tisdag, oktober 10, 2017

Donationsveckans andra dag

God morgon!

Igår jobbade jag som volontär i sjukhusets entré. Där var det rörigt, minsann, en massa ombyggnationer, en annan väg att ta sig in på och gubbar som bytte lampor i taket, och således stod på höga stegar.
Térört, på ren skarabörska.

Jag hann inte bekanta mig med rödakorsdamerna och ställa iordning, förrän en radioreporter dök upp, hux flux. Hon hade förstås sett informationen i lysdioderna till infartsvägarna i Lidköping angående Donationsveckan. Precis som läkaren ville ha det.

 Här har reportern från Radio Skaraborg tagit fotot. Och, jag kom med i förmiddagsprogrammet, det gäller att vara flexibel.

 Här har en patient, som jag pratande en bra stund med, tagit detta fotot. Hon hade många egna intressanta erfarenheter av donation. Det är så härligt att höra folk berätta.

Och här är ansvariga donationsläkaren och -sjuksköterskan på bild i lokaltidningen.

Igår kväll kunde jag kvittera ut material från MOD, Post Nord hade "bara" tagit tre dagar på sig med paketet. Plockade i materialet. Sen cyklade jag till Gospelträningen av Elvislåtar. Det gav energi.

Så idag har jag en blå MOD-tröja, så jag inte blir förväxlad med Röda Korset 😀
Tjingeling, nu cyklar jag strax iväg till morgonpasset på sjukhuset igen!

💓 Ljus och Kärlek 💓

12 kommentarer:

  1. Era insatser och ert jobb är verkligen så viktiga så stor heder åt er alla!

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen i farten ,-)))
    Det här är ju SÅ viktigt och du ett levande exempel på hur det är, som donator och mamma till dotter som fått organ, tror det är jättebra för då kan du föra fram donation ännu mer ,-)
    Mer energi att cykla o sjunga, det tror jag plus energi från Donationsveckan.
    Det låter kanon det!
    Ha det nu fortsatt fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Ni gör verkligen ett bra jobb :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har fullt upp, må jag säga. Men jag förstår att det fyller på energi också att veta att det man håller på och sysslar med gör nytta och skillnad för medmänniskor.
    Att hämta energi och glädje från sången, gör också sitt till och ger kraft att fortsätta.
    Fint att du orkar.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Det är en fin sysselsättning du ägnar dig åt just nu. Och VIKTIG! Lycka till med Elviskonserten så småningom!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt och så viktigt att "Donationsveckan" uppmärksammas så bra. Roligt att du var med i intervjun för du har ju verkligen god erfarenhet av detta.
    Önskar dig fortsatta bra "donationsdagar".
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Du är alldeles otrolig, jänta! Och ditt soliga leende finns alltid.
    Och cykla till och från ....
    Beundran utan gränser kommer från

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Tack för att du finns. Tänk om fler var som du som engagerar dig i så viktiga saker. Hade önskat att jag hade fått vara med på Gosspelsträningen. Älskar bara Elvis låtarna sååå.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  9. Det har varit en lång dag, så jag tackar alla samfällt. Det har varit roligt och berikande, men många nya intryck gör att man vill koppla av.
    Så, ha en skön kväller, må så gott och ett stort hjärta till er alla!

    SvaraRadera
  10. Du och många andra gör en SÅ viktig insats då ni berättar om era erfarenheter. Kram och kärlek för det <3

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar bild på dig! Åsså fick du vara med i tidningen också! Underbart! Mera MOD säger jag bara!!!

    PS. Personligen tycker jag att din röda t-shirt med väldigt passande text syns rejält! Hoppas få se din nya blåa t-shirt också och hoppas att den är lika slående som den röda. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var t.o.m. med i radion! I förmiddagsprogrammet, en längre intervju.

      Radera