fredag, oktober 20, 2017

Trôkväder!

God fredagsmorgon!

Jag visar en verklighet från igår. Strålande väder, blå himmel, solsken.
Idag är det HELT annat, så nu får jag suga på gårdagskaramellen.

Idag, och några dagar framöver, är det rent ut sagt trôkväder. Mulet, grått, regn. Men, med positiva grader, alltså fortfarande plusgrader, ungefär 8 - 9 stycken.

Igår solade jag på balkongen mellan tvättstugevarven. Och beundrade trädens färgprakt.

Den här oasen ligger ganska nära min port och här har jag suttit mången gång i eftermiddagssolen.
Just vid fototillfället, var det fortfarande skugga.

Lite senare kom solen och förgyllde växtligheten. Se, vilken skillnad det blev!
Bättre eller sämre fotomässigt? Ja, det kan en fråga sig.

Men nu är det som det är och jag har en massa ärenden ner till stan, så det blir regnhuvan på.
Ha en härlig fredag, alla glada och ledsna, kram kram!

💙 Ljus och Kärlek 💙

26 kommentarer:

  1. Det var samma hos oss igår lite mer än halva dagen.
    Sådan glädje att få se en klarblå himmel och sol.
    Men sedan kom regnet och i dag är det dimma också.
    Nå, vi får ta det som det är :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lever i gårdagens nu idag ;)
      Jag har faktiskt sluppit regnet, så jag är ändå nöjd över fredagen!
      Kram

      Radera
  2. Visst njuter en extra av solen nu när den tittar fram. Stockholm har i flera dagar nu bjudit på härligt solsken och jag passar på att var ute så mycket som möjligt och ägna mig åt "trevligheter".
    Roligt med dina foton där solen var mer framträdande på det ena och färgerna också skiljer sig åt.

    Önskar dig en trevlig fredag.
    Soliga kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att experimentera med fotona!
      Inte alltid som solsken gör sig bäst.
      Tack och ha det så gott! Kram

      Radera
  3. Fint att se lite soliga höstbilder :=) Hos mig har solen inte visat sig så ofta denna höst. Men just idag har vi strålande soligt väder och då kan jag inte annat än att dra på smilbandet av förtjusning.
    Fredagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt nöjd över ganska många soldagar och denna dagen blev helt OK, även om grå.
      Fredagskram!

      Radera
  4. Så underbart vackert du har det! Njutning för ögat.
    Hösten är en härlig tid. Har haft kyliga mornar med
    soligt och varmt på dagarna. Solen går ju lite högre
    här än på dina breddgrader, så värmer skönt.
    - Frukostdags strax -

    Ruth i Virignia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten är som den är. Ibland mycket vacker, ibland gråmulen. Nu hade jag tur och fick dessa fina bilder igår, som jag inte fått idag.
      Kram!

      Radera
  5. Vilken härlig plats att slå sig ner på och njuta! här har vädret omöjliggjort utomhusvistelse dock.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det finns flera mysiga oaser i området. Allt beror sen på vädret.
      Kram <3

      Radera
  6. Helt underbara bilder! Å tänk så mycket en blå himmel och sol kan göra, inte bara med oasen, som är otroligt fin!!!
    Här var fint både igår och idag, fast några mål hade vi allt. Är mest glad för att vi klarade nattens frost med 1,1 grader tillgodo;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, älskar fint väder, jag är en sommarperson.
      Lycklig för varje solig dag.
      Nöjd ändå, med idag.

      Radera
  7. Jag gillar ju inte hösten, men dina foton var verkligen jättefina!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar inte så mycket heller, men när det är fina färger, får det gå an.
      Kram

      Radera
  8. Du fångar det vackra och förenar nytta med nöje.
    Inget tråkväder här idag. Hoppas dina ärenden gick svint och med gott resultat! Önskar dig en trevlig helg!
    <3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, idag tar jag igen mig, efter en livlig gårdag! Allt är avbockat.
      Kram 💚

      Radera
  9. Skönt att ha solskensbilder att ta fram och njuta av när verklighetens väder är grått och trist!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, för nu skiner solen idag igen!
      Tack och kram

      Radera
  10. Härliga bilder av hösten. Ja, det kan bli stor skillnad på en bild om man tar den då solen skiner eller inte. Skönt att ännu kunna sitta på balkongen och njuta.
    Vi har sol idag och det känns underbart. Lite kallt, bara 2 plusgrader i morse.
    Trevlig helg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är frågan, det. Vi vill ju gärna se soliga bilder, men färgen bleknar liksom bort lite.
      Tack detsamma och kram

      Radera
  11. Vilka härliga bilder! Hösten kan verkligen det där med att vara vacker :-)
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojomen, hösten är vacker, lugna fina färger. i motsats till de pockande på våren.
      Detsamma!

      Radera
  12. Hösten kan ju vara sagolikt vacker, vilka härliga bilder ,-)
    Förstår att du njuter, det gör jag också.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en får passa på och ta kort när det är som vackrast.
      Kram

      Radera
  13. Vilka härliga höstbilder, jag har haft några sådana dagar hos mig med. Verkligen njutit av dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dessa dagar är bra mycket bättre än regnet.

      Radera