torsdag, december 07, 2017

Glitter - Stockholm

God förmiddag, vänner!

Nu sitter jag faktiskt på det fina MTRx tåget tillbaka till Skövde och sen bussen hem till Lidköping.

En kort visit, som gav mig mycket. Bara det att åka själv till huvudstaden, leta T-bana hit och dit, all mängd med människor överallt, bråttom. Men folk är vänliga och hjälpsamma. Dock varnas det för ficktjuvar hela tiden 😠grrr.

Nu ska jag smälta intrycken, då jag åt middag med god vän, sen träffade MOD gänget under en hel kväll med nya ansikten, idéer och gott fika 😊

Nästa Stockholmsresa blir ju enklare, eller hur 😊 man lär, som bekant.

💕 ljus och kärlek 💕

22 kommentarer:

  1. Förstår att du har haft ett par fina och givande dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från vår vackra huvudstad!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Lilla Gerd i Stor-Stockholm och hon kom inte bort! Grattis!
    Tjusiga foton fick du med dej hem dessutom. Det första är
    extra. Det sista - pampig hörnfastighet.

    Du kan du, säjer Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lilla Gerd, hon kunde, hon. Faktiskt. Ett stollaprov.
      Det första visar, när jag träffat bloggkompis, så mycket extra.
      Kram!

      Radera
  4. Sthlm är fint och Sthlm är lite skitjobbigt. Tycker jag. Bättre om man någon gång skulle lära sig att hitta där. Du har tagit fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sthlm är STORT, mycket större än då jag körde bil här 1969, haha. Jo,d et gjorde jag.
      Nu hade jag fullt sjå med T-banorna.

      Radera
  5. Såg att du haft Comsi Comsa som sällskap. Du kunde inte ha fått en bättre guide! Bilderna är helt suveräna med den juldekorerade Kungsgatan och de mäktiga Kungstornen samt det fina hörnhuset mitt i smeten:-)
    Förstår att du trivdes på min (nästan) hemmaplan. Hoppas du fick mersmak:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fint, glittrigt, roligt, känslosamt, upplevelserikt, ja allt.
      Så roligt. Funderar på en återkomst nån gång.

      Radera
  6. Fina glittriga bilder från Stockholm.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbart är kort sägs det. Och visst ger Stockholm mersmak. Härliga bilder från min stad.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, det räckte för mig just nu i den stund som var!
      Kram!

      Radera
  8. Underbara bilder från staden i mitt hjärta !!! ❤️ Det är dock inte så ofta man åker in till stan... allt finns ju här i utkanterna också! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu blev det ju hjärtat av stan, så skoj. Här har min mamma bott och jobbat också.
      Kram 💝

      Radera
  9. Vilka härliga och glittriga bilder från vår fina huvudstad! Återstår bara att se om jag kan kommentera hos dig nu.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att det blivit än jobbigare att kommentera. T.o.m. får jag förklara att jag inte är någon robot hos mina blogspotare. Fattar inte.
      Kram 💝

      Radera
  10. Så fina bilder från den underbara staden! Du klarade ju äventyret med den äran - duktigt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag klarade det! Allt pirr försvann efter första dagen. Så det blir till att göra om :D

      Radera
  11. Fina bilder! Ja, ficktjuvar finns säkert ... Jag blev av med min plånbok en gång som 15-åring. Sedan dess har det aldrig hänt, men jag kanske har mer koll nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de varnade flera gånger på Centralen. Man måste alltid ha koll.

      Radera