fredag, juli 22, 2016

Kung Lowe på slottet ♥

God morgon, fredag!

Vilka kanondagar, både med besök och solsken i blick och på himlavalvet!
Högsommaren fortsätter. 24 grader på balkongen just nu.

Här sitter jag på morgonkvisten och plitar ner några bokstäver och klistrar in några bilder från i onsdags.
Sen får jag sköta några nödvändiga vardagssysslor och dessutom vara ute så mycket som möjligt! Fullt upp!

På väg till Läckö slotts innergård, ville jag ha en bild i valvet. Men det ville inte Lowe.
Här springer han ifrån "farsan" (min son Thomas) så det bara ryker om det ;)

Här fick jag min bild, och det var inte så kul, sa Lowe. Mera fart!
Men visst fick han vara kung för en dag!

Medan jag besökte köket och tjänstefolket, så sprang Lowe till fängelsehålorna, både en och fem gånger och innan vi lämnade slottet blev det ytterligare en gång!


Jag får väl gå bort en dag när ingen ser, och pussa grodan, ifall jag vill ha en prins ;) om det ska va så nödvändigt, haha.
Pussar hellre Lowe.

Titta, vad jag kan!

Det fanns så mycket skoj i denna lekparken, så Lowe visste inte riktigt vad han ville leka med, eller, han ville leka med allt på en gång!

Min svärdotter Kristin med en mätt och trött liten Lowe.
Jo, vi åt middag här hemma, Chicken a là King, mums. Blev enklast så.

Lowe hade koll på allt här hemma, både högt och lågt och jag är ju inte van vid att den manuella radion är ställd bortom alla våglängder. Men jag bara ler.

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Läckö slott är väldigt fint tycker jag! Har inte varit där sen jag var barn. Och visst är det härliga sommardagar nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, och jag njuter! Jag har säsongsparkeringskort på Läckö, praktiskt.

      Radera
  2. Läckö slott har jag besökt en gång; det är så vackert!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så nära mig, bara 2 mil bort.
      Kram ♥

      Radera

  3. Läser och ler och ger en KL ❤🎶

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att du ler, för det gör jag med. Än.
      KL ♥

      Radera
  4. Förstår att du har njutit av goa Lowe med familj!
    Det var väldigt längesen jag var på Läckö slott, så det var roligt att få se lite bilder därifrån!
    Ha en trevlig fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det har jag. Desto fler gånger har jag varit på Läckö numera. Har så nära.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  5. Oj va du har det gott :) precis som det skall vara :) skön fredag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och jag slipper skura golv ;) men ska snart till tvättstugan.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  6. Vilken härlig lekpark! Åj, va kul! Det gnistrar av energi on den där lilla grabben.
    Förstår att du trivs. Mina 12 och 14-åriga barbarn fr Saigon
    är här, men dom bor hos min dotter, eftersom mitt hus är i en
    salig röra efter ca 3 veckors rehabilitering (välbehövligt efter 40 år)
    Ungdomarna är mycket hjälpsamma och jättetrevliga.

    Ruth i Virginia
    - där det väntas bli ca 34C idag -

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Riktigt rolig! Nästan som om jag ville....
      Jag önskar jag hade en bråkdel av den energin. Den gossen var inte still många minuter.
      Kram till dig, fina Ruth ♥ 34 grader är för varmt.

      Radera
  7. Lowe är en liten kille med spring i benen förstår jag. Det måste ju vara en väldigt spännande miljö att få undersöka fängelsehålor och annat hemskt.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, han hade idéer och önskningar. Och så spännande!
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  8. Ja, den energin skulle man vilja ha i värmen för att inte tala om upptäcktslusten;-)
    Din son är väldigt lik dig tycker jag.

    Svar: Idrottsrelaterade inlägg resulterar sällan i många kommentarer. Det har jag också märkt när jag bloggar om fotboll. Åt andra sidan bloggar jag om det jag vill;-) Rent allmänt är ju bloggtrafiken under sommaren betydligt lägre än under resten av året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barn är underbara, så spontana och härliga.
      Det är lustigt, det där med likheter. Vet att fler än du sagt att Thomas är lik mig. Men själv tycker jag att han är den av barnen som är mest lik sin far.

      Svar till svar: Jag blev bara så förvånad. Trodda alla ville kommentera sporten. Men, jag bloggar ju som du, precis om just det jag själv vill.

      Radera
  9. Haha! Vilken härlig dag! Förstår om Lowe kroknade lite där på slutet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Och vem hade inte kroknat, med den farten, haha? ;)

      Radera
  10. Visst är det underbart att gå på upptäcktsfärd med barnbarnen! Mycket att se och uppleva för en liten kille och även för hans farmor.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  11. Vi besökte Läckö slott för något år sedan och jag minns mycket väl tankarna på alla de som fick arbeta och slita där. Inte direkt något som fick en att längta tillbaka till flydda tider.
    Då har vi det bra mycket bättre nu som kan vandra omkring där i godan ro tillsammans med familjen och njuta av dagen. Jag tackar för att jag fick följa med på denna somriga utflykt.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det skadar inte att se sig om och ta en utflykt även till det förgångna.
      Vi har det allt väldigt bra idag, borde uppskatta mer.
      Kram!

      Radera
  12. Vilken mysig dag och Chicken a la King är bara så gott :D

    Kram

    SvaraRadera
  13. Full rulle på kung Lowe!!! Förstår att det har varit en härlig dag! Chicken a la king känner jag inte igen, det måste jag googla på!
    Ha en fortsatt härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här tas alla tillfällen tillvara, bus och spring!
      Tack detsamma!

      Radera