mÄndag, augusti 21, 2017

Glad mĂ„ndag 💛

God och glad mÄndag!

Idag skriver vi den 21 augusti och konstaterar att det Àr en tredjedel kvar av sista sommarmÄnaden. Hemkommen frÄn vÀrmlandsskogarna, det Àr jag, och med sjÀlen full av goda energier. Förutom mysigt umgÀnge med mitt yngsta barn, sÄ ingÄr ju hennes goe make, hönsen och hunden och att jag fÄr husera nattens timmar uppe i det sköna ombonade loftet.
Allt, mitt ut i skogen.
GlÀdje.

SÄ, vad vÀljer jag för glad-mÄndags-bild till detta?

Jo, en fÀrgglad svamp, som vi gick förbi. Visserligen giftig, men sÄ Àr det ju i livet. Allt Àr inte tillÄtet, utan, se, men inte röra.

Ett par bonusbilder pÄ vovve, som gÀrna vill busa med MÄrrMÄrr.

Diego, alltsÄ. Hej hej! Lek med mig! NU!

Det hĂ€r Ă€r mitt bidrag till fina bloggvĂ€nnen Caritas "GladMĂ„ndagsTema".

Och jag vandrar vidare ut i denna mÄndag, med besök hos sjukgymnast (spÀnnande att se vad hon kommer fram till), ett besök hos distriktssköterskan och senare en svÀng till körövning i Otterstads kyrka inför onsdagskvÀllens konsert.

HÀcken full, nu fÄr jag vila mig lite.

💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

20 kommentarer:

  1. Hoppas att det kommer att gÄ bra med alla mÄndagsaktiviteterna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det verkar som du haft det skönt i de vÀrmlÀndska skogarna.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Det Àr sÄ hÀrligt att gÄ i skogen!
    "Ack VÀrmeland du sköna ...."

    HÀr vÀntar vi solförmörkelse, en sÄdan som inte
    hÀnt pÄ 99 Är. Varningar överallt att att inte
    titta pÄ solen utan specialglasögon.
    Skall bli intressant att iakttaga Àven utan att titta.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det Àr det!
      Vad spÀnnande med solförmörkelsen!!
      Fast, iakttaga utan att titta? ;)
      Kram 💛

      Radera
  4. En sÄdan hÀrlig svamp, ser lite ut som en boll som blivit "misshandlad" av en hund :-)
    Och en söt hund har vi ocksÄ hÀr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, svampen lyste stark i det gröna!
      Kram 💛

      Radera
  5. Vilken hÀrlig helg du har haft hos dotter.
    Och Diego ser verkligen ut att vilja busa :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att du har kören! VÄr kör drar inte igÄng förrÀn i början av september, sÄ vi har lite "sommarlov" kvar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev tidiga, för vi har konsert i morgon redan!
      Kram 💛

      Radera
  7. JÀttefint bidrag och Àven jag hÀnger pÄ den hÀr Glada mÄndagen. FÀrggrant bidrag och det gilla jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. FÀrger piggar upp en mÄndag.
      Kram 💛

      Radera
  8. Giftiga svampar Àr oftast giftiga, lite skumt, men du har rÀtt vissa saker ska bara beskÄdas. Sova pÄ loftet lÄter ju jÀttemysigt och vilken söt hund som vill busa med dig ,-)))
    MÄnga trevligheter för dig att se fram emot bla kören.
    Ha det jÀttefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar att sova pĂ„ det loftet. SĂ„ ombonat.
      Kram 💛

      Radera
  9. Du - det vackraste svamparna Àr konstigt nog alltid giftiga. Undrar varför... Det borde ju vara tvÀrtom kan jag tycka.
    Sedan gillar jag din fÀrgglada jacka som har samma fÀrg som min vinterkappa jag köpte ifjol. TvÄ fÀrgglada "tanter" brand panschisarna som verkar föredra grÄtt och svart;-)

    Diego (Maradona) Àr för söt han:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De giftiga svamparna skriker nog "ta mig" haha...
      Diego-MĂ„rrMĂ„rr 💛

      Radera
  10. Synd pÄ den fina svampen... I och för sig gillar jag att peta pÄ sÄnt som jag inte fÄr röra, men dÀr nÄnstans gÄr grÀnsen ;-)
    Fina Diego! Vacker bild :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, Àr du lite olydig??
      JodĂ„, fine Diego 💛

      Radera