tisdag, augusti 22, 2017

Rejält åskväder och skyfall

God tisdagsmorgon!

Vaknar till en solig dag, men bilderna visar gårdagens dramatiska åskväder.
Jag trodde nästan att mina pelargoner hade brutits av i de kraftiga skurarna, men de är tydligen livsstarka!

Detta skådespel visade sig precis när vi/Con Brio Gospel genrepat färdigt i Otterstads kyrka ute på Kållandsö,nära Läckö slott.
De två milen in till Lidköping sniglade sig fram - på den i övrigt smala och kurviga vägen - i skurar utan dess like och med blixtar och dunder längs hela vägen.

Jag tog tre bilder på raken, och ni får dem alla!
Men visst är väderfenomenet vackert! Här är klockan 21.15.

Här har vi precis sprungit ut ur kyrkan, snabbt till bilarna, för att undgå blötan.

Japp, jag var till sjukgymnasten igår också och fick akupunktur med ström i. Och en del övningar för mina trötta muskler, som blivit överbelastade på ett eller annat vis, som jag inte vet om.
Men, det finns bot, tack och lov.

Om ett par timmar ska jag  ta tåget till foten av Kinnekulle. Till Källby, närmare bestämt. Väninneträff, mysigt. Och jag går en bloggrunda när jag är hemma igen. Kram, alla finisar!

💚 Ljus och Kärlek 💚

13 kommentarer:

  1. Visst är himlen fascinerande - den är större, mäktigare än vad man kan tro. Jag tycker personligen det kan vara ganska rogivande att bara titta på moln ibland.
    Hoppas att du får en bra dag tillsammans med din väninna.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Härliga, vackra och mäktiga bilder.
    Det är fint att titta på olika väderfenomen, men att uppleva åska på nära håll gillar jag inte.
    Ha en finfin dag vid foten av Kinnekulle.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka dramatiska men fina bilder!
    Hoppas du har haft en trevlig dag med dina väninnor!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vädret kan man inte göra nånting åt. Verkligen mäktiga bilder på åskvädret!
    Hoppas du haft en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Åskväder är så oerhört vackra, tycker jag. Man riktigt känner naturens enorma krafter. Vi hade ett mycket kortvarigt litet åskväder här häromdagen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga bilder! Här har det också åskat i dag, men skyfallet uteblev.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Åskoväder över ön här idag också! Till och med strömlöst ett kort tag. Måttligt med regn nu på kvällen, annars bara åskan. Nu packar vi vidare, och snart är det öland. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fantastiska bilder från ovädret! Totalt surrealistiska. Ungefär som om en ufo håller på att landa. Tänkte osökt på filmen Twister här...
    Å vi har som vanligt inte fått nå't alls - förutom grått då;-)

    Bra att du fick hjälp hos sjukgymnasten. Akupunktur med ström har jag också tagit någon gång. Kändes underligt, men skönt. Den hjälpte visserligen inte mot min onda rygg, men känslan var ganska coolt - eller varmt snarare;-)

    SvaraRadera
  9. Här kommer ett gemensamt tack för alla kommentarer! Jag fångar det soliga vädret innan jag beger mig på bloggvandring!
    Kramar 💛 💛 💛

    SvaraRadera
  10. Grymma molnbilder, riktigt avis

    SvaraRadera
  11. Riktiga kanonbilder, dramatiskt vackra!

    SvaraRadera