söndag, november 19, 2017

Skyltsöndag - Madeira m.m.

God förmiddag!

Jag var på fest igår (det har väl ingen undgått). Jättetrevligt, men klockan blev mycket, för lilla mig, som vanligtvis lägger mig vid 22.
Grattis, alla som har namnsdag Elisabeth, grattis då till mig 😀
😀 Och den som trofast håller i skyltsöndagsutmaningen, är fina BP.

 Eller hur? Börjar med en skylt från Arlanda och ankomsthallen.

 CR7. Museet finns intill, var aldrig därinne, men ett bra riktmärke, när vi skulle ta bussen från Funchal och till hotellet.

 Grundskolan i Porto da Cruz.

 Målade sjömotiv vid strandpromenaden.

 Obevakad strand.

Ön Madeira. Dockan i Cavacas.

Här på denna tallriken, låg det torskrygg toppad med bacon, soltorkade tomater, vitvinssås, ärtor, haricots verts och små kokta potatisar. Gud, så gott, jag tog om. Fotot gör inte rättvisa, och maten är uppäten.

Jag cyklade faktiskt till förberedelserna, med en tanke om att få skjuts hem, och det fick jag. Så nu får jag snällt vandra bort och hämta cykeln. Får vänta tills spöregnet lagt sig.

💚 Ljus och Kärlek 💚

18 kommentarer:

  1. Gott och trevligt alltså! Grattis på namnsdagen <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Madeira verkar ju hur trevligt som helst! Har aldrig varit där, men läst om det på flera ställen nyligen (inte bara hos dig). Grattis på namnsdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är verkligen populärt nu igen! Rekommenderas.
      Tack!

      Radera
  3. God middag i stugan denna söndag. Vi har bokat en påskresa nästa år och ska vara borta i två veckor. Det är några år sen vi vågade åka på så lång tid då pappa var mycket dålig till och från under de senaste åren. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ha bokat en resa! Det har jag också. En vecka till påsk.
      Hoppas ni får riktigt gott och trevligt.
      Kram

      Radera
  4. Så gott det såg ut! Och grattis på namnsdagen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och god mat är livets krydda.
      Kram

      Radera
  5. Grattis till dig och grattis till mig!
    Hoppas att du har en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är också en Elisabeth så grattis till dig!
      Kram

      Radera
  6. Grattis på namnsdagen.
    Varierande bilder och fina. Maten ser ju god ut, fast det är fisk, förstår att den är uppäten.
    Bra att få skjuts hem, lite läskigt att cykla hem på natten i mörker.
    Trevlig söndagskväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du gillar inte fisk alls? Jag älskar fisk, jag.
      Tack, min söndag har varit god och nu är det natti natti.
      Kram

      Radera
  7. Grattis till namnsdagen. Trodde dock att du hette Gerd;-)
    Härliga skyltar från Arlande och främst från Madeira. Fastnar såklart på Cristiano Ronaldos staty - läckert minnesmärke till hemmasonen!
    Sedan gillade jag det målade sjömotivet vid strandpromenaden - ovanligt!
    Skrattade gott åt skylten vid den obevakade stranden. Innan jag läste din text trodde jag att det var förbud mot kikare för att kolla lättklädda badgäster;-)
    Så det regnade hos dig i morse! Grattis! Då slapp du en decimeter snö som Sundsvall fick i natt.

    Tusen tack för en toppen skyltning. Stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skylten på Cristiano var egentligen till dig ;) du uppskattar den nog mest.
      Kikarn, ja. Det fanns knappast varken lättklädda damer eller herrar där, det var för vågigt.
      Och jag är namngiven Gerd Elisabeth.

      Radera
  8. Härlig skylning igen! :-)

    Stort GRATTIS på namnsdagen! Spanjorerna firar tydligen namnsdagar mer än födelsedagar, så ta fram spanjorskan i dig och fira rejält! Fast kanske inte... Efter gårdagens baluns kanske det blir en lugn kväll, va? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, spanjorerna är så på med namnsdagarna! Skicka hit en spanjor, så ska vi fira då! Här har varit rätt lugnt, ska jag säga. Sovit bort en timme. Baluns eller balans.

      Radera
  9. Passar också på att gratta på namnsdagen. Och kanske blev det lite extra firande igår på festen.

    Glada och pigga skyltar och roligt att se mer av Maderia genom dem och din lins. Tack för detta!
    Önskar dig en fin kväll-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket firande och trevligheter igår! Tiden flög fram, det gör den när man har roligt.
      Tack och nu natti natti

      Radera