyrån här i stan & där köpte jag åxå ett lika kort fast med texten: Jag tycker så mycket om folk som är glada, det blir så varmt omkring dom!

    Kram kram & önskar dej en fin måndag & en skön vecka! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, konstnärinnan bor i din stad! Se där, vad jag inte visste och vet nu.
      Kramkram och tack detsamma!

      Radera
  16. Off topic -
    Läste en vigselannons i New York Times idag, betr. en tandläkare
    från Linköping, Jon Granath. Gifte sej med Erika Nishizato, som han
    träffade på en resa till Bangkok. Tänkte givetvis på dej, när jag såg
    "Linköping".

    Kommer ihåg Viking skokräm. Don tyckte om att putsa skor; hade
    alltid skor av läder, och blanka var dom. :)

    En otroligt vacker höstdag här idag men så torrt, att det blev
    nödvändigt att vattna gräs och buskar.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vet aldrig var, när och hur man träffas. Kanske jag träffar en ny man, kanske inte, kanske ska jag må gott här själv, det vete gudarna.
      Huvudsaken man gör sitt bästa. Och så måste jag rätta dig lite, jag bor i Lidköping vid Vänern, Linköping ligger i Östergötland. Många felsägningar har uppstått under åren, haha, gör inget.
      Min Sigge hade också blanka skor och putsade dem själv ;)
      Här är stor sol just nu och 9 grader, brrrr kallt.
      Kram på dig, Ruth!

      Radera
  17. Härlig skyltsöndag. Många sanningar som står där. Hoppas att ni har lite varmare idag. Här är det lite spännande för det är både svarta moln, sol, regn, lite blåst och rätt så varmt. Vad ska det bli?
    Ha nu en fin dag.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är sol och 9 grader.
      Tack detsamma och kram

      Radera
  18. Underbara skyltar och den med att TANKAR tar TID var bäst !!!
    Hoppas att du haft en bra start på veckan
    Stor kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det har jag verkligen! Stor kram!

      Radera