fredag, november 24, 2017

Black Friday, En köpfri dag eller Lyxresa?

Gomorron, gomidda, gokväll!

Min sms- och mailkorg är överösta av erbjudanden om Black "nånting" och idag är det som värst.
Dessutom sms, som detta, som jag även fått vid tidigare tillfälle.

Googlade på telefonnumret jag fick i sms. 

"Du har vunnit lyxresa till Malta för bara 3995 kr.
Avregistrera... o.s.v. Avsändare Lyxresa"
Det är bara att radera, utan att vara nyfiken på länkar och avregistrering! Vår värld är full av spam och skit.

 Bättre att visa foto på några av mina fådda kärleksörter!

 Så här ser två av mina orkidéer ut och en tredje gul är på gång. De blommar om och om igen, och om igen, hur länge som helst.

Jag städade klart min klädröjning och sen tog jag fram snabeldraken och körde ett rum. Det får bli ett rum i taget, detta är min ryggs fiende nummer ett.

Ha en fin fredag, alla!

💖 Ljus och Kärlek 💖

12 kommentarer:

  1. Ja fy, man ska passa sig för sånt som verkar för bra för att vara sant. Det är oftast det och sen har man problem...

    Superfina lavendlar! :-D

    Du kanske ska investera i en sån där grej som var årets julklapp 2015 - en sån där dammsugarpuck?

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är mina lavendlar tjusiga! Speciellt när just du, tycker det ;)

      Jag har redan kollat på en sån där puck, men den tycks inte gilla mattor, så då gick den bort. Och min superfina batteriddrivna Elextrolux Ergorapido, där är batteriet slut. Suck.

      Tack, det ska jag ha! Ska cykla till Lidl, tror jag ;)

      Radera
  2. Åh, kärleksört har jag planterat på mamma och pappas grav! De är så fina! Hur gör du för att få orkidéerna att blomma om och om igen?! Så vackra! Ja, black friday hoppar vi över, där måste man ha koll så man inte blir lurad. Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Speciell kärlek till orkidéerna *skratt* nej, jag dränker dem i vatten var tionde dag, typ. Trivs väl i det fönster jag har dem i.
      Kram½

      Radera
  3. Dammsugning är verkligen allt annat än bra för ryggen. Jag har hört att man ska hålla slangen på ett visst sätt för att avlasta men hur kommer jag så klart inte ihåg. Orkidéer är verkligen tacksamma blommor som det är god ekonomi i!

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag har också hört om speciell hållning, men det funkar inte.
      Visst är orkidéer prisvärda!
      Kram!

      Radera
  4. Precis som du har jag också fått en massa "skit" idag - suck! Det enda vettiga erbjudandet var 20 procent rabatt hos Akademibokhandeln, ett av två företag som jag är medlem i. Alltid nå't.
    Ja, att du har gröna fingrar har jag ju förstått. Å dina orkidéer är fenomenala. Min granne är lika duktig som du att hålla liv i dessa vackra blommor. Hos oss har dom aldrig överlevt mera än en vecka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är inte sant, när det gäller Black Friday, de smyghöjer innan.
      Jodå, men jag har inte gröna fingrar på alla växter. Det blir som det blir.

      Radera
  5. Kärleksört hade vi i trädgården i vårt hus, de är så fina!
    Och orkidéer är jag också väldigt svag för!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar blommor, men har ingen trädgård numera. Har haft, har ägt tre hus, ett i taget, förstås.
      Kram

      Radera
  6. Fy vilka fulknep en del kör med ...! Och hur kan man "vinna" nånting som kostar pengar ..???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det genomskådligt knäppt???

      Radera