söndag, augusti 20, 2017

Skyltsöndag - Wales

God morgon!

Nu kör jag sluttampen på Walesskyltarna. Men, man vet aldrig 😁

Det var ett tag sen, så det är nog snart öppet igen. Fast inte just idag, för det är ju söndag 😀

Ja, vem kom först? 😁 Därom tvista de lärde.

 Så var det då sagan om "Alice i Underlandet".
Statyn finns i den första stan som vi besökte och hade vårt hotell.

Lite att läsa om sagan, för den som kan förstora upp bilden.

"Skyltsöndag" är uppfunnen av Pumita och förvaltas av fina BP.
Och detta inslag är förinställt, då jag med stor säkerhet inte är hemma ännu.

 💙 Ljus och Kärlek 💙

10 kommentarer:

  1. Fina bilder ifrån Wales. Där har jag aldrig varit, men skulle vilja.
    Hoppas att du har det jättefint hos barn och barnbarn.
    Trevlig söndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefint i Wales, rekommenderas!
      Jag har haft det fint.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Trevlig tolkning som vanligt och fina bilder från Wales. Hoppas att du har det bra på din lilla minisemester.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har haft det fint.
      Kram 💛

      Radera
  3. Hoppas du har fler skyltar från Wales kvar, för jag gillar dom skarpt. Älskar ju utländska skyltar som skiljer sig en aning från våra här hemma.
    Trästatyn är enorm ju. Här var det tekannan jag la märke till först. Vi har en liknade nämligen, fast mindre och i porslin;-)
    Lyckades inte förstora upp sista bilden men de två l-en i loggan påminner om öronen i Playboy-symbolen.

    Tusen tack att du återigen väljer att skylta trots att du inte är hemma. Det tackar jag verkligen för:-) Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns fler statyer i Llandudno om sagan om Alice i underlandet. Sägnen sägs att sagan uppstod där. Skylten under är en förklaring på engelska och walesiska. Synd du inte kunde förstora.

      Radera
  4. Härliga skyltar från din resa i Wales! Häftig trästaty!
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina och roliga skyltar från din resa och de är ju alltid roliga att ha kvar senare som minnen. Statyn av Alice i Underlandet var verkligen rejäl. Och visst minns och kan jag sagan...

    Kram!

    SvaraRadera