tisdag, juli 04, 2017

Ovan där - London till Stockholm

Bore da! God morgon!

Så var den mycket trevliga resan till Wales till ända. Fullmatad med intryck och intressanta betraktelser och iakttagelser, av en duktig guide, boende i Wales. Som kunde berätta om hur britterna har det och tänker i vardagslivet. Skoj med reflektioner. Kan varmt rekommendera Lena.

Jag steg in genom min dörr klockan 03.45 i morse och en timme senare fanns jag under täcket. Vaknade klockan 09. Känner mig som en nattskiftare, men har inga aktiviteter idag. Har druckit mitt Zoega´s på min soliga balkong med blandad kvalitet på blommorna. Smällar man får ta.

Min bloggvän/guide Lena Dyche - med bloggen Lena i Wales - och jag i Aberaeron´s hamn och med de färgglada husen. Till skillnad mot många grå hus, som vi såg i andra byar /städer.
Vi hade en del gråväder och regnstänk i början av resan, men senare övergick det i solsken och jag blev faktiskt solbränd på nacken.

En bild från strandpromenaden i Llandudno, där vårt första hotell låg, högt upp och alldeles vid havet.

Hotellet.

Ja, då backar jag lite och här befinner vi oss på flygplatsen Gatwick i London, med en rejäl lunch, eller hur? En slags grön pizza med skinka, mums, men min lilla mage orkade inte allt.

Måltidsutsikten, inte dum, va?

I Norwegian planet. Jag fångade solen ovan molnan!
Ser du gubben, eller mera ett djur med nos, där bredvid till vänster?

Fina moln ovanför England.


Jag älskar himlabilder. Och så att man kan surfa på flygplansläge, häftigt.

Vi flög från Stockholm till Manchester på ditvägen och från London hem.
Jag är nöjd och belåten, om än lite trött nu. Får smälta alla fina minnen, det är ju det som är poängen. Och min mobil har en del ytterligare bloggfoder. Mycket har jag redan lagt på Instagram och FB, så lättvindigt.

Tack för att ni följt med mig på resan och tack kompis Britt-Marie. Vi har haft jättekul, och alla medpassagerare var jättegulliga.

En extra tanke till min salig make, som har födelsedag idag 💖

💚 Ljus och Kärlek 💚

8 kommentarer:

  1. Välkommen hem!!! Med andra ord så är du mycket nöjd med resan som jag verkligen hoppas att du skriver om mycket mera än vad du hunnit med hittills. Wales är ju faktiskt ganska så "exotiskt" för oss svenskar. Inte många som väljer det landet för en semester. Så som sagt - jag ser med spänning framemot ditt samlade bloggfoder:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, BP. Idag var du den första modiga kommentatorn ;)
      Jag ska med nöje berätta om resan, den var mycket annorlunda. Blommande grönska, kanske lite duggregn hit och dit, däremellan starkt solsken.
      Men, så kulturen. Wow.

      Radera

  2. Välkommen hem efter en fantastisk resa som jag förstår. 😚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Comsi Comsa!
      Fantastisk resa 💖

      Radera
  3. Förstår att du haft en intressant resa, med massor av intryck! Jag ser inget på Insta (det är Peter som sköter Insta, jag fokuserar helt på bloggen ;)) men gissar att du kommer lägga ut lite mer framöver här också, när du har vilat ut. Det ser jag fram emot! Ha det fint! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, här kommer mera bilder. Godnattkram!

      Radera
  4. Härliga molnbilder! Det ser ut ha varit ungefär samma väder som här hemma. Gott att vara hemma förstås men härligt med alla minnen!
    Godnattkram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att det var toppenväder i Sverige. Jo, vädret är liknande, dock mycket grönare i Wales och året om, dessutom.
      Godmorgonkram

      Radera