mÄndag, januari 22, 2018

Glad mĂ„ndag 😀 22 januari

God morgon och  klart jag Ă€r glad 😀 som har varit ute pĂ„ vift, trĂ€ffat nya vĂ€nner, sjungit Gospel med 1.300 andra medkörare i Konserthuset i Stockholm. Samt firat 30-Ă„rsjubileum med Gospelverkstaden!

Det Ă€r bloggvĂ€nnen Carita, som hĂ„ller i glada utmaningen. Jag har mĂ„nga glada minnen och jag fĂ„r vĂ€lja ett kort i högen. Ett kĂ€rt möte lockar, men det fĂ„r bli i morgon. Jag vĂ€ljer upplevelsen att ÄNTLIGEN fĂ„ se stadshuset i Stockholm, efter en lĂ„Ă„Ă„ng, jobbig vĂ€ntan pĂ„ tĂ„get, p.g.a. en tragisk olycka pĂ„ spĂ„ret.

Sett frÄn tÄgfönstret.

Älgarna pĂ„ plattan och obelisken. Ett stort leende, fick de.

HÀr var jag vÀldigt förvÀntansfull, lördag morgon klockan 08.40, vid konserthuset.

Underbare Gerald T. Smith frÄn Washington, övar med oss pÄ förmiddagen, full rulle!

 Han var i Lidköping och besökte Con Brio Gospel för knappt tre Ă„r sedan och dĂ„ togs detta kortet. Obs, jag var nyopererad njurdonator vid detta tillfĂ€lle, men ville sĂ„ gĂ€rna vara med!

HÀr leder han kören i lördags. Jag finns med till vÀnster, nÀst sista raden nedanför översta skiktet. Vi var sÄ mÄnga, sÄ vi skiftade scenen med att byta till balkongerna runtom i de tvÄ akterna.
"Sjung Gospel 2018 gĂ€stas av stjĂ€rnor som Grammy-nominerade Eric Bibb, Gladys Del Pilar, Paris Renita och Kiiralina. Internationella gĂ€sterna Ă€r Gerald T Smith frĂ„n Washington DC och Patrice E Turner frĂ„n Harlem, New York. BĂ„da internationellt erkĂ€nda gospelprofiler som det verkligen svĂ€nger om!  Gerald T Smith har skrivit lĂ„tar som Praise the Name of Jesus och We Praise You for Who You Are som det gjorts flera inspelningar av. Patrice E Turner Ă€r hyllad sĂ„ngerska, pianist, kompositör och dirigent inom bĂ„de klassisk musik, jazz och gospel. Hennes album Introducing Patrice E. Turner har fĂ„tt högsta betyg av bĂ„de publik och kritiker." 

Eftersom det hÀr Àr min dagbok, sÄ skriver jag att jag denna dag har mÄnga arbetsuppgifter. Finanssekreteraren fÄr bekÀnna fÀrg lite, orkidéerna fÄr ha en dust med vattningen och jag fÄr försöka skapa ordning och reda inom hemmets vÀggar. GÄrdagens 12 minusgrader Àr ett minne blott och nu fÄr jag mÄ bra med sol och 2 minus.

💝 Ljus och KĂ€rlek 💝

15 kommentarer:

  1. SÄ hÀrligt att det blev en glad helg i Stockholm i varje fall. Hoppas du fÄr en bra start pÄ den nya veckan.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir alldeles lagom start.
      Kram

      Radera
  2. Kan tÀnka mig att ni har haft en rolig helg i Stockholm!
    Kram och ha en fin mÄndag

    SvaraRadera
  3. SĂ„ kul du hade i Stockholm, synd med förseningen bara! Å sĂ„ skoj att du hann trĂ€ffa Ditte! Ha nu en fortsatt bra vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. VÀlkommen hem igen! Hoppas hemresan gick smidigt.Jag förstÄr att det blev en lyckad konsert och vÀldigt roligt att se och höra lite pÄ videon. MÀktigt med sÄ mÄnga deltagare pÄ konserten!
      Skönt med lite fÀrre minusgrader.
      Önskar dig en fin start pĂ„ veckan och i övrigt en bra vecka.
      Stor kram!

      Radera
    2. Susjos: Jag hann med mycket trevligt och tÄgolyckan Àr ett minne blott. Tack och kram!

      Ditte: Tack, kom hem fint och nu har jag smÄgrejat. Det blir en bra vecka med fest i slutet.
      Stor kram!

      Radera
  4. Det var dÄ en himla tur att juldekorationerna var kvar just för dig i Stockholm. För dom Àr riktigt hÀftiga och lyser upp i mörkret. Och byggkranarna tillsammans med obelisken Àr ju helt underbara.
    MÀktigt med en sÄ stor kör. Repade ni innan?
    Är verkligen glad att du trivdes sĂ„ bra i vĂ„r fina huvudstad:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JodÄ, byggkranarna sÄg jag sjÀlvklart och tÀnkte pÄ dig. SÄ skoj att juldekorationerna fanns kvar till mig!
      OM, vi repade innan! Hela dagen, frÄn kl 08.30 till 17.15. Kl 18 började konserten och höll pÄ till 20.30. SÄ det var ett great pass med avbrott för raster.
      Stockholm Ă€r vackert! Återkommer!

      Radera
  5. Vilken hÀrlig skönsÄng! :-) Och dom dÀr Àlgarna Àr ju bara för lÀckra :-)

    Ha en fin kvÀller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst! Skönt alltihopa!
      Tack!

      Radera
  6. Fantastiskt foto av Stadshuset! SĂ„Ă„Ă„Ă„ tjusigt!
    Obelisk och annat fanns givetvis inte, nÀr jag bodde dÀr.
    DU Àr ocksÄ fin dÀr vid KOnserthuset.
    Vilken veckÀnda !!!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det blev inte sÄ dumt, taget inifrÄn tÄget.
      Stockholm Àr vackert, jag fick blodad tand, Äterkommer.
      Kram pÄ dig, Ruth!

      Radera
  7. Hoppas du var vid konserthuset efter mörkrets inbrott, hÀftig belysning pÄ pelarna som framhÀvde den blÄ fÀrgen pÄ fasaden.

    SvaraRadera