torsdag, juni 30, 2016

Skogshyddan

God morgon, torsdag!
Sista dagen på juni månad. 15 grader, mulet, risk för regn.

Så hade vi lite tur med vädret igår ändå.
Solen sken, då jag cyklade iväg, dock lite svalt, så jackan på.

Baksidan på Skogshyddan, där det vetter mot Vänern och badplatsen.

Glassboden.

 Aj, bröt mot bloggetiketten, där. Några av de handskalade räkorna rusade med full speed in i näbbet på mig, innan kameran kom fram!

Kolla det fina mönstret på porslinet! Rörstrands Pergola.
En lidköpingsbo kollar alltid under koppen, förresten.

 En jättemysig fikastund med kompisen A.

 Vi såg en rödhake, där i trädgården, och A sa att det betyder "nya möjligheter".
Googlade här hemma på Djurens språk, och det stämmer. Lät bra!

Tack för sällskapet.
Hej då, vi syns någon mer gång framöver!

Ska snart iväg på ett uppdrag. Cykel eller bil? Det är frågan det, som jag ställer till vädergudarna. Men det är bra med uppdrag, tanten stelnar inte till, haha.

♥ Ljus och Kärlek ♥

25 kommentarer:

  1. Vilken vacker plats ni träffades på för en fika!
    Hoppas även denna dagen blir lika fin!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är vackert där. Denna dagen började med mulet och regn, vi får väl se om det ändrar sig. Har dock cyklat.
      Kram!

      Radera
  2. Mmm... Vilken macka säger jag bara! Helt i min smak :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Även i Vänersborg finns det ett Skoghyddan Cafe. Med utsikt över Vänern. https://s3-media2.fl.yelpcdn.com/bphoto/q6xGB4wrmNbDSOPCnpPlxA/o.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns säkert ännu fler Skogshyddan. Kollat din bild där. Förr i tiden var jag ibland till Vänersborg. Skräcklan och Ursand.

      Radera

  4. Vacker plats att fika och glassa sig på, hi hi....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, där är fint. Går att spela minigolf också. Och bada.
      KL ♥

      Radera
  5. Å nu har temperaturen nått 23,8 grader och inte en regndroppe har setts till - än.
    Vilket fint beläget fikaställe. Skrattade gott åt att alla Lidköpingbor alltid kollar märket på porslinen. Klart ni gör. Finns det någon Lidköpingbo som inte har Rörstrand då;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del har väl Iittala också. Och Ikea. Särskilt de yngre.
      Jo, men så är det. Jag har blivit likadan på dessa 17 åren jag bott här.
      Och här har vi solpaus idag och nog imorgon med ;)

      Radera
  6. "Tanten". Jag har då väldigt svårt för att se dig som tant, långt ifrån kan jag tänka, även i "verkliga" livet.
    Härligt att träffa vänner, prata och skratta ihop, det behöver vi för att må bra och gå vidare i livet.
    Mackan ser maffig ut, men räkor är inte min önskan på en smörgås.
    Rödhake, nya möjligheter. Det har jag inte hört förut.
    Hoppas att det gick bra med uppdraget.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annars är det gulligt med tanten, hihi. Nej, jag känner mig inte som nån tant.
      Så sant, det där, med att träffa trevliga människor och få ha lite kul ihop.
      Jodå, tack. Uppdraget utfördes och cykeln användes i regnet. Så därtill kan motion räknas.
      Varm kram!

      Radera
  7. Hmm, ja, det var ju det där med bloggetiketten... men räkmackan såg iofs väldigt god ut, så jag kan förstå att det var mer intressant att äta den ä att fota den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glupsk, var väl ordet, i det här fallet, hihi. Gott gotti gotti ;)

      Radera
  8. Nämen.....ajabaja....mumsa sådär hihihi. Nä skämt åsido så förstår jag dig , att du tog en tugga. Ser ju gott ut, och trevligt sällskap av en vän hade du åxo. Så trevligt.

    Ha det så gott och Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajsan bajsan, joodå, jag mumsade på!
      Mycket trevligt sällskap.
      Tack och nu nattakramelikramkram!

      Radera
  9. Det ser verkligen härligt ut med gott fika och trevligt sällskap i härlig natur. Tackar för ytterligare ett fikatips inför sommarens utflykter. Nu är det bara att invänta semester och lämpligt väder.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta tipset är prövningsbart, där är så rart!
      Semester får du, men vädret, det var en annan femma.
      Kram!

      Radera
  10. Den räkmackan ser verkligen läcker ut!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  11. Endast i Sverige! Finns ingen möjlighet att få en sån
    räkmacka i USA. IKEA försöker men icke, icke!
    Gillar den där GB Glassgubben!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd! För en sån macka är guld värd. Mums!
      Och man kan inte bli annat än glad av glassgubben, haha!

      Radera
  12. Sommaren är kort så man skulle ju så gärna få lite mer sol. Behöver inte vara jättevarmt, +20 räcker. Men, vi får ta det som det är!

    SvaraRadera
  13. Hahaha! Så typiskt! Bloggetikett! Jag bryter den regeln ofta! Är man hungrig så gäller det att få i sig något! Räkor - mums! Kram

    SvaraRadera
  14. Tack, ni två sista raringar! Kram!

    SvaraRadera