fredag, juni 17, 2016

Spiken, Läckö och Stola

God morgon, fredag!

Vilken otrolig röta vi haft med vädret dessa dagar!
Fantastiskt. Jag har haft god hand med vädergudarna.

 Spikens fiskeläge, Kållandsö

 Rökt lax och västerbottenspaj.

Läckö slott och Sarah.

 Stola Herrgård, Kålland

När vi stod där och kollade, kom innehavaren ut. Han hade redan bokade sightseeings. Så är det när man impulsbesöker.
Det hade vart kul. Men för min del, min Sigge och jag har varit där inne för massa herrans år sen.

1700-tals herrgård!


Vi fick lov att gå runt i Stolas trädgård ändå.


Pion, på väg till Minneslunden/parken vid Stola.

Idag nya äventyr med dottern.

♥ Ljus och Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut på dna bilder. Vädret är verkligen annorlunda. Hos oss har det varit ösregn och samhället precis intill Åstorp blev väldigt hårt åtsatt med översvämningar i privatvillor, storköp och företag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu var det vår tur här att få fint väder. Tidigare, när alla andra hade fint väder, så hade vi regn och rusk.
      Kram!

      Radera

  2. Så jättefina bilder, att ha tur med vädret är guld värt....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Då blev det lite grädde på moset.
      KL ♥

      Radera
  3. Åh, så härligt det ser ut!
    Och jag förstår att ni njuter av varandras sällskap!
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att få följa med i dina trakter. Jättefina bilder från en vacker trakt. Det är så många år sedan jag var på Läckö och Kållandsö. Stola Herrgård har jag däremot aldrig besökt så den finns nu uppskriven i min Sverigeresebok.
    Vilken fin bild på Sarah och med Läckö slott i bakgrunden.
    Önskar er en fin fredag!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tycker verkligen att Stola är värt ett besök.
      Tack och detsamma, kram!

      Radera
  5. Läckö slott och fint! Och vilken tur med vädret! Idag har vi molnigt och regntungt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läckö slott är faktiskt som ett riktigt sagoslott! Och kanonväder, lyckades vi beställa dessa dagar!

      Radera
  6. Så många vackra foton! Trevligt att få "hänga med" på er utflykt :-)

    SvaraRadera
  7. Så otroligt vackert! Ser helt underbart ut! Och Västerbottenspaj - mums!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vackert häromkring. Pajen var mäktig, bara, men ack, så god.
      Kram ♥

      Radera
  8. Så mycket intressant ni ser och besöker. Tur med vädret verkar ni dessutom att ha. Bara en sådan sak!

    Ha det fortsatt gott.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit en hel del, ja. Och det är kul för mig också, att ta de där turerna. Och vi pratade väl med vädergudarna!
      Tack och kram ♥

      Radera
  9. Du verkar verkligen ha en suverän kontakt med vädergudarna. Å du delar till och med med dig av sol och värme till oss nollåttor, som efter en regnig dag igår kunde njuta av sol och värme igen.

    En suverän bildserie fick du till igen. Du är verkligen en mycket duktig fotograf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du visste, vad glad jag blir över dina rader!
      Tack tack. Kul, när jag försöker göra mitt bästa för att glädja er läsare.

      Radera
  10. Vackra kort & mysig tripp!! <3

    Varm kram & fin lördag!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, mysigt. Ha det gott, Lena. Kram och fin lördag! ♥

      Radera
  11. Lunchen såg fräsch ut! Och efter ett par dagar med +15, blåst och ihållande regn längtar jag efter solen igen.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lunchen var riklig och god.
      Söndagskram!

      Radera