onsdag, maj 24, 2017

Sommarnaglar och magnolia

God onsdagsmorgon!

Nu ska jag be att få skryta lite/mycket, över min nagelterapeut Annette.

De bidde riktigt somriga och korta naglar med massa energi i.
Och så här hela och fina nagelband har jag inte haft sen jag var ung. I många år har jag fått plåstra om mig och nästan smyga undan mina fingrar.
Sen 3,5 år tillbaka visar jag dem med stolthet. För mig är det ett välmående.

Asså, kolla, vilket hantverk / konstverk!

 Mitt andra uppdrag för gårdagen, var ett planeringsmöte på Kyrkans Gård och här hittade jag dessa vackra magnolior.

Och den här blå växten.

Idag har jag ett par andra saker att fixa och så är det torgmarknad. Solen skiner, så allting är bara underbart. Har svettats genom min kaffestund på balkongen. Nu grejas frukost!

💛 Ljus och Kärlek 💛

16 kommentarer:

  1. Verkligen tjusiga naglar - igen! Och supervackra lavendlar :-)

    Ha en braig lill-lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och vad bra att du hjälpte mig med blomnamnen, klart det är lavendlar, det är det som oftast, hihi.
      Braigt, det ska vi ha, ja å löppera.

      Radera
  2. Så fina naglarna blev! Och visst ser det trevligare ut när naglar och händer är välskötta!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, gör det det! Tack o kram!

      Radera
  3. Fint, testa att mixa dom häftiga naglarna med den blå himlen i en bild, tror det skulle bli bra.
    Händer ligger längre fram som utmaning hos gemsweeklyphotochallenge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, ska testa det! Åh tack igen, ska tänka på händer när det händer!

      Radera
  4. Vackra bilder som du bjuder på. Naglarna blev ju super. Jag har ingen färg på mina naglar men skulle behöva gå och få dom omsedda och omskötta ändå. Mina naglar bara spricker.
    Härliga blommor.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nagelvård är dyrt, men för mig betyder det mycket.
      Kram!

      Radera
  5. Vilka naglar du har fått. Synd att dina riktiga naglar växer. Tänk om du kunde ha dina fina naglar hur länge som helst.
    DMagnoliorna är en favorit på våren. Så vackert och hoppfullt! Stor vårkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju mina riktiga rakt igenom men såklart de växer. För mig håller de 6 v och tror nog mer egentligen.
      Vårkram!

      Radera
  6. Otroligt läckra konstverk! Tjejen är verkligen duktig:-) KOnstverken på ringfingren påminner dock en aning om ketchup och grädde måste jag säga;-)

    Underbar bild på magnolian - så himla vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grädde, kan jag hålla med om, men ketchup, nej. De är absolut inte röda. Mera jordgubbsglass.
      Tack tack

      Radera
  7. Grattis till dina fina sommarnaglar! Roligt att variera dem så efter tillfälle och årstid :D

    Kram

    SvaraRadera
  8. Väldigt vackra naglar! Sannerligen konstverk!
    Har aldrig haft sådana men beundrar alltid dina :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul och det är välmående för mig.

      Radera