torsdag, maj 25, 2017

Gröna gubbar

God Kristi Himmelsfärdsdag!

Jag har ju visat er bloggläsare, flera gånger hur vackert det är i Lidköping. Alla planteringar och parker.
Nu kan jag visa hur det går till! Jag råkade komma mitt upp i planteringen vid Nya Stadens Torg.

Det är två gubbar och två tjejer, som skötte om alla dessa plantor, med mycken noggrannhet.

Jag satt på en parkbänk och studerade dem och smygfotade så där, som bara mamarazzi kan.

Vädret gick inte att klaga på. Jämnblått hela vägen och solsken i sinn.

Det var verkligen full koll hela tiden, även om det verkar paus, eller mera överläggning,  just här.

Jag har faktiskt utnyttjat hela den soliga dagen igår. Tre cykelturer åt olika håll. Kaffe, frulle, lunch och middag på balkongen, pluspoäng.
Datorn har haft mössan på.

Idag står jag jour till reception. Det är distriktsmöte Vasa Orden och många tillresande. I kväll är det Vasakväll och då är jag med och äter fin middag.

Vad hittar ni på en sån här dag?

💚 Ljus och Kärlek 💚

16 kommentarer:

  1. Wow! Vilket väder du har! Strålande :-) Härligt gröna gubbar och gummor också.

    Här är det slit och släp som vanligt idag. Denna dag är inte röd här, men den är åtminstone härligt blå :-D

    Ha en skön flygdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, strålande!
      Har nyttjat till max och gör än.!

      Radera
  2. De jobbar på de där gröna (gula?) gubbarna! Peter har besiktat vår husbil på morgonen och nu är vi hemma igen. Det blir ingen husbilstur eftersom det är en hel del som måste åtgärdas med den... Jag ska försöka vila upp mig från min förkylning istället!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krya på dig! Ja, se det där med bilar och husbilar, inte bara att köra. Men den blir väl lagad någon gång ;) Eller, var tid har sitt. Så är det för mig.

      Radera
  3. Så härligt med blå himmel och sol!
    Och visst är det skönt att kunna sitta på balkongen och njuta!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu förstår man varför "dina" parker är så vackra!
    TLC - Tender Loving Care. Och shorts i maj! Ser
    helt underbart ut. Här är det 13C och tredje eller fjärde
    dagen med "liquid sunshine". Börjar bli lite tröttsamt.
    Ha de så trevligt på middagen.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det månas om växtligheten i denna stan, tack och lov, för det är en fröjd att njuta av.
      Det kommer nog liquid här med, nån dag. Bäst njuta på menas en kan ;)
      Kram! Och tack!

      Radera
  5. Så härligt blå himmel och så fint de gör hos er. Här tittas det på resor och om en stund blir det långpromenad med Miss E. Egentligen borde jag städa men jag gör det i morgon i stället. Önskar dig en trevlig kväll och god middag!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. En resa är inte dumt. Men just nu njuter jag nuet.
      Tack och kram 💚

      Radera
  6. Det är tur att vi har de där gröna gubbarna som ser till att vi får det vackert i krukor och rabatter i parkerna.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Gillar parker.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  7. Visst är Lidköping vacker och grönytorna samt parkerna sköts verkligen med stor kärlek tycker jag. Kul att du kunde fota planteringsarbetet. Alltid kul att se "utvecklingen" från "ax till limpa" om man säger så.

    Helt underbart väder hos dig. Hoppas det fortsatte hela dagen hos dig, för det gjorde det inte här tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskoj att jag lyckades fånga ögonblicken!
      Strålande väder igår och även idag!

      Radera
  8. Alltså denna skira grönska och blå himmel - love it!
    Och så några gulgröna män :-)
    Fina bilder av fina dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu är det sommar. Äntligen. Efter vår, vinter, vår.

      Radera