söndag, juni 25, 2017

Grattis Peter 💙 - och sĂ„ Ă€r det Skyltsöndag!

Gomorron 💙

Peter föddes en onsdag för 17.532 dagar sedan och efter Midsommar.

Mina tvÄ förstfödda barn Àr sÄledes födda med 3 dagars mellanrum och Àven 3 Ärs mellanrum.
Behöver vÀl inte sÀga att vi slog ihop kalasen, nÀr barnen var smÄ.

Den hĂ€r skylten har jag lĂ„nat frĂ„n FB-gruppen "Du vet att du Ă€r  frĂ„n VĂ„rgĂ„rda..."

NÄgra foton frÄn Limtorget hÀr i gamla staden. Bredvid dörren sitter en skylt.

Och hÀr Àr skylten. Huset hette Vissel-Petters. Han mÄtte ha varit en glad prick.

En fin och lila affÀr i Lidköping.

Kanske man behöver panta mera efter Midsommarens fröjder?

Den hÀr skylten fotade jag medans jag Àgde bilen. Numera tankar jag ingenting lÀngre (jo, ljusenergi)..

IdĂ©en med Skyltsöndag handhas av förtrĂ€ffliga BP.

💙 Ljus och KĂ€rlek 💙

25 kommentarer:

  1. fina skyltar & ett STORT GRATTIS till sonen din :) hurra hurra Ä fin söndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra, för di barna 💙 Tack, Skoj att skylta.
      Kram!

      Radera
  2. GRATTIS till sonen! :-)

    HÀrligt skyltat ocksÄ denna söndag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! 💙 Japp, kul att du gillar!

      Radera
  3. Hoppas att din son fÄr en fin födelsedag! Tur att det finns skyltar av de olika slag. BÄde roliga, trÄkiga, tÀnkvÀrda, kluriga, fantastiska ect, ect...
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, han fÄr sÀkert en fin dag! Ja, det Àr skojsigt med skyltar. Och snart fÄr jag se utlÀndska!
      Stor kram 💙

      Radera
  4. Grattis till sonen :)
    Kram och trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att Peter fÄr en fin dag. Grattis till honom!
    Mina tvÄ Àldsta Àr födda med tvÄ dagars och tvÄ Ärs mellanrum 2/12-61 och 4/12-63.
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. SÄ roligt att se mer av Linköping. Du sÀtter staden pÄ kartan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, fina Lidköping vid VÀnern!

      Radera
  7. Grattis till födelsedagsbarnet!
    Trevliga skyltar bÄde frÄn dÄ och nu ... Vissel-Petter ... kul namn!
    Ha en fin fortsÀttning pÄ dagen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Dagen har varit skiftande, sÄ ock jag. Men det blir bra till slut.
      Nu hÀnger det klÀder lite varstans och strax hÀmtar jag resvÀskan i kÀllaren, Àntligen ;)
      Kram

      Radera
  8. Ja,Grattis till födelsedagsbarnet! Gillar skylten med "frihet i tanken", kul idé! Har du sÄlt din bil?
    Å snart ska du ut pĂ„ Ă€ventyr,sĂ„ roligt! HA en bra resa!
    Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Volvolina trivs hos en annan familj med lite mer anvÀndning för den.
      MĂ„ndagskram

      Radera
  9. Grattis till sonen och grattis till hans mor:-)

    HĂ€rliga skyltar. Gillar alla skarpt! Är speciellt förtjust i "Vissel-Peter" - hĂ€r tĂ€nker jag pĂ„ fotboll ocksĂ„ sĂ„klart;-)

    DÄ lila Àr en av mina favofÀrger Àr det ju sjÀlvklart att jag tycker om den skylten:-)

    En vÀlldigt frÀsch container för PET-flaskorna - ser inbjudande ut, att slÀnga flaskor alltsÄ.

    Med frihet i tanken - det var en vÀldigt fyndig affisch tycker jag - annorlunda. SÄn't gillar jag:-)

    1 000 tack för fin skyltning och lÀnken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din, som vanligt, utförliga kommentar, alltid skoj att lÀsa!
      Nu har jag flygbrÀnsle i tanken!

      Radera
  10. Trevligt att fÄ se mer av Lidköping bÄde i slyltvÀg och i övrigt. Och visst Àr det en vacker gammal stad med mycket historia runt sig.
    Stort grattis till sonen pÄ födelsedagen. Ja, det blir ett pyssel nÀr barnen fyller Är nÀra varandra i tiden. Vi har ju vÄra pÄ samma dag, men dÄ firade vi med slÀkt och vÀnner och veckan dÀrpÄ hade de alltid var sitt kalas för sina vÀnner. SÄ Àr det Àn idag...
    Ha det gott och trevlig resa.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu vÀntar jag pÄ nÀsta barnbarns födelsedag i juli. MÄnga sommarbarn.
      Tack, kram!

      Radera
  11. TÀnk att bli grattad i bloggen, vilken Àra :) Sen tycker jag du fick in en fin smÄstadskÀnsla i bilderna med dina skyltar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Àr det en Àra ;)
      Tack, jo det Àr tacksamt, finns mycket fint i min stad.

      Radera
  12. Stort leende hÀr. Min Don var Vissel-Don. Han visslade jÀmnt;
    tror inte han visste att han visslade och jag blev sÄ van att jag
    inte mÀrkte visslandet. "Med frihet i tanken" - toppen !!!
    -Jag brukade kunna vissla "Estrelita", t.o.m. de högsta tonerna men inte mer.
    Gamla lÀppar??? :) Du fÄr en underbar resa, det vet jag. Kram frÄn
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, Ruth, nog har jag en del nya paltor, sjĂ€lvklart, vad vill inte en kvinna ha? I alla fall jag. Älskar klĂ€der! Men tycker aldrig jag har nĂ„got att sĂ€tta pĂ„ mig Ă€ndĂ„. Kanske beror pĂ„ att jag inte Ă€r mannekĂ€ng lĂ€ngre, haha.
      Tack sÄ mycket, och kram till dig, Ruth! Vissla pÄ!

      Radera
  13. Det var en vacker och kÀrleksfull skylt till Peter!
    Och den dÀr gamla texten Àr fin.
    PantamerasÄngen har jag ocksÄ hört :-)
    Kramar och önskar dig en fin resa!

    SvaraRadera