tisdag, februari 20, 2018

Ett vinddrag från Lidköping

Godmorgon, godmiddag, jag slipper pulsa till tvättstugan i alla fall.

Vaknade av att det dônade utanför mitt sovrumsfönster. Tittar ut och där är full rulle med snöröjning. Ja, februari är nog den mest vintriga och sjukliga månaden. Jättemånga, som insjuknar i dunderförkylningar och influensa, så vabruari är ett passande namn.

Det blev ingen gospelträning igår, då körledaren var krasslig. Nu får vi se hur det blir med förberedande kyrkomötet i kväll, får väl tro att prästen är frisk.


Det här måste jag dela med er i bloggen, haha! Det händer, att jag gör sådant där test på Facebook. Oftast är det blaha, men det här tyckte jag var såpass festligt, eller hur? Dagens humor i ett nötskal.

💙 Ljus och Kärlek 💙

16 kommentarer:

  1. Grattis till din nya position! Faktum är att jag tror att du kunde gjort en hel del nytta och fattat vettiga beslut :D

    Kram och ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
  2. Grattis till en ny karriär! Då får man kanske höra lite mer om dig i media nu? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Såklart, det får ju bli ett och annat.
      Kram

      Radera
  3. Så snön har kommit en femte vända även till dig i Lidköping, precis som här. Men idag var det åtminstone soligt, då de fyra minusgraderna kändes inte alltför kalla... på balkongen alltså;-)
    Visst är du chef för Lidköping, eller åtminstone den bästa ambassadören staden kan få. Grattis till nya jobbet:-) Hade "FB-appen" sedan skrivit rätt i rubriken också hade det varit helt perfekt. Usch, så hemskt att vara yrkesskadad språkpolis;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. FB kan ju inte stava, jag har lite ont av det också, men får väl blunda. Är förmodligen Google-översättning.

      Ja, fy för snön. Här har varit mulet och nu ska jag ut och cykla om fem minuter här!

      Radera
  4. Hörde att det snöar på Gotland också. Jag som trodde att jag skulle komma hem till våren. Ja, jag jag har ännu en vecka kvar i värmen, så det kanske hinner ändra sig där hemma.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du kan ha tur. Du kommer kanske i mars.
      Kram!

      Radera
  5. Klart att du är den verkliga chefen för Lidköping! :-) Hög tid att alla där i ledningen inser det :-D

    Ha en fin tisdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas kommunen läser bloggen och Facebook, så de vet vad de ska rätta sig efter!
      Tack.

      Radera
  6. Tycker absolut att Lidköping skulle ta och fånga upp dig. Du ger, som flera andra skrivit, så mycket positiv reklam för stan. Hoppas någon ansvarig sett inlägget på "ansiktsboken". Kul var det! Och något ligger ju i det. Helt klart.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att det ska vara så svårt att fatta? Alla ni andra ser ju klart och tydligt, hur det borde vara, haha.
      Kram!

      Radera
  7. Härlig bild på Lowe där glädjen riktigt lyser ur ögonen ,-) Söt liten Sally,-)
    Kul att få se bilderna.
    Ja du gör mycket för Lidköping! Har upptäckt att det är en otroligt vacker stad ,-)
    Mycket snö kul tycker jag, om det bara inte skulle vara så halt vilket det inte var idag ,-)
    Många har flunsan nu, så hoppas körledaren kryar på sig så ni kommer igång!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de härliga, de små! Äkta glädje!
      Jag älskar Lidköping. Trodde aldrig jag skulle hamna här, fantiserade nog mer om Göteborg. Men är supernöjd.
      Kram!

      Radera
  8. Grattis till chefsjobbet! :-D
    Och hoppas du slipper dunderförkylningar, för vem ska annars leda Lidköping?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, här får ingen bli dunderförkyld!

      Radera