måndag, februari 19, 2018

Glad måndag!

God morgon och en bra måndag, har jag lovat mig själv. Även om det är en massa slaskig snöglopp ute.
Jag är så glad över att det här viktiga besöket i Örebro blev av i förra veckan, för nu är det full rulle hos mig i flera veckor framöver.

 Kan man bli annat än glad, då man ser lille Lowe skratta och leka med sin pappa??

 Här ligger lillasyster Sally, invirad som en astronaut, färgglad och fin, i vagnen i lekparken.

En sådan liten människa, 2 veckor gammal/ung.

För 20 år sedan i juni, föddes min första Livets efterrätt på min äldsta dotters 26-årsdag. Då var mitt yngsta barn 17 år.

Japp, till kvällen är det Gospelövning!
Och den som håller i temat Glad Måndag är bloggvännen Carita!

💛 Ljus och Kärlek 💛

18 kommentarer:

  1. Riktigt härliga bilder som man inte kan annat än bli glad av!

    Kram och glad måndag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, härligt att ha dessa bilder, då jag har en bra bit att åka för att hälsa på!
      Glad måndagskram 💛

      Radera
  2. Låter som en fin kväll o vilken söt liten skruffsa :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skruffsa, var nytt ord. Gulligt.
      Kram!

      Radera
  3. Så härliga bilder! Önskar dig en riktigt fin och glad måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så söta dom är. Lowe ser verkligen glad och lycklig ut, till och med på ögonen.
    Ha det så trevligt på Gospelövningen. Trevligt att träffas och sjunga, det ger glädje och ny energi.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de söta! Jo, de är lyckliga barn.
      Nu fick jag veta att det blir ingen sång ikväll. Körledaren har ont i halsen......
      Kram!

      Radera
  5. Visst blir man glad av dessa hjärtegryn ❤
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjärtegryn är väl bara förnamnet ❤ kram!

      Radera
  6. Så fina foton abv de små! Och visst blir man glad. Förstår också att du var glad över att resan till Örebro blev av. Härligt att spendera ett par dagar med de dina.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket glädjande besök och en glad måndag har jag!
      Stor kram!

      Radera
  7. Hade redan tänkt att kommentera till ditt inlägg i fredags att jag tycker att Lowe är en otrolig vacker pojke, men sedan kom jag nog av mig, då Sally var "huvudpersonen" på något sätt. Tänk så "knepigt" det måste vara för föräldrarna att inte prioritera ett nyfödd barn, när inte ens jag som "åskådare" klarar av det.

    Lowe är vacker och otroligt söt. Nu har jag sagt det två gånger med glädje:-)

    Å jag bara älskar Sallys astronautkläder. Som jag sa förut - inte ett rosa plagg i sikte. Tackar för det än en gång. Ni verkar vara en riktigt färggrann släkt. Stor ELOGE där:-)

    PS. Då jag råkar ha dyskalkyli så får du förklara "För 20 år sedan i juni, föddes min första Livets efterrätt på min äldsta dotters 26-årsdag. Då var mitt yngsta barn 17 år." Menar du att ditt äldsta barnbarn fyller 20 år i juni eller!? DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigt att komma ihåg båda barnen. Jag vet av egen erfarenhet. Har ju haft 3 barn som fått småsyskon.
      Lowe är otroligt fin och han var väldigt mycket "Farmor" när jag var där, mycket uppmärksamhet, såklart.

      PS. Du har uppfattat rätt med blivande 20-åringen! DS

      Radera
  8. En sån glad måndag med foton på barnbarnen, och så liten hon är den minsta, så söt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blir själv ett stort leende!

      Radera
  9. Vilka underbara efterrätter :-)

    SvaraRadera