tisdag, januari 23, 2018

Ett trevligt möte i Hufvudstaden

God morgon och nu kommer positiva nyheter. En mysig bloggvän dök upp på Centralen och mötte mig vid det försenade dubbeltåget i fredags.

 Vackert i Stockholm!

Jo, vem mötte mig, om inte bloggaren Ditte! Detta är länken till just hennes inslag om vår träff. 
Här har vi hunnit med, att både gå till mitt hotell och checka in väskorna, och att vara på väg förbi Sergels torg och obelisken, Drottninggatan ner - riktning Gamla stan.

  Vy åt ena hållet, tagen från Riksbron, som leder till Gamla stan. Här syns Riksdagshuset till vänster.

Framåt, mot Slottet. Jag har studerat kartan och kikat på duktiga guiden Dittes blogg. Rätta mig, om jag har fel. Det är hundra år sedan som jag gick här.

Vy åt andra  hållet. Mot Riddarholmskyrkan. Månen syns som en liten prick där uppe.
Tänk, så vackert det är med närheten till vatten.

Det vackert kvällsupplysta Konserthuset.

Två glada damer! Visst hade vi mycket att prata om, jag tror vi knappt var tysta en minut. Vi kommer att ses i Stockholm igen, hitta på någon utflykt eller liknande, få glädje av att Ditte är en utmärkt fin och mysig guide.

Vi blev lagom hungriga och Ditte föreslog Kajsas Fisk i Hötorgshallen, bra val. Mums, jag bara säger det, vilken god fisksoppa! Läcker läcker!

Den här vännen Marulk gick vi förbi i fiskhallen och då tänkte jag på, att en sådan bild har jag sett förut, i någon blogg 😀 här kunde jag gått länge och kollat in.

💝 Ljus och Kärlek 💝

23 kommentarer:

  1. Vad fina bilder från Stockholm. Tur att du fick en "trevlig" träff med en av dina bloggkompisar när du var i Stockholm "ler". Och fisksoppan såg god ut.
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt alltihopa! Och god mat!
      Stor kram 💝

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt jag med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men jag ville ha honom tillbaka, jag ville ha honom tillbaka eftersom jag hade för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men jag vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och jag föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som jag kunde hjälpa till att stava för att ställa honom för att få tillbaka honom, men jag är den som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget val att prova det. Jag mailade stavningskastret och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, jag har kastat stavningen och överraskande på andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och jag sa att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet att jag har det problemet, skulle jag vara till hjälp för den personen genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Jag misstänkte att det var Ditte :) så trevligt att ses irl ni hade det trevligt ser jag :) fina bilder oxå kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, det gjorde du *ler* supertrevligt att träffas!
      Kram och fin dag till dig!

      Radera
  3. Så härligt att du och Ditte han träffas IRL. Ett trevligt möte förstår jag att ni hade. Men den där fula fisken hade jag avstått ifrån att möta ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var ett fint möte!
      Även med fisken!
      Kram 💝

      Radera
  4. Så trevligt att du träffade Ditte! Hon piggar alltid upp och om en liten stund ska jag också träffa henne :)
    Kram och trevlig dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Jo, jag fick positiva vibbar av Ditte.
      Kram och detsamma!

      Radera
  5. Vad kul att du träffade Ditte! Och väldigt fina bilder från Stockholm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kul och Stockholm är såå vackert och jag återkommer!

      Radera
  6. Visst är det nåt speciellt att träffa en bloggvän IRL!
    Kommer i håg, när jag gick av tåget i Göteborg, och där var
    Veiken och tog emot med en stor kram. Och Ama och Anders som
    kom körande till Ruth´s B&B i Virginia. Visste redan att det
    skulle bli trevligt att vara tillsammans.
    Dina kvällsfoto är underbara!

    (Vad är byggnaden "Uppgrade to Galaxy"? Vilket vackert stor-
    rutigt golv! Är det två polisbilar som står där?)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är det! De som du har träffat har aldrig jag träffat, men vem vet, var haren har sin gång.
      Tack, jag blev nöjd över mina foton. Fanns ju så mycket vackert att fota.
      Känner inte till byggnaden, men det är ju en Samsung mobil skylt. Jag har själv en Samsung Galaxy S7.

      Det rutiga golvet är "plattan" alltså Sergels torg och där var en del poliser och polisbilar. Det är väl en del kriminalitet där.

      Kram till dig!

      Radera
  7. Helt fantastiska bilder från min hemmaplan! Bättre guide än Ditte kunde du inte ha fått. Ser att ni har nästan "partnerlook" med era gröna "toppar". Kajsas Fisk är Stockholms absolut bästa fiskrestaurang, dessutom i världens bästa "omgivning".
    Skrattade gott åt marulken. Japp den och hans kompisar har du definitivt sett hos en blogg nära dig;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditte är en toppenguide! Och Stockholm är toppenvackert! Tänker gärna på min mamma hur hon levde, jobbade och bodde där. Tror hon jobbade på Östermalm i en familj.
      Marulksbilden blev lite rolig på många sätt och vis och tankar *ler*

      Radera
  8. Vad skoj att ni träffades trots att du var lite försenad (nejdå, jag skyller inte alls på dig, tåget rår man inte över ;-) ).

    Härliga Stockholmsbilder! :-)

    Jag har börjat fatta att ju fulare en fisk är, desto godare :-D

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skojsigt!
      Ligger nåt i`et. Angående fula fiskar. Fast, jag backar lite. Fula fiskar är inget skoj att ha att göra med, de kan ju bestjäla en!!
      Tack, jag kvällar till det!

      Radera
  9. Vilka vackra bilder du visar från vår huvudstad. Stockholm är vackert och det var roligt att du fick träffa Ditte och bli guidad, vilket hon verkar vara mycket bra på.
    Härliga bilder överlag, utom firren då.
    Trevlig kväll och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig, Wiolettan!
      Varm kram!

      Radera
  10. Vilket hörligt och glatt inlägg. Jätteroligt att ses och vi hann uppleva en hel del den korta tid vi sågs. Hoppas du snart kommer tilllbaka för vi har mycket kvar att se och göra. Välkomen!
    Jättefina foton från Stockholm! Och visst är det en vacker stad. Extra fin tycker jag Stockholm är nu med alla vackra ljus.
    Förstod att hela resan blev lyckad med många trevligheter och fina upplevelser.
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men vi hade det härligt och glatt också! Fina Ditte, så mysig. Jag kommer gärna tillbaka. En så vacker stad, kommer när det blommar. Ja, jag är så nöjd.
      Stor kram och tankar till dig 💝

      Radera
  11. Vilka fantastiska foton från underbara Stockholm! Å så kul att du träffade Ditte! Maten ser mumsig ut och visst tänker jag på BP när jag ser den fula fisken! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst, Stockholm är så vackert och då inspireras man av att fota.
      Mysig träff också och fula fisken, haha, kul.
      Kram!

      Radera