fredag, juli 01, 2016

Schweder

God morgon, fredag!

Och då blir det en vingård. På låtsas.
Fast jag har varit där.
Hos Heinz Schweder's i Hochstadt.

Så underbart härlig trädgård!

Riktig lisa för själen att blicka ut över trädgården. Alla blommor, krukor, konstverk.

Ägaren själv, fick en fin vintunna i 60-årspresent.
Den var han stolt över och poserade gärna.

Nere i vinkällaren. Och där är hans dotter Katja Schweder på bild.
Hon blev vindrottning för några år sen. En oerhört fin och stor utmärkelse.

Kolla vinglaset, det står Katja Schweder på det.

Här diskuterar vår reseledare/guide med sonen Schweder.


Och nu gör jag, som jag gör ibland. Blir dötråkig i bloggen.
I stället ska jag iväg och mysa med barn och barnbarn ett par tre dar

Och sommarregnet, det inte bara hänger i luften. Det kommer ner också.
Men, det är ju juli månad nu ;)

Och Skyltsöndag kommer som vanligt!
Allt är precis som vanligt.
Då är det lugnt. Lugnt och fint.

♥ Ljus och Kärlek ♥

21 kommentarer:


  1. Ha det jättefin med barn och barnbarn.

    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Önskar dig några mysiga dagar tillsammans med barn och barnbarn! Njut :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det regn i luften - du det är INTE tråkigt att mysa med barn och barnbarn!
    Det ser verkligen trevligt ut hos Schweder! Tänk så härligt med alla bilder som man kan ta fram och njuta en sväng till! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så menade jag ju naturligtvis inte. Jag får ändra i texten.
      Härligt med alla minnen.
      Och jag ser fram emot att träffa de mina ♥
      Kram!

      Radera
  4. Vilken härlig vingård! :-)

    Ha en riktigt mysig myshelg nu då :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det!
      Tack, jag förbereder mig!
      Kram!

      Radera
  5. Vingårdar är så trevliga och det är alltid roligt med ett besök på dem. Just i Tyskland har jag inte besökt några så det är extra roligt att åf sig en titt och sedan får jag tänka mig ett smakprov.
    Njut av barn och barnbarn och trevlig resa och helg.
    kram!

    SvaraRadera
  6. Men gud så härligt Gerd ser super mysigt ut :) fin fredag kramen

    SvaraRadera
  7. Trevligt vin - och glas!
    Ha det mysigt med barn och barnbarn!

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder från vingården med det roliga namnet.
    Önskar dig en fin helg med barn och barnbarn!

    SvaraRadera
  9. Ser härligt ut med det iskalla vita vinet! Barnbarnen är faktiskt viktigare än bloggen. välkommen igen när du har njutit av din semester tillsammans med dem!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  10. Trevligt med vingårdsbesök! Önskar en mysig helg med barn och barnbarn!

    SvaraRadera
  11. Verkligt mysigt ställe - det är något speciellt med atmosfären på små gårdar.
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  12. Mycket fina bilder. Även om jag inte är så förtjust i vin är jag övertygad om att jag skulle tycka det var förtjusande att besöka en vingård.
    Varma kramen

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder! Vinodlingar är så fantastiskt vackra, tycker jag, som ändå inte dricker en endaste liten droppe vin.
    Kram <3

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du har trevliga dagar med din nära och kära.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  15. Jag tackar samtliga för era härliga och goa kommentarer! Blir så glad över dem. Kul att ni följer med mig i tankarna.
    Ja, jag har haft det så härligt och mysigt. Di små barna, di är inte små längre. Ett par långa tonåringar på 18 och 14, så fina så fina.
    Måndagskram!

    SvaraRadera