torsdag, mars 24, 2016

Filsbäck - Blåkulla

God morgon, Skärtorsdag!

Säger också GLAD PÅSK! 

Här är min utflykt med Volvolina efter ordentlig briljanttvätt i tisdags.

Åkte till vackra Filsbäck. Och där finns en söt camping och en fin badplats.
Och Kinnekulletåget stannar här.

Tågrälsen å ena sidan och nu å den andra sidan.

Jag hade tänkt att ströva runt bland husvagnarna, det är lite mysigt, men min fot orkade inte det.

Herrar ute med sina pälsklingar. Men jag tror inte de benämner hundarna så ;)

Visst ser det härligt ut, om man har SOMMAR för ögonen!

Och hon klarade bromsprovet även igår. Jag och min fot tog ut henne en sväng för att kolla igen och göra några ärenden, bl.a. köpa elastisk binda. 


 Och idag, en liten tur till Blåkulla. Så, pass opp!

24/100 # Blogg100

♥ Ljus och Kärlek ♥

34 kommentarer:



  1. God tur till Blåkulla och en riktig glad Påsk På Dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska bli riktigt skönt med en flygtur.
      Glad Påsk och KL ♥

      Radera
  2. Jag längtar till sommar än mer när jag ser bilder så fantastiska som dina =)
    Kvasten är då putsad och fin och står och väntar i hallen på avfärd till Blåkulla. Lite orolig är jag att jag inte ska komma i de sedvanliga kläderna, hihi. Har dock ingen GPS på kvasten så jag överväger att stanna hemma i år, vill ju inte åka vilse... Men oavsett om jag kommer iväg eller inte så är kaffehurran i alla fall putsad och fin, snart är den fylld med varmt och närande kaffe också. Glad Påsk kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi syns säkert på Blåkulla. Ska bara vissla hit katten. Allt annat är i ordning. Kaffet är viktigt, kopp kopp.
      Glad Påsk kram ♥

      Radera
  3. Glad PÅsk, fina Gerd! Tack för den fina utflykter och roligt att via dig nu har fått komma till Blåkulla. Var lite tveksam över hur det skulle se ut där, men riktigt fint tycker jag att det var.
    Skönt med en "njutflykt" i det vackra vädret och det känns som om sommaren har tänkt att komma även i år.
    Kanske ses vi på Blåkulla!
    Trist med din onda fot, men hoppas den ger med sig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag linkar omkring här hemma. Det går bättre än jag trodde ändå.
      Vi ses säkert på Blåkulla, för jag satsar allt.
      Glad påsk kram ♥

      Radera
  4. Förr jobbade jag på Blåkulla... ja, det var en gata haha! I år får jag vaxa kvasten så att jag kan komma iväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade vart spännande att jobba på Blåkulla, även om det bara var en gata ;)
      Vi ses senare, då!

      Radera
  5. Önskar dig en glad resa till Blåkulla - vi ses där om några timmar :D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att foten snart är bra igen, så att du orkar en rejäl promenad. Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar på det, tack. Försiktighet plus träning.
      Glad Påsk!

      Radera
  7. Då får du flyga försiktigt så att foten inte blir sämre ;-)

    Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra.
      Tack och kram och Glad Påsk!

      Radera
  8. Läste just om din fot ... lider med dig - hoppas du snart blir bättre! Skönt ändå att Volvolina klarade bromsprovet galant :) Fina bilder där från Filsbäck!
    Ha det gott och ha en trevlig påsk!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jag jobbar på det goda. Lite tröttare än vanligt, men trägen vinner.
      Tack och kram

      Radera
  9. Hur går det med foten? Du hade vackert väder i alla fall på din vårtur. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft vackert väder i hela fem dagar nu!
      Foten, ja, den läker.
      Kram ♥

      Radera
  10. Jobbigt med foten. Hoppas att det läker snabbt, att göra illa sig går fort, sedan kan det ta sin lilla tid att läka.
    Jaha, du är en av dem som åker till Blåkulla, jag avstår i år.
    Rolig skylt.
    Trevlig påskhelg önskar jag dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så fort det gick att vika foten. Poff, så satt den där i dörröppningen
      Tack och påskkram ♥

      Radera
  11. Då ses vi om en stund på Blåkulla. Hoppas att din fot är bättre och fixar resan. Kram och Glad Påsk

    SvaraRadera
  12. Trevliga bilder, och fantastiskt skojiga skyltar ... haha ... :)
    Nu är det inte mycket kvar av Skärtorsdagen, men jag hoppas att vi hinner ses där. Eftersom vi tar kvasten så kan ju foten få vila, och det är ju bra ;)
    Glad Påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ute och flyger, vi ses!
      Glad Påsk kram!

      Radera
  13. Glad Påsk önskar jag dig också, och att foten bara blir bättre och bättre!!!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad påsk och foten bättrar sig, tack! ♥

      Radera
  14. Helt underbara och verkligen bilder med sommarkänsla:-)
    Frys bara inte ihjäl under flygresan till Blåkulla;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har stenkoll, eller flygkoll ;)
      Och vill ha sommar!

      Radera
  15. Jag antar att vi träffas om en stund :D
    Kram

    SvaraRadera
  16. Ta väl hand om foten och ha en jätte fin påsk!
    Stor varm kram från mig! :)

    SvaraRadera
  17. Fantastiska bilder med underbar blå himmel och dekorativa moln. Fina miljöer och härligt djup och skärpa.
    Stor varm och glad påskkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord, de gläder mig!
      Varm och glad påskkram till dig!

      Radera