söndag, juli 10, 2016

Skyltsöndag 10 juli

God morgon!

Gårdagen trotsade molnen och blev hur solig som helst, jag är tacksam!
Jag tillbringade största delen av dagen utomhus, och de bilderna får ni se i morgon, för nu är det skyltsöndag!

Och än har jag tyska skyltar kvar, så här bjuder jag på "Vinodlarsällskapet Albig."
Jag smakade deras vita vin till jordgubbarna igår, förresten. Mums, gott.

Är man på vinresa, så är man.
Här står det:
"Om man gör själen gott, kommer levern inte till skada."

Och så går vi på toa.
"Den trevliga toaletten. Alla användarinnor gläder sig över en ren och ordentligt/prydligt efterlämnat WC."

"Vad som måste, det måste."
Det lönar sig att vara på väg och samla premier.
Ladda ner appar...

Här är en pinfärsk!
Såg den i stan igår. Den var bra.
"Undret är inte att flyga i luften, eller att gå på vattnet, utan att vandra på jorden."

"Skyltsöndag" förvaltas av fina BP. 

♥ Ljus och Kärlek ♥

16 kommentarer:

  1. Vilket bra bidrag från dig denna gråa söndag. Den sista skylten ligger det enormt mycket i...

    Kram och ha en härlig dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har sol här, men det nalkas gråväder, säger väderleksrapporten. Så lite uppiggande skadar inte!
      Kram ♥

      Radera
  2. Vilka bra skyltar! Och den sista är så sann :)
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, de första är vackra, men den sista är ju så sann, jaa ;)
      Kram!

      Radera

  3. Härlig skyltning...

    Den sista är min favo....

    KL ♥

    SvaraRadera
  4. Roligt med utländska skyltar!
    Och den där sista svenska bjuder ju på riktiga klokord.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  5. Man kan hitta många skyltar när man reser! Gillar den understa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Men den bästa fanns hemmavid ;)

      Radera
  6. Tack för översättningarna, fast den sista hade jag klarat av alldeles själv ;-)

    Härlig skyltning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag ville översätta ifall inte texten syntes på bilden tillräckligt ;)
      Tack!

      Radera
  7. Härliga skyltar. Gillar speciellt den med texten "Vad som är gott själen kan inte vara skadligt för levern". Såååååå sant och riktigt fyndig! Åsså gillar jag sista skylten, eftersom den ju är sååååå sant den också.

    Tyckte att toaskylten var riktigt rolig den också. I vanliga fall brukar man ju se sådana eller liknande skyltar vid Herrarnas och inte Damernas. Mmmmmmhhhhh;-)

    Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På tal om toaskyltar, så fanns det en gemensamhetsskylt på Marielyst camping på Falster i Danmark.
      "Ihr würdet lachen, den Bürsten ist zum Zauber machen." Behöver väl inte säga att campingen var full av tysktalande...

      Radera
  8. Många bra skyltar ... den sista är klockren :)

    SvaraRadera