onsdag, november 25, 2015

Sorg och Glädje ♥

God morgon, onsdag!

Livet skiftar.
Begravning i Dalsland och sedan en födelsedagsfest i Värmland stundar.


I eftermiddag parkerar jag bilen hos min äldsta dotters familj i Ed.
Ett par dagar senare åker jag upp till min yngsta dotterns familj en bit ifrån Kil.

Så fr.o.m. nu kan jag kalla mig halvt blogguppehållerska, m.a.o. så är jag mycket lite på sociala medier. Inte lite mycket, utan mycket lite, påpekar ordvrängaren i mig.


Och i de här böckerna finns många ord, här var jag igår och läste gratis tidningar.
Och när inte böckerna fanns här, så jobbade jag här - i 8 år. Ojoj.


Bjuder på en nytagen morgonbild, en känd vy från min balkong.
Grått, mulet och plusgrader. Och gröna gräsmattor.

Jag har hämtat upp adventsljusstakarna från källarförrådet och räknar med att tända dem på söndag kväll.

♥ Ljus och Kärlek ♥

32 kommentarer:

  1. Så är livet, en blandning av sorg och glädje. Ha det så gott med dina nära och kära.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sant, livet skiftar precis som vädret, ibland lite mindre ljust.
    Begravning alltid sorgligt men vackert ändå ....efteråt. Födelsekalas grattis till den som fyller och till dig som kan få vara med och fira.

    Bra gjort att ta bilen. Själv är jag skraj att köra när det är lurigt väglag, det är det i här alla fall. Kör försiktigt kära du!

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte så stort val vad gäller kommunikationer, då jag ska till två olika ställen, så det blir att ta bilen och vara försiktig.
      Kram!

      Radera

  3. Må gott och lev väl!

    KL ♥

    SvaraRadera
  4. Ja, det var skiftande, som livet självt. Hoppas att du slipper hala vägbanor och dåligt väder.
    Många böcker, det är trevligt att gå och inventera i.
    Advent, ja den kommer fort iår, känns det som.
    Sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas på bra körväder.
      Advent kommer exakt på datum som det gjorde för 23 år sedan, speciellt minne ♥
      Kram

      Radera
  5. Begravning är ju aldrig trevligt....Men hoppas allt går bra!
    Ha det så bra du kan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. En blandning av sorg och glädje,livet gång.
    Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju.
      Tack, det ska gå bra.

      Radera
  7. Livet är skiftande ..både sorg och glädje
    Jag hoppas att det kommer att vara bra både och !
    Önskar dig en fortsatt bra onsdag
    Ta hand om dig
    Kramisar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu drar jag iväg, svejs alla fina! Kram!

      Radera
  8. That's life! Kör försiktigt och jag hoppas att det är lika grönt i Dalsland och i Värmland som i Lidköping.

    SvaraRadera
  9. Nu är det disktrasevarning på vädret i Hjo. Samma hos dig antar jag.

    SvaraRadera
  10. Livet i ett nötskal på något vis. Men det är tur att glädjeämnena ger balans!

    Kram <3

    SvaraRadera
  11. Jag kunde inte vänta längre i mörkret så jag tände adventsljusstakarna ikväll. :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. God tur i sorg och glädje! Kil åkte jag förbi i somras med tåget då jag var till Arvika. passerade Kil varje vecka en tid då jag bodde i Arvika och läste en kurs på universitet i Karlstad för - jammen är det lääänge sedan. Lite mycket mycket lite li om mycket kan en tycke lite. Från en ordvrängare till en annan kram!

    SvaraRadera
  13. Då var det väl skönt att få det jobbiga avklarat först tänker jag...
    Ha så bra dagar du kan så ses vi när vi ses...
    Mina adventsljusstakar åkte fram och tändes redan idag! Busigt va! ;)
    Stor varm kram.

    SvaraRadera
  14. Ja, livet skiftar verkligen! En gång i tiden var jag med i ett lopp som gick från Göteborg till Karlstad, Solastafetten hette det, det var när jag gick på sjuksköterskeskolan. Då sprang vi i olika etapper från Göteborg till Karlstad, och minns minsann samhällen som Åmål och Ed...
    Kram!!

    SvaraRadera
  15. Sorgen och glädjen de vandra tillsammans...

    Kram

    SvaraRadera
  16. Här är det också sorg och glädje som präglat de senaste dagarna, men utan det, ena kanske man inte skulle känna det andra. Ja, livet är gåtfullt ibland och det är bara att hänga med…
    Önskar dig mjuka fina dagar i sorg och glädje.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  17. Kontraster i livet, upp och ner.
    Har plockat fram ljusstaken och sätt i ljus iaf.
    Du får ha det gott och varmt <3. häromdan frös jag och eldade på med måånga värmeljus :))
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ja det är väl så i livet för oss alla det går upp o ner ljusen som kommer upp nu är så mysiga på alla vis ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  19. Mina ljusstakar lyser redan upp tillvaron. Tycker det är så mysigt i mörkret.
    Ha en bra halvledighet!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Så är livets gång. Begravning ena dagen, dop och bröllop den andra. Begravningar har nästan blivit något naturligt för mig eftersom jag spelat på hundratals. Man inser att livet inte varar för evigt.
    Jag ska nog gå en räd i garderoben och se om jag kan hitta min elektriska adventsstake.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  21. Glädje och sorg, kontrasterna i live,t som båda påverkar oss, men på så olika sätt. Önskar dig en bra resa.
    Även här ska adventsljusstakarna fram, både de elektriska och de andra med sina levande ljus.
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Så är livet i ett nötskal. Sorg och glädje kantras sida vid sida.
    Ja ibland så blire mikrolite eller megamycket man är på sociala medier.
    Din vy från balkongen är bara mysig på nåt sätt att se. Man får ju se hur årstiden är hos dig där nere.
    Jag bor uppe....Du bor nere, och sen har vi ett par stycken mittimellan.

    Ha det gott söta vännen.

    Varma fredagskramar till dig.
    Kramelikramkram.

    SvaraRadera
  23. Jag tjuvstartade i vanlig ordning med adventsfixet, är nog inte en endaste gång jag väntat tills på söndag...
    Hoppas du får dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Tusen tack för alla fina goa kommentarer! Kom hem för inte så länge sedan, och jag har satt upp mina adventsljusstakar nu, så det är mysigt.
    Har inte tagit mig tid med bloggar utan ägnat mig åt mina nära och kära.
    Nya tag i morgon och god natt!

    SvaraRadera