lördag, juli 09, 2016

Stadsträdgårdsparken i Lidköping

God morgon, lördag!

 Gårdagen var en enda kurragömma med solen. Så fort jag satte ner ändan i solstolen, så nog sjutton ropade solen på molnet, som glatt satte sig på tvären framför och skuggade mig.
Retsticka.

Japp, dessa bilder är tagna på den soliga onsdagen och inget annat.
Det var då som jag gick omkring i Stadsträdgården.



Detta Idrottsmuséum står på min att-göra-lista. Efter 17 år - fortfarande. Och ändå så är det gratis.

Till vänster finns rosenträdgården. Jag tog inga kort där nu, för skuggan hade redan lagt sig över planteringen.

Här vetter det mot Musikskolan.

 
Men, hörni. Det var inte hela sanningen med solen igår.
På eftermiddagen drog jag iväg på en spontanpromenad. Fast bara till stan. Satte mig på en parksoffa vid torget och njöt i solen. Glodde på folk.

Nu tar jag tag i lördagen. Mors!

♥ Ljus och Kärlek ♥

16 kommentarer:



  1. Sticker in med en solig lördags-KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack den hjälpte, nu kom solen ;)
      KL ♥

      Radera
  2. Visst är det typiskt att molnen kommer precis när man sätter sig för att sola!
    Men önskar dig en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, så typiskt, såå!
      Men, denna dagen har hittills blivit fin ändå!
      Kram!

      Radera
  3. Känner igen mig i det här med att leka kurragömma med solen. :-) Visst är det konstigt att det liksom aldrig blir av att besöka sevärdheter och museeum på nära håll. Har själv flera gånger kommit till skott med sådant först när jag fått besök av någon från en annan del av landet.
    Stor kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant. En gång åkte jag och barnen Dalslands kanal både uppåt och neråt, men först då äldste sonen sommarjobbade som slussvakt. Och då bodde vi ändå så i Ed.
      Stor kram!

      Radera
  4. Och jag som desperat försökte hitta skugga igår när mina två vänner ville sitta i solen. Trots att jag sökte mig till skuggan så lyckades jag bränna mig.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd om dig. Men vi är och tål olika.
      Kram ♥

      Radera
  5. Otroligt läckra bilder från Stadsträdgården! Så mycket att titta på och njuta av.
    Det är faktiskt himla roligt att sitta på en bänk och praktisera "people-spotting", det gör vi också. Bara man inte börjar mata duvorna också - då är det hög panschis-varning;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puh, här matas inga pippi ;) tror inte jag skulle komma dithän, heller, hehe.

      Radera
  6. Typiskt men vackra bilder lyckades du ändå föreviga! Här vräkte regnet ner stora delar av kvällen men idag visar sig solen lite då och då i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag blev det riktigt skapligt! Och det tackar jag för!

      Radera
  7. Nu ser ni ut att ha det soligt och fint där du bor - och äntligen kom solen till oss också. +18 kanske bara i och för sig, men jag är SÅ glad för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här har inte varit någon styver hetta. Det är stockholmarna som fått den.
      Men jag är glad för idag!

      Radera
  8. Härliga sommarbilder från ett vackert Lidköping!
    Du kan var glad över att överhuvudtaget få se en sol. Igår såg jag den inte alls!
    Det är lätt att bli hemmablind, se allt när man är på resa, men glömma bort det som är nära, nu får det snart bli dags för Idrottsmuseet för dej och kanske får vi bloggläsare komma med dej!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det, kanske jag ska göra slag i saken med Idrottsmuseet. Ska tänka på det, dock inte i 17 år till ;)
      Tack detsamma, fin söndag!

      Radera