tisdag, oktober 17, 2017

Bilder från festivalen i lördags!

God morgon och nu är jag hemmalandad och är mitt upp i vardagen.
Måndagens guldkanter, upplevde jag förstås igår.

Den sista kanten var elvisträningen på Kyrkans Gård.
Och ett trevligt besked.

Här är bilder från lördagens evenemang i Fagerås. Vi gick på konserter hela dagen lång. Började här i Equmeniakyrkan klockan 11.15 med gruppen Gson Gospel.

Därefter förflyttade vi oss till Baptistkyrkan och gruppen Goba Gospel.

 Tog en paus och fikade, sedan blev det Församlingshemmet och Carlstad Traditional Jazz Band.

 Här är vi i Fageråshallen och lyssnar på Andreas Jonsson & The Pink Cadillac Band. 

 Senare Fageråshallen igen och några örebroare, One Way Brothers.

 De sista vi lyssnade på var "äkta" värmlänningarna Heatland Boyz, som sjöng varierad repertoar med Ted Gärdestad och Sven-Ingvars, på Biblioteket. Fantastiska röster på de här två killarna!

Svårt att betygsätta alla, och vi var så nöjda , musik hela dagen, Sarah, hennes svärmor Ulrika och så jag. Mycket folk i farten i det lilla Fagerås och på kvällen lyste marschaller så fint längs vägarna. Och massa motion fick vi.
Och korv och hamburgare "på stan" och middag hemma hos Sarahs svärföräldrar lite senare.
En rolig återblick i min dagbok!

Häpp, nu ska jag snart till Hörselvården och kolla upp en sak. Senare är det förberedelseträff på Kyrkans Gård inför söndagens kyrkvärdskap. 
Ja, se - inga döa punkter här.

💛 Ljus och Kärlek 💛

16 kommentarer:

  1. Så mycket trevligt du hinner med :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej verkligen inte, du hinner med mycket! ,-))
    Härligt ser det ut.
    Det måste vara så kul, musik är ju glädje och att sjunga tillsammans är härligt, vilken glädjekick!
    Fina bilder ,-)
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är olika perioder, just nu har det varit mycket, och det är skoj.
      Kram

      Radera
  3. Det var mycket musik en och samma dag, härligt. Det ger så mycket att både sjunga och eller lyssna på sång och musik.
    Hoppas att det går bra på hörselvården.
    Fina bilder.
    Nu får vi se om det går att få in denna kommentar, har försökt förut, inte lyckats.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en fartfylld dag, och omväxlande, hela dagen!
      Roligt att se din kommentar!
      Kram

      Radera
  4. Vad härligt med så mycket sång och musik. Och visst ska musik byggas utav glädje. DEt visar dina fina bilder också på.

    Önskar dig en bra tisdag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! Det ger så mycket energi och glädje.
      Tack o kram!

      Radera
  5. Så mycket härligt du hann med under din helg! Musik är verkligen till stor glädje :D

    Kram och fortsatt god tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det vart en hel del.
      Tack och kram! <3

      Radera
  6. Så fina bilder från festivalen!
    Det är full fart på dig. Inte undra på att du inte hinner läsa.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte så konstigt. Jag får hia mig lite, och läsa, läge för det nu.
      Kram

      Radera
  7. Med andra ord så var Gospelhelgen helt i din smak:-) Jättekul!!! Å Elvisträningen på det, inte dumt alls!

    Det förvånar mig en aning varför det är så få killar som sjunger i Gospelkörer, det gäller ju "worldwide". Lite märkligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gospelhelgen innehöll ju även Rock och Jazz, så det blev en fin blandning.

      I Gospelkyrkorna i USA, därifrån gospel härstammar, finns det många män, som sjunger och det så suveränt.
      Det finns ju annars alltid med några tenorer och basar. Fast det är alltid fler sopraner och altar, och det är kvinnor. Männen spelar hellre något instrument.

      Radera
  8. Svar: Skrattade gott åt ditt svar till vinet Prescription. Å jag som trodde att socker inte är bra och borde inte ordineras via recept - hahaha:-)

    PS. Söta viner och annat sött i dryckesväg är det värsta jag vet. Så nu vet jag att jag inte ska göra mig besväret att köpa Prescription - med eller utan recept;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så kul att smaka det vinet. Det var inte som dessertvin, det var 10 g socker, men för sött som matvin.
      Nej, det får inte smaka saft.

      Radera