måndag, juli 11, 2016

Torgmarknaden ♥

God morgon, måndag!

Mörkt och kulet, när jag vaknade. Regnet slog mot rutan. Ville inte ens gå upp.
Men nu är jag uppe. Kaffet satt bra. Således är måndagen igångsparkad! Och skaraborgsradion bryter på finska, så jag är bara lite vilsen ;)

Här kommer utlovade lördagsbilder. Med blå himmel.

Marknaden var livlig, denna soliga lördag, och många slickade på en glass! Jättemånga turister, så här i juli månad. 

Torget sett från min parksoffa.


Ur grodperspektiv.

Livet är en spegel.
Varken selfie eller elsie.

Här pumpas det upp vatten!

Albig vitt vin och jordgubbar.

Pelargonerna inköpta på torget hos "Nu rear vi ut alla blommor tio kronor".
På andra våning får man bara ha blommorna inåt.

Åh, vad jag älskar min balkong, när den kan vara uterum och det är varmt och gott! Hade önskat mig vindskydd, allra helst inglasat förstås.


♥ Ljus och Kärlek ♥

27 kommentarer:


  1. En balkong är guld värt..... Så läcker spegelbild... :)

    Godmorgon och KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, solsken, nu kom solen, bara för att du skrev god morgon här ;)
      KL ♥

      Radera
  2. Härliga solbilder att njuta av en dag som denna. Här är himlen också grå och har lämnat ifrån sig vatten i större eller mindre omfattning hela morgonen. Trevligt med blommor på balkongen, tycker mig se att du har en jorgubbsplanta. Är det från egen skörd du äter till vinet?

    Solskenskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gnuttar fram en strimma sol nu. Och ja, jag har två jordgubbsplantor i en ampel. Japp, dessa gubbar var mina egna. Men så köper jag till ibland också.
      Solskenskram, jag riktigt kramar ur solen!

      Radera
  3. Det ser jättemysigt ut på din balkong, och där skulle jag trivas. Fint och snällt har du.
    Fina bilder på blå himmel och annat.
    Du är sååå mysig och tack för häääärligt inlägg.

    KRAMELIKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo där är trivsamt, om det inte blåser.
      Blå himmel ska det vara, och det var det i lördags, men inte idag.
      Kramelikram

      Radera
  4. Men vilken härlig tur och fina bilder o en super mysig balkong :) ha en fin måndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ser ut som om måndagen är väldigt omväxlande. Nyss kom en störtskur. Inget balkonghäng idag, men det går ju att njuta ändå.
      Kram!

      Radera
  5. Så fina och somriga bilder! Och visst är det underbart med en balkong. Det ser så ombonat och trevligt ut där på din :)
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo när solen skiner. Just nu är det blött på golvet ;) men det torkar väl upp nån gång ;)
      Kram!

      Radera
  6. Vilka härliga och fina sommarbilder! Gillar särskilt bilden som är tagen ur grodperspektiv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skämdes inte ett dugg, när jag gick ned i groda ;) fördelen med att vara till åldern kommen.

      Radera
  7. Vilken trevlig torgmarknad i det fina vädret! Fint att istta på en bänk och se vad som händer. Härliga bilder!
    Den speglande bilden var extra fin!
    Och visst är det skönt med en balkong där man trivs, din ser verkligen mysig ut. Vi har i våras satt upp vindskydd av plexiglas på balkongen. Vi bor högst upp och har ingen balkong ovanför och kan därför inte glasa in. Men glaset/plasten kan höjas ca 1 m ovanför balkongräcket och helt sänka ner om det inte blåser. Helt perfekt! Kanske något för dig.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag gick omkring där en hel del också. Köpte jordgubbar och blommor. Och som sagt, sitta ner och glo på folk och ha solen i trynet, inte alls dumt.
      Jag vet inte om man får sätta upp plexiglas i denna hyresrätt och i vilket fall som helst, så klarar inte jag av det själv. Men det vore nåt.
      Kram!

      Radera
  8. Åh vilka härliga sommarfoton! Ser så trevlig ut. Rolig och annorlunda selfie :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jo, det kan ju diskuteras, vad min egen bild är för något. Jag har fotat utåt, men det får väl räknas som selfie ;)

      Radera
  9. Efter nattens regn- och åskoväder blev plötsligt himlen härligt blå här! Omväxling förnöjer ;-)

    Kram och ha en fortsatt härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en himla massa smakprov på väder.
      Tack o kram!

      Radera
  10. Förstår din känsla då du vaknade och det var grått och tråkigt. Men i Lördags så var det då desto finare väder, så du får njuta av de bilderna istället. Ha det gott och kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, i morse var det mest mysigt under täcket. Tur det ändrade sig till och från under dagen.
      Tack o kram!

      Radera
  11. Återigen - helt fantastiska bilder från din fina stad.
    Vädret var toppen här tills världens två värstingskurar dränkte oss vid 17:00 och 19:00-tiden. 65 kilometer norrut i Norrtälje är det översvämningar, så jag ska absolut inte klaga.
    Å precis som du så bara älskar vi vår balkong. En riktig oas under sommaren. I "mitt" hus får man hänger lådorna inåt på alla våningar. Nu har jag inga blommor, av den enkla anledningen att ingen av oss orkar ta hand om dom;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En bättre förklaring på blomlådor hos oss här, är att enbart första våning får ha blommor utåt. Det är väl inte så stor risk att någon blir skadad från så låg höjd ifall krukorna åker ner i backen.
      Och idag har jag varit ute mellan skurarna.

      Radera
  12. Förstår att du älskar din fina balkong oas <3 men varför får inte blommorna hänga utåt???

    Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om blommorna hänger utåt är risken att det ramlar ner en blomlåda i huvudet på någon förbipasserande.
      Varm kram ♥

      Radera
  13. Ahaa! Det var lördagsbilder :-) Jag tänkte att det hade klarnat upp där.
    Ostadigt väder och rätt svalt har vi också haft, men man får ta det som det är.
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var i lördags. Nu ostadigt. Opåverkbart ;)
      Tisdagskram!

      Radera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera