tisdag, januari 30, 2018

Leka med tulpaner

God  tisdag och en härlig uppvaknandedag! Nu har jag bestämt mig. Jag kan inte hålla på att sova mig igenom varenda dag, det blir ju inga utomhusbilder då heller. Så nu får jag piggna till!



Vy genom mitt sovrumsfönster. Det finns en uppiggningsprick på vägen, en röd bil. Solen ska också komma och pigga upp, bara hon väl har bestämt sig.

Nu ska jag faktiskt ta mig i kragen och bege mig ut på stan, Jag spränger motståndets lag och bara går ner i källaren, hämtar upp cykeln och litar på försynen.

💝 Ljus och Kärlek 💝

14 kommentarer:

  1. Så vackra tulpaner! Cykla försiktigt i snön!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snön är dessutom på väg bort!
      Kram

      Radera
  2. Dina tulpaner har inte samma patina som mina. ;)
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där lärde jag mig ett nytt ord!
      Kram!

      Radera
  3. Hoppas det blev en uppiggande tur! Själv kom jag ut runt kvarteret med Miss E. Alltid något :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, turen var nödvändig, så att säga. Frusen, vart jag, men det är jag van vid, trots varma kläder. Men jag fick gjort mitt ärende.
      Kram

      Radera
  4. Dom är så otroligt vackra, tulpanerna!
    Tillsvidare har ändå de två buketter jag köpt varit av ganska svag kvalitet.
    I väntan på bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tulpaner är vackra, men jag håller med, kvaliteten är inte optimal ännu.

      Radera
  5. Det går så bra att leka inomhus också, alternativt att använda bildarkivet;-) På väderfronten ser det precis likadant ut här. Snorhalt var det också. Undrar om du lyckades ta dig ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, jag har lekt och sovit och ätit, men idag cyklade jag ut. Det gick bra.

      Radera
  6. Hoppas det gick fint att cykla,att komma upp lite tidigare kanske skulle vara bra,vi sover till 9 ,-))
    Vackra tulpaner.
    Tycker annars du verkar vara i farten för det mesta ,-)
    Fint med färgklickar.
    Gör en glad.
    Ikeas grundare var ju kanon tycker jag!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sovit längre nu denna veckan som jag varit/är förkyld. Det tar på kroppen. Är också extra vaken på natten ibland, p.g.a. hosta.
      Men detta får ändras.
      Kram!

      Radera
  7. CYKLA!!!! Så avundsjuk jag blir. Tulpaner gör en glad och att komma ut i ljuset gör en pigg. Ha nu en fortsatt fin vecka.Kramen

    SvaraRadera