fredag, september 18, 2015

Frostat av

God morgon, lördag!

Skön morgon. Tacksam för god natts sömn, för att jag åter igen kan sätta fötterna i golvet och jorda mig och känna att jag lever.
Frukost på solig balkong, det var ett tag sedan.
"Ring, så spelar vi"


Har fått lite idéer. Har skickat efter en målarbok för vuxna, den anländer vilken dag som helst.
Man kan inte bara handarbeta och läslustan, den är på hyllan just nu.


Här har jag varit och gjort hudanalys och tagit bort ett par milier. Dem kan man inte klämma själv, utan de måste tas med lancette.
Gäller att vara om mig och kring mig och bevara mig.

Idag ska jag fram till cykelkorgsloppis och säker cykel. Får se om jag tar med mig något att försöka sälja. Kanske, kanske inte.

Och så kan jag luta mig tillbaka och känna tillfredsställelsen av ett avfrostat frys! Efter konsultation av vaktmästaren, så vart det rengjort och klart igår. Det visade sig nämligen att kylet stängdes av samtidigt som fryset, men det skulle jag visst strunta i. Yeh!


 ♥Ljus och Kärlek♥

22 kommentarer:

  1. God morgon ...ja visst måste man hålla ordning på sig i vår ålder när man passerat 45 :) låter som du får en fin dag skoj o höra om du säljer nåt eller inte :) njut o va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl se om jag är modig, eller inte.
      Kram!

      Radera
  2. Jag har en sådan vuxen målarbok =) Kreativitet och Mindfulness heter den målarbok jag har - att färglägga ska ju motverka stress och det är ju bra... Solen lyser hos mig med trots att det skulle vara mulet idag - som tur är, inget regn hos mig ännu idag och det är jag glad för =) Igår var det skyfall hela dagen...Ha en trevlig lördag med loppis och annat som du företar dig denna dag... Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du? Vad kul. Min heter något annat, kommer med posten snart.
      Soligt men kyligt idag.
      Tack och kram ♥

      Radera
  3. Spännande med cykelloppis :-) Sälj inte själva cykeln bara... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykelkorgsloppis, bara det som är i korgen, haha!

      Radera
  4. Fin idé detta med att måla, det tycker jag om fast det blir inte av nu för tiden.
    Cykelloppis, det var något nytt för mig, får lära mig något varje dag.
    Ha det bra och varm kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykelkorgsloppis, som sagt, bara det som finns i korgen. Det var nytt för mig också.
      Tack och kram!

      Radera

  5. Ha det så kul på cykelloppisen, sälja kan du väl inte göra utan att hyrt bord?

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som framgår av namnet, så säljs det som ligger i cykelkorgen, därför inget bord. Det blev ju bara lite smått.
      KL ♥

      Radera
  6. Bra med förebyggande underhåll på dig själv. Det är du verkligen bra på och det får du igen sedan. Fick förresten googla milier. Har aldrig hört ordet förut - oooooops;-)

    Har läst om den där målarboken på en annan blogg. Verkar vara nå't nytt som är inne.
    Varför börjar du inte måla på riktigt på papper eller duk alltså. Alla ingredienser finns hos Panduro och/eller Clas Ohlson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man underhåller ju bilen, varför inte underhålla sig själv, det är ju småsummor jämfört med bilen!
      Jopp, målarboken är inne. Det är mera som lite avkoppling/terapi, ska testa bara. Såg allt när jag köpte pennorna på Clas Ohlson att de hade riktiga grejer för målning, men har inte kommit dithän än. Jag HAR målat förr.

      Radera
  7. Härliga höstideer! Även små saker piggar upp.

    SvaraRadera
  8. Den sortens målarböcker är så fina. Funderar själv på en sådan...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli intressant när den kommer.
      Kram

      Radera
  9. Jag har åxo varit och tagit bort milier och varit på ansiktsbehandling. Gjorde en djupbehandling. Kemisk peeling.
    Härligt att vårda och sköta sig. Kul är det .
    Målarböcker låter kul. Kladda är kul.

    Nä nu är jag redigt trött. Har varit o shoppat hela dagen nästan.

    Ha en härlig fortsatt kväll min vän.
    Kramelikram.❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du är rädd om dig också, det förstår jag. Det tjänar man på i längden trots kronorna man lägger ut. Man har bara ett ansikte.
      Ha en skön afton.
      Kramelikramkram!

      Radera
  10. Först köpte jag en målarbok och så blev mannen så intresserad att han gick och köpte en till, så sitter vi stundtals med varsin och målar! Det var perfekt sysselsättning på fjället när regnet öste ner utanför fönstret! Nu vill vi ha mera pennor och flera sorter, så risken finns för att målandet blir dyrare än jag tänkt mig!
    Hoppas posten är snabb så du också får sätta igång med målandet!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det fanns många olika pennor att köpa och jag fick rådet att inte köpa de billigaste. Men visst, då kostar det, samtidigt som man vill ha det bästa!
      Tack o kram!

      Radera
  11. Målarbok för vuxna! Det låter precis som vad jag behöver med mina
    non-existerande konstnärliga talanger. Kanske mitt ego kan få sej
    en spark uppåt på det området. :) Har läst att det är poppis här också.

    "cykelkorgsloppis" Vilket kul ord och vilken bra idé! Gjorde du nå
    affärer då?

    Ruth i Virginia



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är lite roligt, för det är fritt fram för fantasin, även om man inte kan måla tavlor. Ett pillejobb, som kan vara nyttigt.
      Cykelkorgsloppisen skriver jag om i morgon, för idag är det ju skyltsöndag och inga händelser ska gås i förväg. Inte skvallra, haha!
      Kram på dig, Ruth!

      Radera