tisdag, juni 28, 2016

Njutningars njutning!

God morgon, tisdag!

En morgon, som snart övergår i förmiddag. För jag har legat kvar i sängen och lyssnat på radion och bara varit. Inte ens tittat på mobilen, näpp.

Sedan har jag suttit ute på soliga balkongen och avnjutit en god frukost i allsköns ro.

Ja, jag ringde och beställde tid för njutning igår.
Alltså fotvård. Pedikyr. Under tiden ryggmassage.

Här har man pensionärsrabatt. Sällsynt man får det, faktiskt.


 Och idag är det framtassarnas tur. Ska till Annettes Nagelverkstad om en stund.
Jösses, så gott jag har det!

Och de här sommararbetarna vårdar blommorna vid torget.
Ögonnjutning.

♥ Ljus och Kärlek ♥

30 kommentarer:

  1. Jag läser just "Under vintergatans alla stjärnor" och tänker på dig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googlade på boken och förstår nu vad du menar!
      Kram!

      Radera
  2. Vad ljuvligt att kunna unna sig själv riktig njutning och fin blir du också !! Glad och positiv verkar du alltid vara vilken ju är smittsamt så det är alltid lika trevligt att kika in här hos dig :-) Ha nu en riktigt fin tisdag i sommarlandet önskar jag dig från Malta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och idag blev det mer njutning. Det kostar, men ack, så skönt!
      Tusen tack, fina Anita!
      Önskar dig en fin tisdag också, där nere på Malta!

      Radera
  3. Så skönt att få bli ompysslad!
    Njut och ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är det.
      Önskar dig detsamma, där nere i Spanien.
      Kram!

      Radera
  4. Våra fötter är så viktiga så jag borde nog låta mina få en översyn...

    Kram och trevlig tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Jag gjorde äntligen slag i saken, har haft behovet ett tag.
      Och nu är både fram- och bakfötter behandlade.
      Tack detsamma, kram ♥

      Radera
  5. Visst gör dom ett strålande jobb med härlig blomster utomhus som vi kan njuta av ,-)
    Härligt har du det oxå, livet på den ljusa sidan, ser skönt ut, och blir vansinnigt snyggt ,-)
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting ska ju vårdas.
      Livet på den ljusa sidan, ja det ska man vara rädd om!
      Tack detsamma och kram, fina Primrose!

      Radera

  6. Finaste fötterna tittar fram där, titt-ut.... :D)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tittelitut ♥ där var de, oj som jag har letat ;)

      KL ♥

      Radera
  7. Härligt att läsa och se dessa njutningsfulla bilder. Tror att även de som jobbade med planteringarna kunde njuta av en sådan dag på jobbet.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkade så, som att sommararbetarna njöt. Finns väl inget mer härligt än att vara ute i gott väder!
      Kram!

      Radera
  8. Det gäller att passa på och njuta så länge vi kan det. Förstår att det känns bra i fötterna efteråt.
    Fortsätt sköt om dig och varm kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kostar extra, då man är själv, innan kunde vi fotvårda varandra.
      Varm kram!

      Radera
  9. Någon pedikyr lär det inte bli för min del. Men gärna 45 minuters zonterapi - Gud så skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zonterapi är inte alls dumt. Jag har gått på det för många år sen - det är gott-ont!

      Radera
  10. Har aldrig fått pedikyr eller framtassarna fixade. Har bara inte råd. Skulle bra gärna vilja, men det går inte.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man och jag skötte varandras fötter. Jag hade pedikyrset här hemma. Men jag klarar inte av detta på mig själv längre. Inte i min ålder.
      Handnaglarna är ju mitt eget måbraval.
      Kram ♥

      Radera
  11. Du ser ut att ha det redigt gött hörru :) Jag sitter inte alls här och är lite grön av avund ;)

    SvaraRadera
  12. Tycker att det är riktigt bra att du skämmer bort dig själv! Man lever bara en gång och då ska man göra sitt bästa att njuta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men, precis. Så resonerar jag också!

      Radera
  13. Nattakram till dig med din gottegris det är du värd :) o skönt är det med :)

    SvaraRadera
  14. Härligt att vara livsnjutare hihi. Man ska må gott.

    Ha en jättefin onsdag och kramelikramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det ska man. Må gott.
      Tack detsamma och kramelikramkram!

      Radera
  15. Fotvård skulle jag minsann behöva... hmmm :-)
    Ser skönt ut!

    SvaraRadera