onsdag, juni 29, 2016

Gyllene tassar!

God morgon, onsdag!

Har suttit på solig balkong igen, med mitt Zoega's.
Samtidigt så lyssnar jag på Sommarprataren Kristin Olsson, i Radio Skaraborg.
Hon tar upp ämnet om stamcellsdonation.
 Hon hade fått leukemi och blev räddad till livet tack vare en levande donator.

Nu ilar veckan iväg. Må jag säga.
Och om en stund, så ilar jag iväg per cykel, för att fika med en kompis.

Inte bara fossingarna fick sig en släng, utan även framtassarna. På olika dagar. 
En får sprida ut håvorna, för dessa gåvorna, de kostar klöver, och ingenting blir över. Hihi...

Det är duktiga Annette på Nagelverkstan, som varit i farten på mig.

Inga gyllene skor, men väl framfötter, för det är väl dem, som man ska visa?
En aning soldis, ser jag, där på bilden.
Inte riktigt klarsynt.

Klara, blev dock rosorna från Lidl. Fortfarande vackra fyra dagar senare.
Fantastiskt.

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:


  1. Fina naglar på fina du, fina rosor....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är nöjd med både naglar och rosor!
      KL ♥

      Radera
  2. Så snyggt med dina "nya" naglar!
    Donatorer av olika kroppsdelar är otroligt viktigt! Om det finns något att ta av mig när det är dags så hoppas jag att det kan hjälpa någon! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Och detta programmet handlade om stamceller från blod av levande givare. Det är otroligt, man blir så rörd.
      Kram!

      Radera
  3. Så snygga naglarna blev :)
    Ha en trevlig dag med din kompis!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så sommarfina och vackra dina naglar blev!

    Kram och trevlig onsdag :D

    SvaraRadera
  5. Så fina och glittriga naglar! Ha en fortsatt trevlig dag.

    SvaraRadera
  6. vackert, tänk om mina naglar skulle få sig en omgång ,-))
    Men dom är mest nerkladdade med färg i olika färger som är lite svårt att tvätta bort, men det skulle vara kul med så vackra händer ,-)
    Mysigt på balkongen, jag sitter på min ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är ju ett hållbart lack, men det är klart, kladdar du mycket med färger, så är det väl frågan om. ifall det är värt. För mig är det perfekt.
      Jo, det är skönt när solen är framme. Nu är jag inne, det är alltför svalt där.
      Tack och kram ♥

      Radera
  7. Riktigt snygga naglar! Mina skulle jag aldrig visa på bild! ;)
    Dom är för mycket i jorden för att hållas fina!
    Ha en trevlig fortsättning på dagen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är ju trevligt med vad jorden ger. Så då har du redan gröna fingrar ;)
      Kram!

      Radera
  8. Tassarna är riktigt snygga och går perfekt ihop med dina vackra ringar.
    Å vädret är helt fantastiskt - "balkongläge" både för frukost och middag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ville ha det så!
      Jo, vädret har inbjudit till cykeltur och fika i det gröna dessutom.

      Radera
  9. Oj du är så fin o fina naglar med ;) skön kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Skön kväll till dig också.
      Kram!

      Radera
  10. Alltid så fina naglar!
    Jag har som sagt tänkt på att göra nåt liknande nån gång men nu måste jag hålla i slantarna :-) Och kan inte skriva med så långa naglar heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förstår att du måste hålla i slantarna.
      Fast jag har inte långa naglar, jag ber alltid att få korta.

      Radera