torsdag, maj 18, 2017

Veckans ord: BLÅ 💙

God morgon, torsdag!

...sĂ€ger jag till Gems weekly photochallenge, med ett eller flera foton, som fĂ„r tolkas fritt. Uppfinnare till temat Ă€r fina Sanna   

Inte lĂ€tt att hitta nĂ„got BLÅtt denna veckan. Sa jag, nĂ€r jag började spĂ„na. Men titta!

En morgonfĂ€rsk balkongbild, med en del BLÅa blomster, i den turkosa interiören.
Solen skiner! Det Ă€r varmt och ska bli upp till 26 grader idag. HĂ€r har jag druckit mitt morgon-Zoega´s.

Min BLÅ kristallskĂ„l, som jag fick av jobbet, nĂ€r jag slutade.

Den BLÅ NĂ€ckrosen i repris.

 Min BLÅ gympaboll.

 Mina BLÅ Iittala ljusstakar, fast de ser turkosa ut.
Hederlig BLÅ Niveacreme.

Och sĂ„ Carina, med BLÅ dunjacka och BLÅ jeans, i repris.

Njut av den hÀr dagen, för den kommer inte i repris!

💙 Ljus och KĂ€rlek 💙

46 kommentarer:

  1. Du hittade ju mycket som Àr blÄtt! SÄ skönt med en kopp Zoega pÄ balkongen i morgonsolen!
    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄ Àr det ju alltid! Man tycker inte man kan komma pÄ nÄt och plötsligt, sÄ!
      Detsamma!

      Radera
  2. 26 plusgrader Àr inte illa om du fÄr ha det "ler" SÄdana temperaturer har inte jag haft Ànnu i maj (detta Är i alla fall) BlÄtt Àr en vacker fÀrg!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte klokt vad det skiftar. Det blir kallare i morgon, suck, men nu njuter jag idag!
      BlĂ„tt Ă€r flott kram 💙

      Radera
  3. Mycket blÄtt finns det - inte minst pÄ himlen :-)

    Ha en hÀrligt blÄ dag!

    SvaraRadera
  4. Mange fine bilder med blÄtt i.

    SvaraRadera
  5. SÄ trevligt det ser ut pÄ din balkong! Mysigt att slÄ sig ner dÀr med en kopp kaffe och njuta av dina blÄ blomster :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. SÄ mysigt du har det pÄ din balkong och vilken hÀrlig vÀrme som vÀntar er. Lika varmt rÀknar vi inte med men man ska inte klaga. SÄ mycket blÄtt du hittade ÀndÄ.

    Kram och hoppas himlen hÄller sig blÄ hela dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket fint, blĂ„tt och varierat inlĂ€gg och med blĂ„tt i olika nyanser och former. Roligt att se din fina balkong med sĂ„ mycket blĂ„tt. KristallskĂ„len kĂ€nner jag igen för den finns hos mig ocksĂ„, flitigt anvĂ€nd till mycket. Även ljusstakarna i blĂ„tt har ett hem hos oss. BlĂ„tt Ă€r ju min favoritfĂ€rg och det finns en hel del blĂ„tt hos oss och hos mig i klĂ€dvĂ€g.
      Vackert och varmt hos ocksÄ och Àven helgen ska bli sagolik med öuppemot +25. Bara att vÀnta och se.
      Önskar dig en fin torsdag.
      Kram!

      Radera
    2. Znogge: ja, visst Àr det! VÀrmen var helt fantastisk idag. Har varit ute jÀttemycket.
      Himlen höll sig halvblÄ hela dagen! Kram

      Radera
    3. Ditte: Vad kul att du ocksÄ har kristallskÄlen! SOM vi har vÀntat pÄ vÀrmen!
      Tack, dagen blev toppen. Kram!

      Radera
  7. BlÄtt finns lite överallt mitt bland oss. Du fann fina ting i blÄtt. Jag gillar ju rosa fÀrg pÄ klÀder men har alltid valt blÄa nyanser i mitt sovrum. Dock inte i vÄrt sovrum i Spanien. Ha det bra// kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar rosa och det nog mer Àn blÄtt. Men Àr vaken för alla fÀrger.
      Kram!

      Radera
  8. Du hittade ju mycket blÄtt till dagens tema. Den blÄa nÀckrosen Àr vÀrd att visa i repris!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÀckrosen Àr speciell, ja! Kram

      Radera
  9. Kul inlÀgg med mÄnga blÄ saker. Jag har tyvÀrr inte haft tid att vara med pÄ temat pÄ sistone. Men söndag Àr vÀl sista dagen, eller?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söndag Àr sista dagen, precis.
      Kram

      Radera
  10. Visst hittade du en hel hop med blÄ ting!
    Balkonghörnan ser vÀldigt inbjudande ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den gillar jag skarpt. Myser mer Àn gÀrna dÀr.

      Radera
  11. SÄ hÀrligt pÄ din balkong! BlÄtt ch turkos passar fint ihop!
    Du fick ju till det med mycket blÄtt
    det gör gott
    :-) krtam

    SvaraRadera
    Svar
    1. JodÄ, man fÄr tÀnka efter, sÄ gör det före.
      BlÄtt Àr flott (flÄtt)
      Kram

      Radera
  12. Hoppas det nu Àntligen blir vÀder som passar till att vara pÄ din blÄ balkong!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag var det kanon, hoppas det fortsÀtter!

      Radera
  13. Mycket vackert blÄtt i dina bilder! Det Àr en fÀrg som gör sig bra med det mesta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det Àr en behaglig fÀrg!

      Radera
  14. BlÄtt glas Àr verkligen snyggt.

    SvaraRadera
  15. Du Àlskar din balkong lika mycket som jag. Det syns verkligen! Den Àr ju som en oas, precis som hemma hos oss.

    GlasskÄlen Àr otroligt vacker - en perfekt present som nu blir lika perfekt bloggfoder:-)

    ÅssĂ„ blev det en rolig nostalgitripp ocksĂ„ - Nivea. Har inte sett krĂ€men pĂ„ Ă„r och dag - Ă„ nu dyker den upp hos dig. Nivea Ă€r verkligen en gammal klassiker - har dock aldrig anvĂ€nt krĂ€men.

    Ett topen inlÀgg i blÄtt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, I do.
      Nivea, visst Àr det hÀftigt! Den Àr rÀtt sÄ fet, men passar bra till armbÄgar och knÀn.
      Tack 💖

      Radera
  16. Nice collection of blues. Thank you for sharing.

    SvaraRadera
  17. Den som söker han finner ... du hittade ju massor med blÄ saker! En hÀrlig varierad blandning - bra jobbat!
    Kram

    SvaraRadera
  18. HĂ€rliga BLÅ foton! HĂ€rlig balkong, den skulle jag kunna sitta pĂ„ i timtal ;)

    SvaraRadera
  19. Det fanns mycket blÄtt hos dig!

    SvaraRadera
  20. Slutligen hittade du ju mycket blÄtt i himmel, blommor, boll, jacka m.m.
    Bra jobbat! SkÄlen Àr fin!
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  21. Nice collection (most I like your balkon) - a daily life without blue is unthinkable ;-)
    Have a good blue week

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, yes, I love my balcony! Blue is everythere.
      Have a good blue week you too, thank you!

      Radera
  22. Du hittade mÄnga blÄ saker! Den blÄ skÄlen Àr underbart vacker!

    SvaraRadera