lördag, juli 30, 2016

Ölandsbilder

God morgon, lördag!

Nu är jag hemma, efter en lång resa från det soliga Öland med bil till Kalmar, därifrån SJ långt och varmt tåg ända till Borås. Väntan en timme, så Västtrafik till Herrljunga, byte till Lidköping.
Det funkade superbt.

Men, ajaj, idag är jag leabrôten. Träsmak i baken. Det blev för mycket sittande. Men, en ska inte klaga. Nya bud, i Mellerud. Nej, jag är hemma, skojar.

Första kvällens bonnarunda med härlig himmel. Inget blir så vackert som himlen på en ö.

Första kvällsrundan. Det vart många rundor sen. Genomsnitt 10.000 steg per dag.

Älskar vallmo. Älskar Öland. Så många minnen.

Vi hittade en kelsjuk katt under en cykelrunda.

Här cyklade vi förbi på väg ner till havet. Och just där på bänken, blev ett av våra brudfoton tagna. 8 juli 2011. Fint minne.

En bonnakohage.

Och poolen hemma på tomten. Sååå skönt!

Alltså, jag är SÅ tacksam över dessa underbara dagar!
Sol och bad i både pool och hav. Ljuset. Cykelturer, vandringar, umgänge, glada skratt, god mat och dryck, eget härligt rum, vad mer??
Stort tack, svåger och svägerska!!

♥ Ljus och Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Åh,underbara foton & naw...så söt kisse ❤️ ....
    /Kram & njut sommaren fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det har varit underbart!
      Tacksam över detta.
      Kram, fina du ♥

      Radera

  2. Du låter så förnöjd, härligt... :D)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och jag kan inte annat ;) ♥
      KL ♥

      Radera
  3. Vilka härliga bilder och så fint att få återse platsen från ert brudfoto.

    Kram och välkommen hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det var många minnesbilder som dök upp i mitt huvud.
      Öland ÄR fint. Däremot har jag aldrig varit på Gotland, säker fint där också.
      Kram!

      Radera
  4. Förstår du har haft fantastiska dagar och njutit mycket!
    Härligt!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska försöka omfamna den här dagen också!
      Kram

      Radera
  5. Förstår att du trivdes på Öland och tur med vädret hade du ju också. Fantastiskt med egen pool för ett dopp när man känner för det. Lyx!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otrolig tur med vädret, fast ölänningarna har ju varit bortskämda. Har varit fint där länge.
      Lyx med pool, ja!

      Radera
  6. Tänk, jag som aldrig varit på Öland! Och nu vågar jag mig inte dit för jag har hört att det dräller av fästingar och TBE.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg inte en enda fästing! Och ändå som har de hundar. Fästingarna gillar inte mig annars, det är bara myggorna som gör det. Jag är TBE vaccinerad, men man kan ju få borrelia.
      Kram ♥

      Radera
  7. Det är definitivt enklare att ha bil om man ska tvärsöver Sverige och inte längs med. Inte undra på att du har träsmak idag. Underbara bilder från detta sommarparadis. Mycket originell pool, ska väl imitera en båt, eller?
    Kram från Ingrid som verkligen har önskat sig en pool i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är mycket enklare med bil tvärsöver. Dock för långt för mig att ensam köra. 37 mil.
      Poolen är inte originell, det är ett tak, som man kan dra över poolen, som du ser. Jag har inte tänkt på det, men det liknar en båt, haha. Kul.
      Kram!

      Radera
  8. Vacker natur såsom ofta på dina bilder.
    Och ett dopp i poolen skulle jag inte säga nej till!
    Lördagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Den poolen används flitigt. Underbar!
      Lördagskram!

      Radera
  9. Välkommen hem igen! Jag förstår att du haft härliga dagar på Öland! Det är ju en så vacker ö och mycket att se och uppleva.
    Vad roligt att komma tillbaka till bänken och annat från förr. Minnen är viktiga!
    Vackra bilder och vallmon är så vacker som så mycket annat som blommar.
    En lång resa blir det med alla byten, men man får ta resan som en del av "målet".
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi sa så ofta, Sigge och jag. Resan är målet. En bit i taget.
      Tack och godnatt!

      Radera
  10. Så gott att läsa att du haft en härlig tripp som var värd den någon omständliga resan. Fina sommarbilder du bjuder på. Även jag älskar sommarängar med vallmo. Det är något speciellt med den blomman.
    sommarkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var värt allt, även om jag nu är öm i kroppen.
      Vallmokram i sommaren!

      Radera
  11. Vilka härliga sommarbilder! Det låter som att du haft det fint! Vi har oxå gått och gått. Enligt vora vänners räknare blev det 12 000 steg idag ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var toppen! Lätt att gå långt om man är flera i sällskap också och har mycket att titta på!

      Radera