tisdag, juli 05, 2016

Härliga dagar i Ed!

God morgon, tisdag!

Skönt att sova i egen "kuppe" också, eller ja, jag hade väl iofs nästan eget rum bortavid också. Och en del fotboll på TV.
Men mest blev det viktiga samtal mor och dotter, härligt! SÅ gott att få rå om.

Men den här maten - uppå faten, gjorde gott i själ - och magen mådde väl.
Och där fanns både vatten och vin.
Vi firade inte bara en sak, vi hade många anledningar. Förutom födelsedagar, så var det semester och nya jobb till hösten.

Lilla Mollyvoffsan hade koll på läget.

En del av min promenad runt sjön. Jag tippar att det är 6 km runt och väldigt vackert.

Det finns flera badplatser och här är en av dem, som hör till campingen Gröne Backe.

Många dofter här, för lilla pudelina Molly.

Det var som sagt, en del av promenaden. Ett smakprov.
Mer kommer i morgon.

Och idag får jag ta och handla lite förnödenheter. Jag kan ju inte leva på det jag åt i helgen, hihi. Hur gott det än var.

Japp, så börjar vardagen och jag framkallar mina foton. Ska ge mig ut på både en verklig promenad och en dito i Blogglandia. Jag får vässa pennan.

♥ Ljus och Kärlek ♥

8 kommentarer:


  1. Fina bilder och gott när maten gör gott i själen. :D)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mat, lagad med kärlek, är underbart!
      KL ♥

      Radera
  2. Så vackra och njutbara bilder. Att promenera i naturen ger kraft och liv. Givande och innerliga samtal är också guld och mening med livet här.

    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Allt sammantaget ger liv och kraft!
      Varm kram!

      Radera
  3. Där hade jag gärna promenerat! Så fint. Fast finast är nog lilla Molly ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lilla pluttan Molly är söt som en sockerbit ;)

      Radera
  4. Visste väl att det var Ed. Ingt fel på mitt minne alltså;-) Pastan såg gudomligt god ut och med tanke på hur stor portionen var hade den räckt minst till tre måltider för mig;-)

    Härliga bilder från promenaden. Vackert. Man glömmer nästan bort molnen där;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer, det!
      Portionen, det var det stora fatet och allt som skulle räcka till fyra personer och det blev över! Tror kameran lurar ögat ibland...
      Visst, naturen är helt underbar där omkring!

      Radera