onsdag, juli 06, 2016

Mera Lilla Lee

God morgon, onsdag!

Vad månde bliva av denna sommardag?
Det är då ingen styver hetta precis och sol och regnskurar avlöser varann.
Visst, det är ganska så behagligt mot hyn. Gratis ansiktsvatten, så att säga. Försäljningen av solkrämer går dåligt i år.

Det kanske är den här sommaren som vi läser många böcker?
Jag har hittills läst två. Mycket, för att vara mig, nuförtiden.

Vi fortsätter promenaden runt sjön Lilla Lee. Undrar vad den här knotiga trädstammen ville säga mig?

Att ha en båt vid Lilla Lee, det är fint, det.
Det har min familj här. Och en uppe vid stugan norr ut. Och det fiskas ibland, japp. Napp.

Förbud mot att mata änderna. De struttar omkring här.

Mysigt med båtar.

Foto på ett foto. Mina älskade två barnbarn från Ed.

Zoega's är urdrucket på balkongen. En mås tittade på, kanske skrattade den åt min nyklippta kalufs.
Ett ungt par har flyttat och nu lär det komma en ny hyresgäst. Alltid spännande. Hoppas det fortsätter att vara lika lugnt i trappen som förut.
Ha en fin dag!

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Så rofyllda foton på sjön och båtarna! Fina barnbarn :-)
    Måsen var säkert imponerad av din kalufs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Måsen skrek för fullt åt mig, haha!
      Mmm, det var rofyllt runt sjön.

      Radera
  2. Vädret är väl inte det bästa kanske, beroende vem man frågar. Tror säkert många böcker blir utlästa denna sommar. Men sånt är ju åxo mysigt och somrigt.

    Mysiga bilder och fint foto på fina barn.
    Må sååå gott vännen.

    KRAMELIKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi haft skapligt väder. Dock ingen direkt värme. Men skönt i luften.
      Tack och kramelikram!

      Radera
  3. Härliga foton på dina barnbarn =) Så stora de har blivit =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad de växer och ändå är det kortet från förra sommaren!
      Kram ♥

      Radera
  4. Härligt rofyllda bilder. Jag växte upp vid en insjö och för mig är det en speciell känsla med små öppna båtar uppdragna vid strandkanten. Lata, lediga sommardagar.

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Lata och lediga sommardagar!
      Kram!

      Radera

  5. Det är alltid spännande med en ny granne, hoppas din blir mer än bra.... Kanske en snygg man i passande ålder, snygg och vältränad.... :D)))

    Solig KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo vi får väl se. Har ryktats om en 60-åring med barn. Ja, inte vet jag. Jag har det bra som jag har det ;)
      KL ♥

      Radera
  6. Härliga svenska sommarbilder!
    Njut av sommaren!

    SvaraRadera
  7. God sen eftermiddag! Stråland vackert sommarväder i Stockholm och riktigt skönt.
    Men solen kommer nog även söderut...
    Vad trevligt att få gå med längs sjön här i Dalsland och båtar och vattten gilar jag. De har en särskild plats i mitt hjärta.
    Ny granne låter trevligt! Hos oss ser vi dem mest och hejar, men här i huset är det väldigt lugnt med blandade åldrar på de som bor.
    Förstår att du haft det bar hos de dina och visst är det kvalité att kunna umgås och inte ha bråttom någonstans.
    Jättefin bild på dina fina barnbarn!
    Kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon, får jag då skriva! Kvällen rann iväg på annat än bloggen.
      Tack, jag har haft det finfint, hos älskade familjen.
      Kram!

      Radera
  8. Fina barnbarn.
    Det brukar vara lika spännande varje gång det kommer en ny hyresgäst i huset. Hur är dom? Blir det stökigt och livligt? Eller lika lugnt som nu? Häromdagen flyttade en barnfamilj härifrån sin fyra, få se vilka som kommer i stället.
    Härliga naturbilder.
    Vi har haft sol och sommar idag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid spännande med nya hyresgäster. Mestadels har det varit bra här. Så det hoppas jag på.
      Tack och nu fortsätter sommaren!
      Kram!

      Radera
  9. Alltså i år är det jätttekonstigt väder. Överallt verkar det regna, men för en gångs skull har vädergudarna tänkt på oss nollåttor och alla turister som befinner sig här. Sedan söndag har vi bara haft sol och upp till 25 grader. Måste vara en kompensation för fjolåret då sommaren mest regnade bort.

    Bilderna från promenaden är jättefina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nollåttorna har fått ovanligt fint väder, har jag förstått. Och Lidköping har fått stå tillbaka lite, ovanligt. Men NU är här gott.
      Tack, naturen är ljuvlig.

      Radera
  10. Vilka härliga sommarbilder! Och vilka fina barnbarn du har - förstår att du är stolt över dom :-)

    Ha en skön onsdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag är mycket stolt. De är fina inombords också.
      Ja, kvällen rann iväg och nu är det en skön och solig morgon!

      Radera
  11. Vila underbara bilder och en lika fin bild på barnbarnen dessutom!

    Kram <3

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder o visst vill man ha det lugnt i trappan hoppas på det :) fina dem är :) sov gott sen o kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack och jag har sovit så härligt i renbäddad säng, hade tvättstugan igår.
      Kram!

      Radera
  13. Ja, det gäller att se det positiva i alla fall.
    Dålig krämförsäljning. Livligare på bibliotek och i bokhandlar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag åker solkrämen på ;)
      Tar varje tillfälle i akt ;)

      Radera