fredag, juli 08, 2016

Ett par pärlor i min bukett

God morgon, fredag!

Så har jag lagt en solig dag åt sidan och till minnenas dagbok.
Även om det är lite mulet nu när jag vaknar, så tror jag att även denna dagen blir fin.

Och jodå, jag följer nyheterna, jag ser på Almedalen, men kollar inte Uppdrag granskning längre, jag förskräcks. Jag har varit fackligt engagerad en gång i tiden. Men, jag bloggar inte om politiken.

Så fick jag löfte om att visa denna bilden.
Det är min vackra äldsta dotter Jessica och hennes man Joakim.

Och det är Joakim som tagit det fina kortet på Sarah och mig i donations/transplantations ögonblicket. Duktig fotograf!

Jag har många pärlor i min barnbukett och det är så roligt att kunna känna mig stolt och glad över dem alla. Älskade alla familjerna. En rikedom.


Bilder från Stadsparken igår.

Och min ene granne tog motorcykeln till Bluesfestivalen i Åmål igår.
Han som dessutom har el-cykel, vanlig cykel och så bil.

Och medan jag skriver, ihop med mitt Zoega's, så lättar solen på sitt täcke.
Jag önskar en fin helg!

♥ Ljus och Kärlek ♥

27 kommentarer:


  1. Så fint par och vackra bilder av blommor, grönska och en söt gångbro...

    Solig KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kan inte riktigt skriva solig, men nästan.
      KL ♥

      Radera
  2. Fin bild på dottern och hennes man! Peter visar också bilder på sina söner idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag har sett bilderna på Peters fina söner i er fantastiska blogg! ;)

      Radera
  3. Vilken söt dotter du har!
    Ett jättefint par :)
    Ha en trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jätte fin bild :) och ett vackert par :) önskar dig en fin fredag kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du fick tillåtelse att visa upp dem!
    Änderna verkar ha det mycket bra där i stadsparken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag brukar alltid fråga.
      Stadsparken är fin. För alla ;)

      Radera
  6. Här har vi en dag som man inte riktigt vet vartåt det lutar. Blir det sol, blir det regn? Eller kanske bara mulet?
    Hur som helst önskar jag dig en trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och än så länge mest mulet. Spännande ;)
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  7. Vad fina dom är Jessica och Joakim! :-)

    Där i parken skulle jag vilja vara och mata änderna. Älskar att mata fåglarna (dock INTE vid restauranger, såklart) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är dom, goa.
      Parken är väldigt fin och mysig, så dit tar jag mig titt som tätt.

      Radera
  8. Barnen och familjen är den vackraste buketten vi har! Vilken fin bild på Jessica och Joakim!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så sant och jag är så stolt över dem ALLA.
      Tack och kram ♥

      Radera
  9. Så mysig bild, jättefin bild du fick löfte om att lägga ut. Fin frilla, jag har varit idag och friterat mej, blev så nöjd. Vackra blommor vackra bilder. Ha en kanondag kram från mej i blogg medmänsklighet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till mitt blogghem, Kicki!
      Kram!

      Radera
    2. Tack snälla, fortfarande vaken, tittar film, går inte att sluta. Kraam

      Radera
  10. Jo, även här blev det den sjätte dagen i rad med kanooooonväder. Måtte det fortsätta:-)
    Din dotter är mycket lik dig, faktiskt mera än Sarah tycker jag - jag menar utseendet alltså. Känner ju inte tjejerna.

    Är det Canadagäss eller "riktiga" gäss på dina bilder?

    Lidköpings Stadspark är otroligt vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev fint väder så småningom, även här. Härligt!
      Jo, vi har våra drag från lite här och där, och det är fint att ingen av syskonen är lika som bär. Dock var Sarah och Jessica otroligt lika varandra som småbarn. Lika guldlockiga.
      Det är vanliga änder på stadsparksbilderna.

      Radera
  11. Kaffe med mjölk är ett måste på morgonen. Ut med hunden i trädgården och sedan kaffe ifred! Mors!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe med mjölk *tummen upp* och ifred.
      Mors!

      Radera
  12. En sådan fin selfie av dina nära och kära <3

    SvaraRadera
  13. Visst är det fint med barn och barnbarn som berikar och ger en så stor glädje.
    Bilden av din dotter och hennes man är så fin och visst liknar ni varandra.
    I Stockholmstrakten har det nu varit fint så länge så vi har njutot av det vackra sommarvädret.
    Och även där jag varit i helgen, Dalarna och Gästrikland har njudit på fint ävder. Verklig tur.
    Vad trevligt med en stadspark! Väldigt vacker!
    Och just idag har jag sett och besökt den park, trädgård, som är utnämt till Sveriges vackraste, "Wijs trädgårdar" i Ockkelbo. Helt fantastiskt!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt fantastiskt, Ditte!
      Och, mina förfäder härstammar från Ockelbo. Du vet, Kilafors Garntjänst. Med mera med mera.
      Jag skulle gärna varit med dig.
      Kram!

      Radera